טום פיטרס על "מיתוג אישי" – Personal Branding

25.05.2008

טום פיטרס על מיתוג אישי

"בלי קשר לגיל, למעמד או למקצוע שלך – כולנו צריכים להבין את החשיבות של המיתוג האישי.

כל אחד מאיתנו הוא מנהל של עסק הנקרא: "אני"

כדי להצליח בשוק העסקי התחרותי, הכי חשוב מבחינתך הוא הוא להיות המשווק הראשי של "המותג שנקרא אתה".

שנת 1997 הייתה השנה בה הוטבע המונח החדשני של עולם השיווק המודרני: Personal Branding (בעברית: מיתוג אישי).

עד אז, תיאוריה הלוקחת מושגים מעולם השיווק ומלבישה אותם על אנשים, נראתה מעט מופרכת – גם באמריקה התחרותית והקפיטליסטית. אבל אז, במאמר מפתיע, שהתפרסם במגזין העסקי Fast Company כתב גורו השיווק טום פיטרס את המשפט הבא: The Brand Called You, סלוגן אותו אפשר לפרש באנגלית בשני מובנים:

"המותג שנקרא אתה"

טום פיטרס - מיתוג אישי

"המותג קרא לך"

בכל מקרה, המסר דומה: עלינו להתייחס לעצמנו בדיוק כמו העסק, או המוצר שאני מייצגים. במילים אחרות, אנחנו המנהלים של עצמנו.

את המאמר המקורי אפשר לקרוא פה: The Brand Called You

למה המיתוג האישי רלוונטי דווקא לימינו?

התיאוריה שהוצגה במאמר נראתה באותה תקופה חדשנית, אך לא כל כך מחוברת למציאות.

תגידו, מישהו זוכר את 1997?

  • לאינטרנט התחברנו ב- DIALUP
  • לא היו SMSים
  • ו- Google עוד לא נולדה

תסכימו איתי שהאפשרויות של האדם הפרטי למתג את עצמו אישית ב- 1997 היו די מוגבלות מבחינה טכנולוגית.

האינטרנט, המקום המרכזי בו מתבצע המיתוג האישי, לא היה כמו היום: משך זמן העברת המסר היה ארוך יותר, התפוצה הייתה מצומצמת והיה קשה הרבה יותר למצוא אותך ברשת.

היום, בעידן האינטרנט החדש של ה- WEB2.0 , לא מפתיע שלגלות ה- Personal Branding הפך להרבה יותר מטרנד.

עבור מספר אנשים הוא ממש דרך חיים.

בוידאו שלפניכם מרצה פיטרס על מנהיגות ועל הטענה כי המיתוג האישי נבנה על פי הכישרון הייחודי שלך -

The Brand is the Talent

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>