להשיג הצעת עבודה פגז – באינסטנט!

13.09.2010

פעם, לפני הרבה-הרבה שנים (יותר נכון, פחות מעשור…), הדרך של סטודנט להשיג ג'וב פגז במותג עולמי נחשב, הייתה קשה ומפרכת, אבל מאוד ברורה.

ללא קשרים או פרוטקציה, היה עלייך לשלוח מועמדות בצורת טופס קורות חיים, גיליון ציונים ואולי גם המלצה מהמעסיק הקודם שלך (אם היה לך כזה…) – אבל בעיקר לקוות לטוב.

אלא שהטוב בדרך כלל לא הגיע, כי יחד איתך התמודדו על המשרה מאות מועמדים לתפקיד – לא פחות מוכשרים ממך ועם קורות חיים לא פחות מרשימים משלך. בקיצור, הדרך להתבלט הייתה קשה עד כמעט בלתי אפשרית.

אז מה השתנה?

לא שהיום יותר קל למצוא עבודה שווה (אולי אפילו לא יותר קשה…), אבל אם תיקחו את הכישרון והיצירתיות שלכם ותערבבו אותם עם כלים אינטרנטיים – יכול להיות שפתאום אפילו מנכ"ל YOUTUBE יציע לכם עבודה (בלי שבכלל חיפשתם…).

ומעשה שהיה, כך היה

בשבוע שעבר Google הכריזו על פיצ'ר חדש בשם Google Instant, המאפשר לגולש לחזות בתוצאות החיפוש המשתנות, בעודו מקליד את הביטוי אותו הוא מחפש – מבלי ללחוץ ENTER.

החידוש הטכנולוגי, שנראה מושך ומעניין (גם אם הוא לא כל כך שימושי), צד את עיניו של פארוס אבו-קאדיג'ה, סטודנט אמריקאי למדעי המחשב מאונ' סטאנפורד, שחשב לעצמו – מה שגוגל עשו? קטן עליי!

בלי למצמץ, הוא התערב עם חברו לחדר במעונות כי יצליח לכתוב קוד זהה ל- Google Instant, שיעשה את אותה פעולה על חיפוש סרטונים ב- Youtube, וכל זה תוך שעה. בשעת לילה מאוחרת הוא התיישב מול המחשב וכתב את הקוד. פארוז הפסיד בהתערבות, לאחר שסיים את כתיבת הקוד רק ב- 3 שעות והלך לישון מאוכזב, לא לפני שהעלה את היישום על דומיין בשם Youtube Instant, אותו הפיץ עם קישור ל- 200 עוקביו בטוויטר.

השעשוע הלילי הפך להצעת עבודה

כשהתעורר, הבין שמה שיצר כשעשוע הלילי, עבר בין גולשי האינטרנט כאש קוצים בשדה ויראלי והגיע עד לצ'אד הארלי, מנכ"ל יוטיוב בכבודו ובעצמו, שהתרשם מהיוזמה של פארוס ושאל אותו ישירות בטוויטר: "Do You Want a Job?". פארוס, שחשב כי מדובר בבדיחה, שאל בחזרה את הארלי האם הוא מתכוון ברצינות. הוא זה ענה לו שכן – ושאת המשך השיחה יעשו באופן פרטי.

מיתוג אישי

וכך, בלי מאמץ ובלי בכלל שהתכוון, מקבל סטודנט צעיר הצעת עבודה ישירה מבוס באחד מהמותגים הגדולים והנחשקים בעולם.

האמת היא שלאחר מכן התפרסם שפארוס בכלל עושה התמחות במשרדי פייסבוק ואין סיכוי שהוא יעבור ל YOUTUBE, אבל את מוסר ההשכל של הסיפור הזה אתם בטח מבינים: הפיצו את המומחיות שלכם בצורה יצירתית בעזרת כלים אינטרנטיים הניגשים לכולנו ואת האפקט של המיתוג האישי באינטרנט תרגישו על בשרכם – במוקדם או במאוחר…

תגיות:

One thought on “להשיג הצעת עבודה פגז – באינסטנט!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.