טיפ מיתוג אישי: שכחו את מה שאתם יודעים

05.09.2010

השבוע יצא לי להיתקל בוידאו האישי החמוד הזה של ניק ננטון – ומאוד הסכמתי עם מה שנאמר שם. אגב, ניק הוא אחד מהגורואים הבולטים בתחום המיתוג האישי והספר שלו Celebrity Branding You (בתמונה), מומלץ לכל מי שמאמין כי כל בעל מקצוע יכול להיות סלב.

ניק נותן בוידאו טיפ שנשמע בתחילה קצת מוזר, אבל הוא כ"כ נכון: "שכחו את מה שאתם יודעים". ולמה?מיתוג אישי

המיתוג האישי דורש מאיתנו לפזר ידע ולהפגין מומחיות בתחום המקצועי שלנו. מכיוון שמדובר בתהליך רציף ומתמשך, לא פעם  קורה שאנחנו שוברים את הראש לגבי התוכן שאנחנו רוצים להפיץ והמסר שאנחנו רוצים להעביר. זה קורה בעיקר מתוך המחשבה המוטעית שאנחנו חוזרים על עצמנו, או שאנחנו מפיצים דברים שהם "מובנים מאליהם".

מותר לחזור על עצמנו ומותר להיות "מובנים מאליו"

אז לגבי ההנחה כי אנחנו חוזרים על עצמנו. ברור שהתוכן המופץ צריך להיות מקורי במהותו, אבל מותר לנושאים לחזור על עצמם. ההיפך, לפעמים זה טוב לשנן מנטרות. קחו בחשבון שחלק מקהל היעד נחשף לתוכן בפעם הראשונה וגם אם מדובר בפעם השנייה או השלישית – לא בטוח שהוא זוכר או הפנים את המסר.

ההנחה שאנחנו מעבירים מסרים "מובנים מאליהם" היא שגויה מהיסוד. מה שמובן לנו, לא בהכרח (ובדרך כלל בכלל לא) מובן לאחרים. אנחנו שוחים בחומר שלנו, אבל עבור קהל היעד שלנו, גם הדברים הבסיסיים ביותר שאנחנו יודעים – כלל אינם מובנים מאליהם.

המומחיות מטשטשת אותנו 

המומחיות שלנו לפעמים מטשטשת אותנו. מה שטריוויאלי עבורינו, הוא שיא הגאוניות עבור קהל היעד שלנו. אותו קהל יעד צמא למידע מובן ובסיסי שייתן לו ערך מוסף ויענה על צורך מיידי. לא ממש מעניין אותו עד כמה המידע הזה "ברור", או "מובן מאליו".

על כן, כמו ניק, גם אני ממליץ לכם לשכוח את מה שאתם יודעים. כי מה שאתם יודעים, גם אם מדובר ברמה הבסיסית ביותר, לקהל היעד שלכם אין מושג בו. וזה אולי הדבר שהכי חשוב להעביר לו.

קטגוריות:

תגיות:

2 תגובות על “טיפ מיתוג אישי: שכחו את מה שאתם יודעים

  1. אמת מאור, אני נתקל בזה כ"כ הרבה פעמים עם בעלי העסקים
    בגלל שהם שנים במקצוע יש דברים שנראים להם טריוויאלים, הם שוכחים שהקהל החדש נחשף בפעם הראשונה לתחום בכלל …

    ידע = כסף
    גם הידע הבסיסי ביותר

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>