5 תחזיות על מיתוג אישי לשנת 2011

18.12.2010

קצת קשה לי להאמין, אבל בלוג מיתוג אישי באינטרנט ייכנס עוד שבועיים לשנתו הקלנדרית החמישית (!). שמתי לב שאפשר לחלק את אופי התכנים שלו לתקופות.

2007 ו 2008 היו שנות ה"גילוי". העילה להקמתו של הבלוג הייתה הרצון שלי לשתף את הגולשים בישראל ב"גילוי" שלי לגבי האפשרויות הגלומות במיתוג האישי בכלל ובאינטרנט בפרט וחשיבותו עבור כל אחד מאיתנו. רק להזכיר לכם שב- 2007 היו בפייסבוק אלפים בודדים של משתמשים ישראליים ו- YOUTUBE היה אתר שרק חובבי אינטרנט וטכנולוגיה שמעו עליו.

2009 ו 2010 היו שנות "ההארה". הרשתות החברתיות באינטרנט הפכו לחלק בלתי נפרד מאיתנו. המיתוג האישי באינטרנט הפך לנפוץ, לגיטימי וכמעט כל אחד השתמש בו (במודע, או שלא במודע). בבלוג ניסיתי להראות דוגמאות ולתת טיפים איך ניתן לשכלל אותו ולעשות אותו אפקטיבי ככל שניתן.

אז מה יהיה ב- 2011?

אני מרגיש שכבר עברתי לגמרי את השלב בו צריך להסביר למה חשוב מיתוג אישי, אבל בהחלט יש עוד מה ללמד (ובעיקר ללמוד) איך לעשות אותו כמו שצריך. אז כהכנה לשנה החדשה המתקרבת, לפניכם 5 תחזיות לקראת 2011 בתחום המיתוג האישי, וכמובן המסקנות מהן –  בעזרת PersonalBrandingBlog של דן שאובל.


1. המיתוג האישי באינטרנט יתרכז לפייסבוק וגוגל
Fago.jpg

השליטה האינטרנטית האבסולוטית של גוגל במרכיב החיפוש ושל פייסבוק במרכיב החברתיות – נוגעת לכל אחד מאיתנו ברמה האישית. ב- 2011 ימשיכו לחפש את השם שלכם בעיקר ב- Google ואת עדכוני הסטטוסים, הלינקים שאתם משתפים והתמונות שאתם מעלים – יראו ב- FACEBOOK.
נכון, יש את TWITTER ,FOURSQUARE ועוד אתרים, רשתות חברתיות, שירותים וכלים אינטרנטיים, שהם בעלי משקל ומספר משתמשים גדול. אלו עדיין חשובים למיתוג האישי, אבל המגמה היא ששתי ענקיות האינטרנט "יטרפו" אותם, או לפחות ישתמשו ב"רעיון שלהם" – כמו שראינו במקרה של FACEBOOK PLACES שלקחו את הרעיון של FOURSQUARE.

מסקנה:

לצורך מיתוג אישי והעברת מסרים במדיה החברתית, הייתי ממליץ לרכז ולהתרכז בעיקר ב- FACEBOOK, אבל לא לשכוח את LINKEDIN – שתופסת אחיזה בישראל, במיוחד בכל הקשור לגיוס ומציאת מועמדים לעבודה.
קפה דה מרקר איבד מאוד את כוחו וימשיך לאבד אותו גם ב- 2011, אבל עדיין הייתי ממליץ להשתמש בו למיתוג אישי באינטרנט, היות והוא תופס נפח חזק במנועי החיפוש וגוגל בראשם.
בכל מקרה, הייתי גם ממליץ, למי שעדיין לא עשה זאת, לפתוח בלוג או לפחות אתר פרוטפוליו. ואם לא זה – אז לפחות לקנות דומיין שם מלא.

2.  המיתוג האישי ידרוש יותר כישורים "רכים" (Soft Skills)

פעם היה מספיק להיות מתכנת שיודע לתכנת, עורך דין שמכיר את החוק, רופא עם ידיים טובות. היום כבר לא. התחרות בשוק התעסוקה רק תגבר ב- 2011 ויהיה אפשר למצוא הרבה אנשים שמתמודדים על אותה משרה – והם בדיוק בעלי אותם כשרונות ואותם יכולות.
מה שיבדיל אותם אחד מהשני יהיו כישוריהם ה"רכים, כלומר: איך הם משתלבים בסביבת עבודה, איך הם מתקשרים עם העובדים האחרים והממונים עליהם – ובעיקר, איך הם מבטאים את עצמם. מחקר בו השתתפו מעל 100,000 אנשים, תומך בטענה זו עם הנתון לפיו 60 אחוז מהם חושבים שכישורים "רכים" הם המרכיב החשוב ביותר במיתוג האישי.

מסקנה:

מה זה אומר לגבינו? האמת שלא כל אחד נולד עם אותם כישורים "רכים", אבל אפשר לעבוד אליהם ולחזק אותם על ידי תרגול או עזרה מאיש מקצוע.

