האבולוציה של ג'דסון לייפלי

05.02.2011

השם ג'דסון לייפלי בטח לא אומר לכם הרבה. קרוב לוודאי שהוא לא אומר לכם כלום, אבל יש סיכוי די גדול שראיתם אותו לפחות פעם אחת בימי חייכם. אם "האבולוציה של הריקוד" נשמע לכם יותר מוכר, אז אני לא אופתע. כן, זה הסרטון בו רואים איש הזוי שב- 6 דקות מחליף בקצב מטורף סגנונות ריקוד לצלילי 32 שירים שונים

 הסרטון עלה לרשת בקיץ 2006 כשנכון להיום צפו בו כמעט 160 מליון איש והוא מדורג 8 בצפיות של כל הזמנים. אם מורידים מהדירוג קליפים של מוסיקה, אז הוא שני רק "לצ'ארלי נשך לי את האצבע". אגב, אם לא ניחשתם, אז שמו של הרקדן הוא ג'דסון לייפלי.

"צפיתי בקומיקאי שחור שצחק על איך אנשים לבנים רוקדים בחתונה את אותו ריקוד, גם כשהשיר משתנה", מספר הסטנדאפיסט לשעבר למגזין Personal Branding האחרון מאיפה בא לו הרעיון של 'האבולוציה'. "חשתי צורך להוכיח שזה לא נכון. ופתאום קיבלתי השראה ליצור ריקוד שיהיה מורכב מהרבה ריקודים לפי שירים שונים. הגעתי הביתה ורשמתי את השירים הראשונים שעלו לי בראש. השאר הסטוריה".

טיימינג, שפה, נוסטלגיה ו- YOUTUBE 

לייפלי מספר שהוא לא עשה שום פעילות אינטרנטית שנועדה לעזור לסרטון להיט ב- Youtube. "אפילו לא אמרתי לאף אחד שהעליתי את הסרטון לאינטרנט. כשראיתי שהוא מקבל צפיות ויש אליו תנועה, אז שלחתי אותו ל- 500 החברים שלי ב MYPSACE. זה כל מה שעשיתי".

לייפלי מונה 4 סיבות מרכזיות להצלחה של הסרטון "האבולוציה של הריקוד":

ג'דסון לייפלי

1. טיימינג: בתקופה שהסרטון יצא, מהירות הגלישה גדלה מאוד וזה הפך וחווית הצפיה בוידאו אינטרנטי השתפרה בצורה משמעותית. לא היה צריך לחכות ולחכות עד שהסרטון ייטען. 2. מחסום השפה: סרטון מהסוג הזה פורץ כמובן את מחסום השפה כי אין בו מלל.

3. הפופולאריות של Youtube: אתר שיתוף הוידאו בדיוק התחיל לצבור תאוצה והפך להיות מוכר כמעט לכל משתמש אינטרנט. בכל פעם שהמדיה רצתה להסביר על הפופולאריות שלו, היא נתנה את 'האבולוציה' כדוגמא – וזה רק הגביר את הצפיות בסרטון.

4. רגש נוטסלגיה: לפי לייפלי, כל אחד יכול היה למצוא את עצמו מתחבר לפחות לאחד מהשירים והריקוד שמלווה אותו – עם זיכרון שמעלה חיוך.

איך הסרטון חיזק את המיתוג האישי של לייפלי (בתמונה)

אני לא חושב שהסרטון הפך את לייפלי לסלב או מפורסם ברמה בינלאומית. עובדה שאתם בטח לא הכרתם את שמו לפני קריאת פוסט זה. זה לא אומר שהמיתוג האישי של לייפלי לא התחזק.לפני הסרטון, לייפלי הגדיר את עצמו כמרצה (speaker), אבל כולם ראו בו סטנדאפיסט.

היום כבר יש לו את הפריביליגיה להגדיר את עצמו כמרצה. ולא סתם מרצה, אלא מרצה מבוקש.ההצלחה של הסרטון משכה אליו תשומת לב ועניין, והוא לא מפסיק לקבל הזמנות להרצות על הסיפור שלו ובכלל על היכולת הויראלית של האינטרנט בימינו.את המיתוג האישי הויזואלי הוא מחזק על ידי הטי-שירט הכתובה הנצחית עם הכיתוב CRUSH, אותה הוא לובש בכל הופעה שלו.

מגזין מספר 15 של Personal Branding 

מגזין מיתוג אישי

כאמור, הראיון הזה הוא חלק מתוך המגזין Personal Branding שיצא בפברואר, שנושאו מפורסמי אינטרנט. ראיון השער הוא עם הראפר זוכה הגראמר Chamillionaire, שעושה בית ספר לשימוש ברשתות החברתיות בתעשיית המוסיקה.מרואיינים נוספים:

את קובץ ה PDF של המגזין אשלח לכל מי שיעשה LIKE

קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.