מיתוג מעסיק – כך העובדים הטובים יגיעו אלייך

12.11.2008

דובר פה רבות על נחיצות המיתוג האישי באינטרנט ובכלל לצרכים של מציאת עבודה, אבל הפעם אני רוצה להתייחס לצד השני של המתרס – המעסיקים והמגייסים – ואיך הם ממתגים את החברה, הארגון או העסק בו הם פועלים כמקום ש"שווה לעבוד בו". אני לא מתכוון למיתוג ("הרגיל") של חברה, אלא למיתוג שמכוון לעובד פוטנציאלי במטרה להקנות לו תפיסות וערכים חיוביים לגבי מקום העבודה, אליו הוא שוקל להגיע.מיתוג זה נקרא מיתוג מעסיק (Employer Branding), שהוא חלק אינטגראלי ממרכיב השיווק העסקי.

 

 

מיתוג עסקי

אם תפתחו את מדור הדרושים תגלו שם מודעות שנראות ממש כמו פרסומות רגילות (בעיקר של חברות תקשורת והייטק גדולות), הקוראות לעובדים פוטנציאליים לבוא לעבוד אצלם "כי כאן זה המקום הכי טוב לעבוד". המלחמה על ליבו של העובד הפוטנציאלי היא קריטית, כי כל מקום מעוניין לגייס אליו את הטובים ביותר.

 אז איך המעסיק יכול להשפיע על הערכים והתפיסות שלנו כמחפשי עבודה בעידן ה WEB2.0? לפניכם כמה דוגמאות:

 

סרטון ויראלי

 

קחו לדוגמא את הקליפ המפורסם של עובדי חברת האינטרנט DIGG על רקע להיט הניינטיז Groove is in the Heart  של די-לייט – דוגמא מצוינת לשיווק ויראלי של מקום עבודה. אם תצפו בסרטון תבינו שמעבר למיתוג  DIGG כחברה צעירה ויצירתית, הוא מופנה בעיקר לעובדים פוטנציאליים, שאחרי צפייה בו ירגישו כי אין מקום יותר כיפי לעבוד בו מאשר משרדי DIGG בסן פרנסיסקו. לחצו על התמונה כדי לראות את הקליפ:

 

מיתוג מעסיק

 

קבוצה ברשת חברתית

 

זו יכולה להיות קבוצה בפייסבוק, או בקפה דה מרקר (כמו שטריפלטק עושים כאן בזירת התעסוקה), או בכל פלטפורמה אחרת. כך תוכלו ליצור באופן רציף קשר אינטראקטיבי עם קהל המטרה שלכם (עובדים פוטנציאליים), ועל הדרך גם למתג את עצמכם בפני הקהל הרחב. חשוב מאוד לעורר דיונים ולספק תוכן חשוב ומעניין, אך לא פחות מכך לשמור על שקיפות מלאה ובטח שלא לנצל את מדיום האינטרנט לפרסום סמוי, שימוש בזהויות סודיות או בכרטיסים פיקטיביים.

 

ערוץ ב- Youtube

 

אומרים שתמונה אחת שווה יותר מ- 1000 מילים? אז סרטון וידאו שווה 100 אלף. לצורך מיתוג מעסיק מומלץ מאוד להעלות לאתר שיתוף הוידאו יוטיוב מספר סרטונים (קצרים, לא יותר מ- 5 דקות) עם ראיונות של עובדי החברה. בראיונות אלה העובדים יספרו (בכנות) מה הם היתרונות לעבוד דווקא "בחברה שלנו". אפקט של ערוץ כזה הוא גדול מאוד, כי כך העובד הפוטנציאלי יכול ממש לראות באופן חי מי הם האנשים שיעבדו איתו. במקרה זה חשוב מאוד לשמור על אותנטיות, ושזה לא ייראה כאילו "הכריחו" את העובדים להלל ולשבח את החברה. דוגמא טובה למיתוג מעסיק ביוטיוב תוכלו לראות בערוץ של חברת EMC.

 

 

בלוג משאבי אנוש

 

ברוב החברות הגדולות קיימת מחלקת משאבי אנוש המטפלת באיתור ובגיוס עובדים חדשים. כחלק מהעבודה השוטפת של המחלקה, מומלץ לתפעל בלוג, שינוצל לצרכי פרסום מודעות דרושים, אך חשוב מכך – יציג את החברה באופן ממותג בפני המועמד הפוטנציאלי לעבודה. על הבלוג להתעדכן באופן תדיר, להיות ביקורתי (כלפי חוץ וגם כלפי פנים) ולהעלות נושאים חשובים לדיון. דוגמא לבלוג כזה תוכלו לראות אצל פולי פירסון, מנהלת משאבי אנוש ב- EMC .

 

 

מודעות דרושים ב-וידאו

 

כן, אני יודע שזה עוד קצת רחוק מאיתנו, אבל אם זה כבר באמריקה- אז זה יגיע (במוקדם או במאוחר) גם אלינו. היכנסו לאתר Jobs in Pods וראו כיצד מעסיקים ומגייסים מציגים בפני מועמדים לעבודה משרות חדשות. כמו שציינתי קדום, לסרטון וידאו יש אפקט חזק יותר באינטרנט מכל טקסט, וכך גם לגבי מודעת דרושים. כשמועמד העבודה רואה מולו באופן חי את האיש שמגייס אותו (וכנראה גם יערוך איתו את ראיון העבודה), הוא מרגיש תחושת קירבה והזדהות וסיכוי גדול שזה יעורר אצלו רצון לפניה.

 

 

 את ההשראה למאמר לקחתי מהבלוג Personal Branding Blog של Dan Schawbel

קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.