המיתוג האישי של קוני קולפ – מושתלת הפנים הראשונה

08.05.2009

המיתוג האישי של קוני קולפ

לכל אחד מאיתנו יש מיתוג אישי, גם בלי קשר לרצון שלנו "לשווק את עצמנו". הבסיס למיתוג האישי הוא יצירת בידול שלנו מאחרים, אך יש מקרים שהבידול נוצר מבלי שתהיה לנו שליטה על כך.

לפני כשנה הבאתי פה את סיפורו של ניק וויוצ'יץ – "האיש בלי הרגליים והידיים". וויויצ'יץ' נולד בלי גפיים, וכך נידון לנכות שאמורה לחרוץ מוגבלות טוטואלית ודחייה חברתית בגלל החזות הכל כך בולטת שלה. אלא שניק, בזכות אישיותו המיוחדת, ידע לקחת את אותו בידול  – ולהבליט ולמנף אותו. כך הפך האוסטרלי למותג עולמי ולמקור השראה למליוני אנשים.

קוני קולפ

הסיפור של קוני קולפ הוא מורכב יותר. הבידול הויזואלי הכל כך בולט שלה, אינו נובע ממום או נכות, הוא נגרם בגלל כדור רובה שירה עליה בעלה לפני ארבע שנים. קולפ באורח פלא נשארה בחיים, אך פניה הושחתו ללא היכר. היא נותרה עם לסת מרוסקת, ללא אף ופגיעה בלתי הפיכה בעינה. מאז היא עברה עשרות ניתוחים, שנועדו להקל עליה לנשום ולאכול, אך מצבה רק החמיר. המראה שלה גרם לה להסתגר בביתה, מכיוון שהיא לא רצתה להפחיד את הילדים ברחוב.

השתלת פנים הוא אולי הניתוח המסובך ביותר בעולם הרפואה. רק אנשים בודדים עברו ניתוח מסוג זה, שמתבצע על ידי לקיחת רקמות, עצמות ועצבים מפרצופו של התורם, והשתלה שלהם בחולה, בצורה כזאת שתאפשר לו להחזיר את התפקוד וגם לשפר את המראה הויזאולי לנורמלי יותר.

 ראיון בלעדי ראשון – "סולחת לבעלי"

לפני מספר ימים בוצעה השתלת הפנים הראשונה בארה"ב והמושתלת הייתה קוני קולפ. 22 שעות עמלו הרופאים במרכז הרפואי של קליבלנד על פניה של קולפ, שהוחלפו בפניה של מישהי שאיבדה את חייה זמן קצר קודם לכן, ושמשפחתה ביקשהל שמור על אלמוניותה. הניתוח הוכתר בהצלחה ולפני מספר ימים הוצגו קולפ ופניה החדשות בפני התקשורת והעולם כולו.

המיתוג האישי של קוני קולפ וידאו
ממליץ לכם מאוד (לחצו על הוידאו) לצפות בראיון בלעדי ראשון של קוני קולפ עם הפנים החדשות בתכנית הבוקר של דיאן סוייר ותבינו למה היא תהיה מותג עולמי, לפחות כמו ניק וויוצ'יץ'. תוכלו לשמוע איך הרגישה  ברגע בו הריחה משהו לראשונה אחרי 4 שנים, ומתבדחת על הרגע שלראשונה התעטשה ומתקשה להתרגל לעובדה שיש לה אף.

קולפ היא עדיין בעלת מראה מבודל ומרתיע, אך היא בטח לא אותה "מפלצת" שהפחידה ילדים מקודם.

ואולי המעניין בכל הסיפור הוא שקולפ סולחת לבעלה, עדיין אוהבת אותו ומחכה שיחזור אליה כשייצא מהכלא בעוד 7 שנים.

בראיון היא הופכת את כל מה שציפינו לגלות באדם שעבר טראומה כזאת, ללא רלוונטי. הערכים והתפיסות שהיא משדרת לי כמותג חיוביים ביותר והם:

  • אהבת חיים
  • אופטימיות
  • תקווה
  • הומור
  • מחילה
  • אינטיליגנציה

מה היא משדרת לכם?

קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.