6 קורות חיים יצירתיים באינטרנט

11.06.2011

זאת לא הפעם הראשונה, לא הפעם השניה וגם לא הפעם השלישית – אבל אכתוב זאת שוב: קורות חיים סטנדרטיים הם פאסה. נכון, אתם עדיין צריכים שיהיה לכם את קובץ ה- WORD ורצוי שהוא יהיה כתוב נכון ומקצועי, אבל אין לו כיום את ההשפעה שהייתה לו פעם על ההחלטה אם להזמין אתכם לראיון או לא.

היום, בעידן המיתוג האישי, אתם חייבים לבלוט – וזה מתחיל כבר בקורות החיים. ככל שתהיו יצירתיים ומקוריים יותר, כבר בשלב ראשוני זה של מיון, כך יזכרו אתכם טוב יותר תשיגו יתרון על פני עשרות מועמדים אחרים לג'וב אליו אתם שואפים. וכשהתחרות היא בשמיים – אין גבול ליציריתות ולמקוריות, כמו שניתן לראות בדוגמאות שלפניכם:

1. קורות חיים ב- QR קוד

QR קוד היא טכנולוגיית בר-קוד חדשנית שתפסה תאוצה בעידן הסמארטפונים. אפליקציה פשוטה מאפשרת לקבל נתוני מידע לתוך הטלפון הנייד, כשמעבירים אותו על פני ה- QR קוד, וכך נוצרת אינטגרציה בין העולם הפיזי לעולם הסלולר והאינטרנט.

ויקטור פטיט שלח קורות חיים רגילים, רק שבחלק האחורי שלהם, הודפסה תמונה של פרצופו יחד עם QR קוד שמכסה את פיו. המעסיק הפוטנציאלי הסקרן שהעביר את הנייד על גבי הקוד, קיבל וידאו בו נראות שפתיו של ויקטור יחד עם קולו, המספר דברים נוספים אודות עצמו.

2. למכור את עצמך – תרתי משמע…

מייק פרימן רצה לעבוד בחברת האינטרנט SHOPIFY, המספקת כלי לבניית חנות מקוונת. אז נראה לו מאוד הגיוני שבמקום סתם לשלוח קורות חיים, הוא ישלח לינק לעמוד בתוך SHOPIFY בו הוא מציע למכירה – ראיון עבודה איתו. העלות: 0.00 דולר. זה באמת עבד. לא רק שפרימן זומן לראיון, הוא גם, כמו שאתם יכולים להניח, התקבל לעבודה.

3. קורות חיים בפייסבוק

פייסבוק היא כבר הרבה יותר מרשת חברתית. אם אתם חושבים שהמעסיק הפוטנציאלי לא מחפש את הפרופיל שלכם גם בפייסבוק – אתם חיים באשליות. אז במקום להגן בחרדה על הגדרות הפרטיות שלכם, השתמשו בפייסבוק כדי להבליט את עצמכם ולמשוך את תשומת הלב של אותו מעסיק.

זה בדיוק מה שעשה הנרי או'לפלין, שהקים PAGE בפייסבוק (שבדרך כלל נועד לעסקים ומותגים), והעלה לשם את קורות החיים שלו.

דוגמא נחמדה אף יותר היא זו של בריאן קליינמן, משווק אינטרנטי, שאת הרזומה שלו כתב בגיר על לוח ופשוט העלה את זה כאלבום תמונות בפייסבוק. עם כזה רעיון חמוד, לא הייתם לוקחים אותו לעבוד אצלכם?

4. קורות חיים בוידאו

תוכן תמונה שווה 1000 מילים, וידאו שווה 100 אלף. כנ"ל גם ההשפעה של קורות חיים בוידאו. ואם קורות חיים בוידאו, לא תראו יצירתיים יותר מאשר אלו של גרהאם אנתוני. אנתוני בסך הכל רצה להרשים את המעסיק הפונטציאלי בחברת יחסי הציבור Frank Pr, אבל קורות החיים האינטרנטיים בוידאו (CVIV) שהוא יצר, הפכו לסרטון ויראלי. אנתוני השתמש ביצירתיות באופציות הקישורים וההערות שניתן להכניס על גבי סרטון יוטיוב והתוצאה המפתיעה לפניכם:

5. קורות חיים אינטרנטיים – FLAVORS.ME ו- ABOUT.ME

בזמנו (וזה היה באמת די מזמן…) החדרתי לישראל את המושג קורות חיים אינטרנטיים כשפרסמתי את שלי דרך השירות של גוגל GOOGLE SITE. החדשניות התבטאה בשימוש ב- RSS ובקישורים לפרופילים שלי באינטרנט.. היום זה נראה טריוויאלי שהמעסיק הפוטנציאלי ירוץ לבדוק עליכם בפייסבוק עוד לפני שהוא יעיין בקורות החיים ששלחתם לו.

נוכח מציאות זו נחמד לגלות שיש כבר שירותים וכלים לבניית רזומה מודרני – כזה שמקושר לאינטרנט. תשכחו מלינקדאין, ונסו את FLAVORS.ME ו- ABOUT.ME – שני כלים דומים לבניית רזומה מודרני. מעבר לממשק נוח וידידותי, הם גם מספקים סטטיסטיקה ומעקב אחרי מספר הצפיות בפרופיל והקישורים אליו. בשניהם יש אופציות מגוונות למיתוג אישי – חלקן בחינם וחלקן בתשלום די סמלי (בערך 20$ לשנה). אני נרשמתי – כדאי גם לכם.

6. קורות חיים אלטרנטיביים – Beyond Credentials

Beyond Credentials הוא אתר המספק שירות של בניית קורות חיים מובנים, אבל עם קריצה. האמריקאים כבר מזמן הבינו שהיום מחפשי העבודה צריכים להתבלט (To Stand Out), ומה יותר בולט יותר מקורות חיים שהכותרת שלהם היא ציטוט מתוך "נאום המעלית" שלכם? חוץ מהגימיק הזה, השירות מאפשר להוסיף לקורות החיים את "הסיפור שלכם" – כי זה מה שבאמת מעניין. קורות החיים של נדיה קורי הם דוגמא טובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.