3. הכלכלה תתחזק – וכך גם הטאלנטים

אחרי המשבר שפקד את הכלכלה העולמית בשנתיים האחרונות, אפשר לראות מגמות התאוששות. הצמיחה המתמדת והיציבות הבטחונית בארץ (טפו,טפו) מוסיפה לתחושה זו ובהחלט יש על מה להיות אופטימיים בכל מה שקשור לשדרוג הכספי שלנו כמותגים אישיים.

מי שתהיה לו את הלגיטימציה הכי טובה לשדרג את עצמו, הם ה"טאלנטים" של הארגון. אלו אותם עובדים שהארגון חייב אצלו כדי לשמור על התפוקה, אבל לא פחות מכך – חשוב לו שלא יעבור לצד השני.  דווח כי גוגל שילמה 3.5 מליון דולר לעובדיה שקיבלו הצעות מפייסבוק והבטיחה להעלות לקראת 2011 תעלה את השכר בצורה גורפת ב- 10%.

מסקנה:

אז אם בשנתיים האחרונות התחושה הייתה כי הכוח בידיו של המעסיק, הרי שהיום לעובדים, ובעיקר למוכשרים ביניהם, יש הרבה מאוד כוח – וחשוב לנצל אותו. תעמדו על שלכם, תדרשו את מה שמגיע לכם. אם מגיע לכם – אתם גם תרוויחו מזה.

4. השימוש ברשתות חברתיות יתרחב במקום העבודה

המעסיקים שיקראו את התחזית הזאת יכולים להירגע, להרגיש בנוח – ובטח לא למהר לסגור את הגישה של העובדים ל FACEBOOK. עבור מי שמנהל את עבודתו  מול מחשב עם חיבור לאינטרנט, מניעת גישה לפייסבוק, לאימייל הפרטי ואפילו ל YOUTUBE, היא גזירה לא הגיונית בעליל. הייתם חושבים לנתק לעובדים שלכם את הסלולרי עם הכניסה למשרד? לא נראה, אז זה בדיוק אותו דבר.
מהמחקר הזה עולה כי 58.5 אחוז מהעובדים נוהגים לבדוק את תיבת הפייסבוק שלהם בשעות העבודה ו- 91 מהם בודקים את האימייל האישי.

מסקנה:
יעשו נכון המעסיקים אם ב- 2011 יבינו את החשיבות של הרשתות החברתיות במיתוג של מקום העבודה וינצלו אותה לטובתם.יש לעודד את העובדים לשתף בתכנים מקצועיים וליצור הלימה בינם למקום עבודתם, גם אם זה בא על חשבון תפוקה מסוימת בעבודה.

מצד העובדים, כמובן להיות ערים לכך שהבוס והקולגות שלו חשופים לסטטוסים שלכם, אז בשעות העבודה, אם בחרתם לשתף – לעשות זאת במודע מתוך כוונה שהבוס יראה את התוכן.

5. המיתוג האישי באינטרנט יתחיל עבור רבים יותר בגיל צעיר

התחלתי את הפוסט בזה שהמיתוג האישי הפך לפעולה כמעט טבעית עברו כל אחד וזה מתייחס גם לתינוקות ואפילו לכאלה שעוד לא נולדו, שממותגים על ידי הוריהם. ל- 92% אחוז מהפעוטות בארה"ב יש נוכחות אינטרנטית וגם אצלנו מדובר בטרנד. זה יכול להתחיל מתמונה שאמא העלתה לפייסבוק ולהגיע עד רכישת דומיין ויצירת אתר על שמם. ברוב המקרים מדובר בצורך טבעי של ההורים לתעד את הילד בשנותיו הראשונות ולשתף בכך את העולם.

אין בכך כל רע, חוץ מזה לפעוט אין כל כך שליטה על המיתוג האישי שלו באינטרנט, ואם הפעולות לא נעשות בצורה זהירה, זה יכול לפגוע בו כשהוא יגלה את המידע הדיגיטלי הזה בשנת 2030…

אבל כשמדברים על מיתוג אישי בגיל מוקדם, אני מתכוון בעיקר לאלו שמשתמשים בו כדי להגדיל את הסיכויים שלהם להתקבל לאוניברסיטה, מכללה או בית ספר יוקרתי. אני מאמין שב- 2011 מעסיקים פוטנציאליים יחפשו בגוגל או בפייסבוק גם מועמדים תיכוניסטים שרק מחפשים עבודה זמנית לקיץ.

מסקנה:

אף פעם לא מוקדם מדי ליצור מיתוג אישי באינטרנט, אבל כדאי לעשות זאת בצורה אסטרטגית ועם תכנון לטווח ארוך. ולגבי מיתוג הילדים שלכם – אל תעלו לאינטרנט תכנים שאתם חושבים שלא יהיה להם נוח איתם בגיל בוגר. ואם אתם בכל זאת רוצים להעלות לאינטרנט תכנים מסוג זה, הקפידו לשמור על הגדרות פרטיות.

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.