פרופסור מכובד, אתה זקוק לנוכחות אינטרנטית

21.09.2007

לפני מספר ימים, באחת מאותן ארוחות חג מייגעות, יצא לי לקשקש עם קרוב משפחה, פרופסור ומרצה בכיר באוניברסיטה העברית. באופן טבעי, אני מת להזכיר את שמו באינטרנט (יש לי מחלה כזאת…), אך מכיוון שטרם מובנת לו נחיצותו של המיתוג האינטרנטי, אני אשאיר את פרטיו חסויים, ורק אומר שהוא בא מהמדעים המדויקים ולא ממדעי הרוח.

הוא הרבה יותר איש של מספרים מאשר איש של ספר. יחד עם זאת, יש על שמו עשרות מחקרים, מאמרים, כתבות והרצאות. שאלתי אותו איפה אוכל למצוא אותן. "מה זאת אומרת?", או התפלא על שאלתי. "הכל מתויק במשרד שלי. יש לי שם ממש ארכיון. "את ספריי אתה יכול למצוא בספריה של האוניברסיטה".
למה הם לא נמצאים בספריה הגדולה בעולם?
"באינטרנט?", הוא שאל, ובעצם הראה שהוא מבין למה אני מתכוון.

כן, אתה יודע שהיום אם אתה לא שם – אתה בעצם לא קיים.

הפרופסור המכובד לא שם.
הבאתי את המחשב שלי לשולחן האוכל וביקשתי ממנו להקיש את שמו בתיבת החיפוש של גוגל. החיפוש העלה תוצאות די עגומות. הפרופסור הופיע מספר פעמים בדף התוצאות הראשון, אך האזכורים הובילו לכל מיני הודעות פורום מנהלתיות, פירוט קורסים ומערכות שעות מהאתר של האוניברסיטה. פניתי אליו והסברתי לו שהמיתוג אינטרנטי שלו פשוט לא עובד.
"בשביל מה אני צריך מיתוג אינטרנטי?", הוא שאל. בשלב הזה, הוגש האוכל לשולחן, הנחתי את המחשב בצד, רשמתי על מפית את הכתובת של INTERNETISHI, והפניתי אותו לקרוא את הפוסט הזה.

אלברט איינשטיין - מפורסם שלא צריך מיתוג אינטרנטי

דוד יקר,
כרטיס הביקור שלך נמצא היום באינטרנט. הנוכחות האינטרנטית שלך, קובעת איך תמותג בחייך המקצועיים. אתה איש אקדמיה, ומי כמוך יודע, שגם באקדמיה יש תחרות. מה יבדיל אותך מכל שאר עמיתייך למקצוע? מה יתן לך יתרון עליהם? איך תגרום לכך שאותך יזמינו להרצות בכנסים, ואת כל השאר ישאירו בצד? איך תגרום לקורס שלך להיות הכי מבוקש?
"אין לי שום צורך להיות מפורסם!", הוא יענה בפולניות אופיינית. "מי שמכיר אותי, יודע מי אני ומה הם יכולותיי".
אבל דוד יקר, מה עם אלה שאינם מכירים אותך?
פה המקום להסביר לך, שהמיתוג האינטרנטי האישי לא הופך אותך למפורסם. במחקר שערך הפרופסור הישראלי דניאל בן אברהם, ראש החוג לפיסיקה באוניברסיטת קארלסטון שבארה"ב, הוא גילה ש"תהילתו של המדען, נמדדת כיום בכמות ואיכות פרסום מחקריו וכתביו באינטרנט".

בן-אברהם מסביר במאמר שבניגוד ל"מפורסמים טבעיים" כמו פוליטיקאים, כוכבי רוק או ספורט, אצל המדענים יש כאשר ישיר בין האיכויות שלהם כאנשי מקצוע, לנוכחות האינטרנטית שלהם. אגב, הנוכחות והמיתוג של דניאל בן אברהם באינטרנט מראים שלפחות הוא, מודע לנחיצותו של המיתוג האינטרנטי.

דניאל בן אברהם בתוצאות גוגל

כדי להיות מפורסם גם מחוץ לאקדמיה, אתה צריך לעשות משהו גדול. לזכות בפרס נובל, או להבדיל, להתמודד בבחירות לכנסת. המיתוג האישי באינטרנט לא יעשה אותך מפורסם. הוא נועד להציג את עצמך בצורה טובה וחיובית באינטרנט.

הנוכחות האינטרנטית שלך חייבת להיות ממותגת בצורה המקצועית ביותר. ברשותך מספר בלתי נדלה של פלטפורמות בהם תוכל להציג את שמך ויכולותייך באינטרנט: רשתות חברתיות, NETWORKING, אתרי מאמרים, פורומים אקדמאיים, קבוצות דיון, בלוגים מקצועיים. בכל אותם מקומות עלייך להכניס את שמך המלא, על מנת שמנועי החיפוש ימצאו אותך בקלות.

קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.