המיתוג האינטרנטי של "מיתוג אינטרנטי אישי"

24.10.2007

האופן בו ניתן לעשות מיתוג ברשת, סקרן אותי מהרגע שנכנסתי לעסקי האינטרנט המסחרי. מה שמשך אותי בעניין זו העובדה כי יכולת המיתוג, כמו כל דבר באינטרנט, היא בלתי מוגבלת. אלא שהמיתוג בתוך האינטרנט הוא לא רק בלתי מוגבל באפשרויותיו ותפוצתו, הוא גם נצחי. למעשה, מהרגע שהמותג נוצר בתוך הרשת, הוא יכול להישאר שם לתמיד. משמע, למיתוג האינטרנטי יש לא מעט יתרונות על פני מיתוג הנעשה באמצעים אחרים.

"מלך הפלאפל" כמותג

הבסיס של המיתוג הוא כמובן בבידול. אתה יכול להיות אחד מרבים, אבל רק אחרי שתחליט איך לבדל את עצמך, תוכל לפתוח בתהליך המיתוג. לא מספיק לבדל את עצמך כ: "הכי טוב בתחום".

סביר להניח כי האדם הממוצע מכיר "מלך פלאפל" אחד או שניים, אבל אם נעשה מחקר בנושא, נגלה שיש עשרות עסקי פלאפל הקוראים לעצמם "מלכי פלאפל". זה לא מפתיע. כל אחד רוצה להגדיר את עצמו כמלך הפלאפל, השאלה אם יש לו באמת גיבוי לכך. מצד שני, יכול להיות שהוא מכין פלאפל משובח, אבל זה עדיין לא ממתג את עצמו כ"מלך הפלאפל".
אז מי הוא "מלך הפלאפל" האמיתי והמקורי?
זה אותו אחד שהיה הראשון שמיתג את עצמו ככזה, או שזה האחד שפשוט הפלאפל שלו הכי טוב. לרוב, מדובר באותו אחד – וזהו המיתוג המושלם. עדיין, כשאשאל מיהו "מלך הפלאפל", קרוב לוודאי שאקבל עשרות תשובות שונות. אז איזה מין מיתוג זה?

מיתוג אישי באינטרנט – 0 תוצאות בגוגל

הסיפור של "מלך הפלאפל" לימד אותי כי מיתוג אישי באינטרנט כ"מומחה לקידום אתרים", יכול להיות נחמד, אך לא אפקטיבי. הרי גם אם אני באמת "מומחה בקידום אתרים", יש מקדמים שהתחילו לפני, וממותגים כמומחים בתחום (למרות שלא תמיד הם באמת כאלה), עוד לפני שאני בכלל שמעתי על גוגל.

יחד עם זאת, רציתי למתג את עצמי בתחום המקצועי שלי – שהוא, מה לעשות, קידום אתרים. על כן, כדי ליצור מיתוג טוב, הייתי חייב לשים דגש על בידול מקורי. וכמו כל מקדם אתרים, ניגשתי לבסיס (כלומר, למנוע החיפוש גוגל) ובמקום "קידום אתרים", הקשתי "מיתוג באינטרנט". שלא במפתיע, מספר התוצאות לשאילתא, צנח במאות אחוזים. חייכתי, ואז חשבתי לעצמי, "רגע, איך נקראת הפעולה שעשיתי עכשיו?".

הפעלתי שוב את גוגל והפעם הקשתי "מיתוג אישי באינטרנט". השאילתא (בגרשיים) החזירה 0 תוצאות. ניסיתי "מיתוג אינטרנטי אישי", ושוב 0 תוצאות (הפעם עם גרשיים ובלי). כאן כבר לא היה בליבי ספק – השגתי את הבידול האינטרנטי אולטימטיבי. לא רק שמצאתי דרך לבדל את עצמי משאר מקדמי האתרים, מסתבר שאין לי בכלל תחרות. היום, אם תקישו "מיתוג אישי באינטרנט" יצוצו לכם עשרות תוצאות שיובילו אתכם למקום אחד – מאור קפלנסקי.

כך החלטתי – אני מקדם אתרים, אך השטח שלי הוא מיתוג אישי באינטרנט. על הקשר בין השניים תוכלו ללמוד במאמר הבא.

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.