איה הוד – נטורופתית: ככה עושים מיתוג אינטרנטי

04.11.2007

איה הוד, נטורופתית – "האינטרנט שינה את חיי"

כששואלים אותי על מיתוג אישי באינטרנט, אני מיד אומר שהוא מתאים לכל אחד (אולי חוץ מאלה שיש להם מה להסתיר וממי להתחבא…). השאלה הבאה צריכה להיות: אם הוא מתאים לכל אחד, למה כרגע רק מעטים משתמשים בו ומנצלים אותו לקידומם האישי?

גם איה הוד, נטורופתית עצמאית בת 29 מתל אביב, מתקשה להבין מדוע יש כאלה המעדיפים להתעלם מהאפשרויות הטמונות במיתוג האינטרנטי. בשנים האחרונות, מעבר להתמקצעות בתחום, פתיחת קליניקה, טיפול בלקוחות ומתן ייעוץ, הוד השקיעה מאמצים במיתוג האישי שלה באינטרנט.

איה הוד - מיתוג אישי באינטרנט

התוצאות היו מיידיות: הוד לא רק רשמה לעצמה עליה בפניות ובלקוחות, אלא גם עשתה לה שם של מומחית בתחום בעיות העיכול: מחלות קרוהן, קוליטיס ותסמונת המעי הרגיז – וכך גם בידלה את עצמה. "מהרגע הראשון הבנתי שכדי להתבלט אני זקוקה למיתוג אינטרנטי אישי", היא מספרת. "יש הרבה אנשים שיש להם אתר אינטרנט יפה ומוצלח, אבל הוא נותר פאסיבי ולא משמעותי. דרך המיתוג האינטרנטי שלי, אני בעצם אומרת: הנה אני כאן, אני רוצה להשפיע ולשנות".

בבוקר מטופלים, בלילות מיתוג אישי באינטרנט

הוד, נטורופתית מוסמכת Rcp, היא חברה באגודה הישראלית לנטורופתיה הנמצאת בשיתוף פעולה עם איגוד לשכות המסחר. בנוסף, היא לוקחת חלק פעיל בפעילות הלשכה למקצועות בריאות משלימים. מעבר לעבודתה המקצועית השוטפת במטופלים, הוד מקדישה חלק ניכר מזמנה למיתוג אינטרנטי.
היא מייסדת ומנהלת ארבעה פורומים בקהילת 'ענף הרפואה המשלימה' בדה מרקר קפה, מנהלת פורום 'תרופות סבתא' בפורטל הבריאות והיופי MSN-BeOK , וכן בעלת אתר אינטרנט מוביל בתחום הנטורופתיה והרפואה המשלימה. כמו כן, היא אחראית הסברה אינטרנטית מטעם הלשכה למקצועות בריאות משלימים בהתנדבות. הוד כותבת מאמרים ותוכן מקצועי על בסיס קבוע, אותם היא נוהגת לפרסם באתרה ולהפיץ למאגרי מאמרים שונים ברשת.
"נפגשתי עם הנטורופתיה בשנת 99'", היא מספרת על תחילת דרכה. "רציתי בכלל להיות תזונאית קלינית ולשמחתי זה לא יצא לפועל. ואז, קיבלתי טלפון מאימי שסיפרה לי על פרסום בעיתון ללימודי נטורופתיה – הבנתי מיד שאין מדובר במקריות. התמלאתי בהתרגשות ותחושה שזה מה שחיפשתי ללמוד".
הוד הגשימה חלום והפכה את הנטורופתיה למקצוע. היא מתחילה את היום בריצת בוקר על הים, ולאחר מכן מקבלת מטופלים עד שעות אחה"צ המאוחרות. בערבים היא לא נחה, ומתחילה את הפעילות האינטרנטית שלה הכוללת כתיבת מאמרים, הזנת חומר לאתר ותחזוק שלו, קריאת מיילים וזמן איכות.

מספר הלקוחות עולה כל הזמן

על השאלה מדוע צריך ייעוץ וטיפול נטורופתי אם קיימת רפואה קונבנציונאלית, היא עונה בשאלה משלה: "למה לחכות להיות חולה בשביל להתחיל לטפל בעצמך?", וממשיכה. "הנטורופתיה זו רפואה מונעת, ולכן אין אדם שחי בעולם של היום שלא זקוק לייעוץ נטורופתי. הנטורופתיה מאמינה שבכל אחד מאיתנו קיימת מערכת ריפוי עצמאית. זו אותה מערכת האחראית על ריפוי פצעים והגלדתם, או ריפוי ספונטאני ממחלות ובעיות בריאות רבות. הנטורופתיה מבקשת לזהות אילו גורמים עשויים לעכב את תהליכי הריפוי העצמי של הגוף, ולתת מענה טיפולי שיעזור גם לסילוק אותם הגורמים וגם לעידוד מערכת הריפוי העצמית לעשות את עבודתה. הנטורופתיה מסייעת במצבים בריאותיים רבים מאוד על ידי שימוש בשיטות טבעיות, ומכוונת למבוגרים, נשים, גברים, ילדים ותינוקות. הטיפול הנטורופתי מתייחס למצבים אקוטיים, כרוניים וטיפול מניעתי".
הנטורופתיה נמצאת בדמה של הוד. היא מקדישה שעות להתמקצעות וללימוד התחום, אך יחד עם זאת לא שוכחת למתג את עצמה באינטרנט. "תחום המיתוג באינטרנט מורכב וגדול ולכן יש לי צוות שעוסק במיתוג האתר שלי" היא אומרת. בעקבות המיתוג, אנשים מכירים אותי באינטרנט, עיתונים ואתרים מעוניינים במאמרים שלי, אני מתראיינת לטלוויזיה, למגזינים וגופים שונים פונים אליי להרצאות, חוות דעת וייעוץ. מספר הלקוחות עלה ועולה כל הזמן, אנשים שאני מדברת עמם מופתעים לגלות שאני איה מהאינטרנט".

האם את בודקת את עצמך בגוגל או בודקת אנשים אחרים?
"בחודשים הראשונים להקמת האתר, בדקתי את עצמי תכופות בגוגל על מנת לראות היכן אני עומדת. היום המיתוג שלי מבשר לי שפעלתי ואני עדיין פועלת נכון, לכן אין לי כבר צורך לבדוק. מה שכן, אני יכולה לומר שהאינטרנט שינה את חיי מהקצה לקצה".

לינקים:
אתר אישי – איה הוד
קהילת רפואה משלימה בדה מרקר קפה
איה הוד בדה מרקר קפה
איה הוד בגוגל – מעל 12 אלף אזכורים.

 

 

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.