מותגים אנושיים עושים מאסטרמיינד – לקראת ועידת תקשורת ונתח שוק 2009 של "גלובס"

09.07.2009

מיתוג אישי

בעוד 4 ימים, ב- 13.7.09, יחשפו בועידת תקשורת ונתח שוק של גלובס את מדד 100 המותגים המובילים של ישראל לשנת 2009. רשימה יוקרתית זו מתקבלת מניתוח של שווי המותג ונתח השוק שלו, וכלולים בה מותגים של מזון, לבוש, הנעלה, מסעדות, מלונות, מכוניות, בנקים, סלולר, מדיה, אינטרנט ועוד רבים וטובים.

רק סוג אחד של מותגים יהיה חסר בה – המותגים האנושיים.

כן, היום כולם יודעים שאנשים לא רק יוצרים את המותגים, אלא הם מותגים בפני עצמם. תשאלו אותי, תשאלו את ניק וויצ'יץ, תשאלו את טום פיטרס, תשאלו את אופרה ווינפרי, תשאלו את סטיב ג'ובס, תשאלו את דונלד טראמפ, תשאלו את דן שאובל, תשאלו את גרי וויינרצ'אק, תשאלו את ברק אובמה, תשאלו את עופר ברייר.

כולם יסכימו כי שמם, והדמות הנשקפת ממנו, משדרים לקהל היעד שלהם ערכים ותפיסות המבוססים על רגש מסוים, שמתפתח בעקבות מה שהם חשים כלפי המותג (סליחה, הבן אדם…). המותגים האנושיים לפעמים חשובים ויקרים יותר מכל מותג המייצג מוצר, חברה או שירות.

המיתוג האישי בימינו אינו שייך רק לסלבריטאים ולמפורסמים שמפנים אותו לקהל של מליונים בכל אמצעי תקשורת ההמונים. הוא שייך לכל אחד מאיתנו: למובטל שמחפש להרשים מעסיק פוטנציאלי, לאיש המכירות שרוצה למכור ללקוח פוטנציאלי, לאיש העסקים המחפש שיתופי פעולה וגם לרווק שמחפש את הדייט המושלם. כולם היום עושים (או לפחות יכולים לעשות) מיתוג אישי לטובת שדרוג קריירה, עסקים או חיי זוגיות.

ה"מאסטר-מיינד" – כלי חיוני למיתוג אישי

עופר ברייר, מותג בפני עצמו המעביר הרצאות וקורסים על מיתוג אישי וניהול קריירה, דוגל באחד מהעקרונות החשובים של ה- Personal Branding – השיתוף.

בתהליך בניית מיתוג אישי האדם חייב לשתף (בחינם!) את האחרים בידע ובמומחיות שלו – ובקיצור, לתת מעצמו. אתה חייב לתת כדי לשווק את עצמך. כי אם לא תיתן ולא תתייחס – אף אחד לא יעריך אותך. זהו ה- א'-ב' של הנטוורקינג.

ברייר חוזר ומדגיש בהרצאותיו את חשיבות המאסטרמיינד (Board of Advisors), עליה כתב לראשונה הסופר נפוליאון היל בספרו "חשוב והתעשר". מדובר על הקמת מעין "דירקטוריון" המורכב מקבוצה של אנשים – כל אחד מומחה בתחומו – שמטרתו לסייע לנו להשיג את היעדים. ההנחה היא שאדם זקוק לידע קולקטיבי על מנת לקבל כוח ותובנות רבות יותר. קבוצה כזאת תאפשר לשמור על אובייקטיביות ולא לקבל ולבצע החלטות המתבססות רק על מרכיב אמוציונאלי, דבר שעלול לגרום לסטייה מהדרך.

כי הרי ידוע: על מנת לשמר מותג חזק ואפקטיבי יש צורך הכרחי להקפיד על עקביות – ולכן כל סטייה מהדרך עלולה לפגוע במותג.

חמישה מותגים ב- "מאסטר-מיינד" אחד

לקראת הועידה, אירגן "גלובס" מפגש מאסטרמיינד מעניין בהנחייתו של עופר ברייר, ובהשתתפות עמוס שפירא (מנכ"ל סלקום), יעקב קדמי (יועץ ואיש עסקים), ראובן אדלר (בעל משרד פרסום אדלר-חומסקי) ואילן כהן (יועץ אסטרטגי ומנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר) – כן, כל אחד מותג בתחומו, או כמו שהם נקראים בכתבה – תותחי שיווק.

נושא הפאנל: איך מותגים צריכים להתנהג בזמן משבר כלכלי, ואיך אפשר ליצור הזדמנויות דווקא מתוך המשבר. זה כמובן גם משתייך למיתוג האישי – דווקא בזמנים קשים, האדם יכול למצוא את החוזקות שלו ולהתעלות על פני האחרים.

מהמפגש עלו ניצוצות מעניינים עליהם תוכלו לקרוא רק ביום שני (יום ה-ועידה) עם צאת הגיליון החגיגי (וספר "מדד המותגים" אותו תוכלו להזמין כבר עכשיו כאן). בינתיים, אני מזמין אתכם להסתפק בפרומו – קטע וידאו קצר שהועלה באתר "גלובס" בו דנים החמישה בסוגיה:

האם מותגים צריכים להימנע מהורדת מחירים בזמן משבר?

לאתר עופר ברייר – BrayerGroup.Com

לחצו על הוידאו כדי לראות קמצוץ מהפאנל

מיתוג אישי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.