"חפש אותי בגוגל" – נוכחות ומיתוג אישי באינטרנט

13.11.2007

לפני מספר ימים פגשתי מכר שלי שעובד בתעשיית האינטרנט המסחרי.

כששאלתי אותו "מה חדש אצלך"?, הוא ענה בפשטות: "תקרא בבלוג שלי".

זו אולי נשמעת כמו תשובה צינית, קרה ומתחמקת לשאלה תמימה ומנומסת, אבל ברוב המקרים, מה שכתוב בבלוג אישי יכול לספר באמת את הכל. סביר להניח שאם לא היה לו בלוג, הוא היה מסתפק בתשובה שבלונית כמו: "וואלה, הכל בסדר" – ומזה באמת לא הייתי לומד מה חדש אצלו.

מאור קפלנסקי בגוגל

נוכחות אינטרנטית אישית מול מיתוג אינטרנטי אישי

המשכנו לשוחח, ושאלתי אותו אם הוא לא מרגיש שיש בעיה עם העובדה שכל הקשרים המקצועיים שלו (הבוס, חברים לעבודה, מעסיקים עתידיים) יוכלו לראות מה הוא כותב בבלוג האישי שלו?! הוא חשב ואמר לי שלא נראה לו שהם יודעים על הבלוג. מכאן השיחה כבר גלשה למיתוג אישי באינטרנט כי הרי כל מידע באינטרנט גלוי לכולם. כל מי שיחפש את השם שלו בגוגל ימצא את הבלוג שלו ויוכל לקרוא על כל הפרטים האישיים עליו כמו המסיבות אליהן הוא הולך או כמה הוא השתכר באחד מימי שישי.

שאלתי אותו איזה ערך הוא רואה בזה שעמיתיו למקצוע, עובדים שלו, בוסים שלו, לקוחות שלו, וגם חברים כמוני – יהיו יכולים ללמוד עליו יותר כאדם, בעל מקצוע ו/או כמומחה בתחומו (שימו לב שלא שאלתי לגבי מעסיקים פוטנציאליים). רמזתי לו שאם הוא רואה בכך ערך מוחשי, אז גם האמירה "אם אתה רוצה לדעת עליי יותר, פשוט תכתוב את השם שלי בגוגל", יכולה להיות חזקה ביותר. במיוחד אם התגובה לאמירה כזאת היא: "כבר בדקתי אותך בגוגל – בגלל זה פניתי אליך". וזהו כוחה של הנוכחות האינטרנטית.

בעולם עסקים לחוץ ותחרותי, זמן הוא מצרך יקר. מידע אינטרנטי שניתן למצוא על מישהו על ידי בדיקת שמו בגוגל, לא רק יכול לעזור להחליט אם ברצונך לפגוש אותו או לא, הוא גם יכול להכין אותך טוב יותר ולכוון את נושאי השיחה לקראת הפגישה העתידית, וכך לחסוך בזמן. רעיון המפתח שרבים מתקשים להבין: לא מספיק שהשם שלך יופיע בנוכחות מאסיבית באינטרנט, חשוב יותר שתוכן חיובי עליך יופיע בעמוד התוצאות הראשון כשבודקים את שמך בגוגל. וזהו כוחו של המיתוג האינטרנטי האישי.

 

השתמש בשירותיה של חברה מקצועית, על מנת לחזק עצמך כמותג

אז איך עושים את זה? איך תוכל לדאוג לא רק לנוכחות האינטרנטית האישית שלך, אלא גם לדאוג לכך שתהיה לך שליטה מלאה עליה ושהתוכן שאתה תרצה יופיע בעמוד התוצאות הראשון של גוגל תחת שמך?

העצה הכי בסיסית היא -כתוב תוכן עם בשמך המלא!

  • על מה לכתוב? על בעיה שפתרת אתמול בעבודה. הסבר איך טיפלת בבעיה בעזרת מומחיותך וכליך המקצועיים. כמובן שלא תסגיר את סודותיך, אלא פשוט תציג את הסיטואציה ואת פתרון הבעיה בקווים כלליים.
  • איפה לפרסם? יש באינטרנט הרבה מאוד מקומות לביטוי עצמי, אך כדי שהתוכן שאתה כותב יהיה מקושר אליך ובשליטתך, עדיף לפרסמו בפלטפורמות של בלוגים ובמאגרי מאמרים. תוכן מסוג זה יהיה יותר בולט וימוקם גבוה במנועי החיפוש.

כדי לחזק את עצמך כמותג, חשוב שתכתוב את התוכן בצורה בהירה, מקצועית, מעניינת, ושתדאג לשים אותו במקומות הנכונים. כמו כל דבר באינטרנט, אתה יכול לעשות זאת בעצמך, אם יש לך את הזמן, הידע והמשאבים הדרושים לכך. יחד עם זאת, כדאי לך לשקול פניה לחברה מקצועית שתספק לך את השירותים האלה על הצד הטוב ביותר.

אז, ורק אז, תהיה מספיק בטוח לענות לשאלה "מי אתה?" ב- "חפש אותי בגוגל".

קטגוריות:

תגיות:

One thought on “"חפש אותי בגוגל" – נוכחות ומיתוג אישי באינטרנט

  1. Pingback: בלוג מקצועי | מיתוג אישי באי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.