4 כלים שיעזרו לכם לשמור על שם המותג באינטרנט

29.08.2010

מיתוג אישי

היסוד המרכזי במיתוג אישי בכלל ובמיתוג האישי באינטרנט בפרט – הוא שם המותג.

שם המותג מורכב בדרך כלל משמנו המלא (הכולל את השם הפרטי ושם המשפחה), אנחנו הולכים איתו באש ובמים הוא חלק בלתי נפרד מאיתנו – לטוב ולרע.

אפשר להחליף את "הלוק", אפשר להחליף עבודה ואפשר להחליף סביבה וחברים, אבל להחליף את שם המותג? זה חתיכת סיפור. זאת הסיבה שכל כך חשוב לשמור עליו. במיוחד באינטרנט.

ב"לשמור על השם באינטרנט" אני מתכוון לשני אספקטים הקשורים אחד לשני:

1. לשמור שלא ילכלכו לכם אותו
2. לשמור שלא יגנבו לכם אותו

כדאי לדעת כי ניתן להגיע לשליטה טובה, גם אם אף פעם לא מוחלטת, על השם שלכם באינטרנט. ולא מדובר רק על קניית דומיין שם מלא, או השתלטות על עשרת האזכורים הראשונים תחת שמכם בגוגל.

קיימות עשרות פלטפורמות אינטרנטיות, שכדאי לכם לשמור שם את שם המותג שלכם, לפני שמישהו אחר יעשה זאת. כדאי לכם למהר, במיוחד אם יש לכם שם לא מבודל.

נשמע לכם מסובך? ממש לא. הנה 4 כלים אינטרנטיים שיעזרו לכם לעשות זאת.

1. KNOWEM

זה הכלי הראשון שאני משתמש בו בשביל לקוחותיי. הוא מכיל למעלה מ 400 אתרי WEB2.0 ובבדיקה פשוטה אפשר לראות באילו מהם שם המותג שלכם פנוי.
תמורת 99$ האתר ייתן לכם שירות של רישום ב- 150 פרופילים. החבילה העסקית כוללת רישום, מיתוג ואימייל קונפורמיישן ב- 300 פרופילים תמורת 599 דולר. לא ניסיתי – אבל זה נשמע טוב.

2. UD.COM

על הכלי הזה הייתי ממליץ לאלה שעוד לא החליטו על שם המותג שלהם, כשכמובן אני מתכוון פה למיתוג עסקי. מומלץ למצוא שם מותג עסקי, שאין עליו דומיין רשום ואין עליו כמובן טריידמארק. הכלי הזה עוזר למצוא את הנתונים האלה בקלות.

3. NAMECHECKLIST

כלי מהיר ויעיל שבודק אם שם המותג שלך פנוי ברשתות החברתיות המובילות ובדומיינים באזורי הרישום השונים. הוא גם נותן נתונים (לא לגמרי מדויקים) על מופע שם המותג במנועי החיפוש המובילים.

4. NAMECHK

הכל האינטואיטיבי מכולם. עושה את בדיקת ה- Available/Taken במהירות האור על פני למעלה מ- 100 רשתות. מאפשר גם לסדר את הרשתות לפי סדר חשיבותן.

הפוסט פורסם במקורו ב MASHABLE

קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.