אתה המותג של עצמך – חשוב אחרת!

01.10.2007

המושג מיתוג עצמי כבר שגור בפינו באופן טבעי, אך הוא נוצר לא מזמן, למעשה רק לפני עשור. על פי ויקיפדיה, צמד המילים האלה הוטבע לראשונה על ידי טום פיטרס במגזין FAST COMPANY תחת מאמר בשם THE BRAND CALLED YOU.

ב- 1997 האינטרנט עוד היה אז רק בחיתוליו וטרנדים נוכחיים כמו אימון אישי, בניית קריירה והסבת מקצוע, לא היו נפוצים כמו היום. פיטרס בעצם עלה על נישה טרם זמנה וחזה כי הדבר הבא במיתוג הוא המיתוג האישי. כשקראתי את המאמר הבנתי עד כמה הוא משיק לרעיון של המיתוג האישי באינטרנט. המסר העיקרי המועבר בו הוא הנחיצות במיתוג מבודל. כלומר: על מנת להגיע למיתוג אישי יש "לצאת מהקופסא", לחשוב אחרת, למצוא נישה ייחודית ולהיות מקורי. בלי תנאים בסיסיים אלה, יהיה קשה על הפרט למתג את עצמו.

 

קוקה קולה - המותג הכי מוכר בעולם.

מיתוג עצמי מתחיל בבידול

על מנת להציג את עצמך כמותג, אתה צריך לשאול את עצמך מה שמנהלי המותגים בנייק, קוקה-קולה או פפסי שואלים: במה השירות או המוצר שלי שונה מהאחרים? אם אתה חושב שהתשובה שלך לא תספק לקוח או מעסיק פוטנציאלי, או יותר גרוע, היא לא מספקת אותך – אז יש לך בעיה, וכנראה שהגיע זמנך לפתח את עצמך כמותג.

ראשית, עלייך לזהות את האיכויות או התכונות, שמבדלות אותך ממתחריך, או מהקולגות שלך (לעסק, למשרה נחשקת). מה עשית לאחרונה, אפילו השבוע, כדי להיות שונה מהם?

המודל הסטנדרטי ביצירת המותג שלך, זהה ליצירת מותג בתאגידים גדולים, והוא – אפיון הרווח הייחודי מהמוצר או מהשירות. לדוגמא: בנק דיסקונט יצאו לאחרונה בקמפיין המבטיח ללקוחותיו כי הוא "לוקח אותם אישית".אפיון הרווח מצד הלקוח הוא ברור – היחס אליי יהיה אישי, וכך אוכל לנהל את כספי בצורה נעימה יותר (ואולי לא יעירו אותי בבוקר עם טלפונים על המינוס).

מודל אפיון רווח

אם נחזור למותג שנקרא "אתה", נגלה שמדובר באותו צורך של מודל אפיון רווח.

  • האם אתה עובד חרוץ שמסיים את עבודתו בזמן ועומד בדד-ליינים? לקוחותייך ומעסיקיך יקבלו ממך שירות מהימן שאפשר לסמוך עליו.
  • האם אתה צופה ופותר בעיות לפני שהן יוצרות משברים? הלקוח או המעביד שלך יחסכו לעצמם הרבה כאבי ראש אם אתה תהיה בצד שלהם.
  • האם אתה עושה את העבודה במסגרת התקציב הניתן לך? תראו לי לקוח אחד שלא מתעצבן מחריגה בתקציב, או מתשלום מופרז.

השלב הבא בבידול יחייב אותך לשכוח מהגדרת התפקיד הפורמלית שלך ולשאול את עצמך מה אתה עושה שמוסיף לך ערך מוסף ייחודי ומדיד. שאל את עצמך: מהמיתוג עצמי הדבר שאני עושה ואני הכי גאה בו? אתה חייב לשכוח מהשלבים המקובלים והמוכרים בקידום קריירה. במקום זה, שאל את עצמך: מה השגתי עד עכשיו, שאני יכול להתהדר בו בלי בושה? אם ברצונך להפוך למותג, אתה חייב להיות להיות ממוקד במה שעושה אותך גאה ובמה שאתה יכול לקחת קרדיט עליו. אחרי שאתה עושה את זה, עלייך לשאול את עצמך שאלה נוספת שתגדיר את המושג שלך: במה אני רוצה להיות מפורסם?

לאחר ששאלת את עצמך שאלות אלה והגעת לתשובות מספקות, אתה יכול לעבור לשלב הבא בתהליך המיתוג האישי. על כך במאמר הבא.

קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.