הקשר האינטרנטי בין מיתוג אישי לפיתוח עסקי

02.11.2007

סייע בכתיבת המאמר: עידן גפני, יועץ למיתוג אינטרנטי אישי

בכדי להבין את חשיבות המיתוג האינטרנטי האישי בקהילה העסקית, יש להבין את ההתפתחות האבלוציונית בתחום העסקי ואת הפוטנציאל הגלום בדרכים חדשות ליצירת צמיחה בעסקים בשוק רווי.

  • העסק הבסיסי, גם במשק אוטרקי, היה עסק תלוי מקום. הסביבה הגיאוגרפית הייתה מוגבלת המגע עם הלקוחות והשותפים הפוטנציאליים היה ישיר ובלתי אמצעי.
  • עם התפתחות דרכי תעבורה וטכנולוגיות כמו הדפוס, גדל היקף המסחר הפוטנציאלי של עסקים ונוצרו פלטפורמות שיווק של רשימות עסקים כגון דפי זהב אזוריות. הקשר הפך להיות לפחות ישיר אך עדיין היה ברובו יזום ע"י החברות.
  • עם ההתפתחות בתחום התעבורה ובתחום התקשורת, גדל היקף המסחר הפוטנציאלי של עסקים עוד יותר ואפשר דרכים מהירות יותר ומתוחכמות יותר לניהול הקשר (התפתחות הטלפון, התעבורה הימית והתעבורה האווירית). גם כאן, עדיין, הגוף המסחרי היה צריך ליזום את רוב הקשר בכדי להגיע ללקוחות ולשותפים פוטנציאליים.
  • בעידן האינטרנט לוחות המודעות הפכו דיגיטליים. לחברות יש את היכולת ליצור לעצמן דפי אינטרנט, לפרסם מידע באתרים מקצועיים, להוציא הודעות לעיתונות וכמובן לפרסם במדיום ללא מגבלה גיאוגרפית.

בכל אחד משלבי ההתפתחות בשוק העסקי, ניתן לראות תמהיל משתנה בין גישה אקטיבית להשגת לקוחות וגישה אקטיבית למשיכת לקוחות אל העסק (ההבדל שבין פניה יזומה ליצירת מודעות בכדי לעודד את הלקוחות לפנות אל העסק). הפניה היזומה מדויקת אך מתאימה יותר לשוק מצומצם בו העסק מכיר את הלקוחות הפוטנציאליים ומסוגל ליצור עימם קשר. הגישה למשיכת לקוחות בנויה על היכולת לידע את השוק על החברה ומוצריה ובכך לעודד פניות מצד הלקוחות. ככל שהשוק גדול יותר ומורכב ממספר רב יותר של לקוחות פוטנציאליים לא מוכרים מחד ומיכולת העברת מודעות בעזרת מיתוג ופרסום מאידך, קיים יתרון גדל והולך לפעולות של יצירת מודעות ומשיכת לקוחות.

teamwork-thumb2884148.jpg מיתוג אישי - יפתח אותך עסקית

אז למה צריך מיתוג אינטרנטי אישי?

בסביבה בה ממתגים חברה מסחרית ומייצרים מודעות ופרסום לשרותיה ומוצריה, כל נדבך שיווקי נוסף עשוי להתגלות כיקר ערך. המיתוג האישי פועל לשיווק האדם כישות, אך בדרך זו גם משווק את החברה. צריך לזכור שמקבלי ההחלטות, וגם אנשי המכירות, ואנשי השיווק – כולם יכולים לשמש כשלטי פרסום לחברה. אירועי נטוורקינג עסקיים מתבססים על העובדה שכאשר האדם מייצג חברה, הוא יכול לתקשר את יכולות וצרכי החברה כלפי אנשים אחרים המייצגים חברות אחרות, ובכך ליצור הזדמנויות עסקיות.

מיתוג אינטרנטי אישי מייצר את המקבילה האינטרנטית והחלופה החזקה יותר לאירועי נטוורקינג. המידע באינטרנט הוא אל-מותי בניגוד לאירוע נטוורקינג התחום בזמן ובמרחב. סביבת האינטרנט היא מבוקרת, בעלת יכולת העברת מסרים חדים וברורים, בה ניתן לשפר ולעבד את החומר לפני פרסומו – וזאת בניגוד לשיחה חיה בין אנשים.

אז מי צריך מיתוג אישי?

מנהלים בכירים, עו"ד, רואי חשבון ואנשים העובדים בשווקים רוויים זקוקים לכל חיזוק שיווקי לפעילות שלהם. באינטרנט קיימות פלטפורמות רבות כגון רשתות חברתיות, בלוגים מקצועיים, אתרים מקצועיים ועוד אשר מאפשרות לבסס פעילות שיווקית של חברה סביב אנשים.

רשתות חברתיות מקצועיות, כדוגמא, הן כמו חלון ראווה של אנשים מקצועיים. לקוחות ואנשי מקצוע מחפשים ספקי שרות ושותפים עם נגיעה בתחומים שונים. ביצירת מיתוג אינטרנטי אישי נכון, לקוח יפנה אל אדם אחד ולא אל מתחרה כי הוא נמצא ראשון בתוצאות החיפוש או שהוא הרשים אותו יותר בעזרת המיתוג הנכון שעשה.

תשוויצו!

מיתוג אישי נחשב לעתים כאקט של יוהרה, ממש כפי שחיפוש עצמי בגוגל נקרא חיפוש יוהרה, אך אין רחוק מזה. מיתוג אישי להאדרה עצמית נתפס ע"י אנשים כפתטי והוא אף פוגע. מיתוג אישי שנועד לצרכים עסקיים ולקידום אינטרסים שהם לא הצורך בהאדרה עצמית, נתפס כמקובל ואף כמוערך. מיתוג אישי באינטרנט לא עונה על הרצון בפרסום (כמובן שישנם אחוזים מעטים היוצאים מן הכלל) אלא מהווה עוד דרך גישה נוספת לאנשי עסקים ללקוחות ולשותפים פוטנציאליים.

קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.