מיתוג אישי באינטרנט – גם רואי חשבון צריכים

03.07.2010

את עולם ראיית החשבון התחלתי להכיר מקרוב לפני קצת יותר משנה, כשהכרתי את אשתי. לא ממש הופתעתי כשגיליתי שמדובר במקצוע די אפור, אבל תובעני ובשנים האחרונות – תחרותי בצורה בלתי רגילה.

כמו עורכי דין ורופאים פרטיים, גם רואי החשבון מבינים שכיום חלק מהמקצוע שלהם הוא גם לשווק את עצמם (בהגבלות האתיות הקיימות).  לכן, מיתוג אישי עבור רואי חשבון הפך לצורך הכרחי, במיוחד כשמדובר במקצוע הדורש הפגנת אמון, יושר מקצועי וכמובן – מומחיות.

עכשיו, יותר מתמיד, גם רואי החשבון המוכשרים ביותר,  צריכים להיות מסוגלים לבדל את עצמם מאחרים. הצורך בבניית מיתוג אישי הוא לא רק נחלתם של רואי החשבון המתחילים, אלא גם של בעלי המשרדים, מנהלים ושותפים בפירמות הגדולות.

זה לא חשוב את מי אתה מכיר, אלא מי מכיר אותך

בניית מוניטין במקצוע כמו ראיית חשבון לוקחת זמן. גם ההתקדמות היא איטית והדרגתית ביחס לעורכי דין, למשל.
באופן מסורתי, המוניטין נבנה בעיקר על ידי המלצות פה לאוזן שעברו ללקוחות, לקוחות פוטנציאלים, קולגות ולסביבה הקרובה.  המנטרה הייתה: "זה לא מה שאתה יודע, אלא את מי אתה מכיר".

בעידן ה- WEB2.0 והרשתות החברתיות, האפשרויות הפכו לכמעט בלתי מוגבלות וגם הטקטיקה השתנתה: במקום "לדחוף" אינפורמציה, כיום היא מועברת כדיאלוג.

המנטרה החדשה היא "זה לא חשוב את מי אתה מכיר, אלא מי מכיר אותך. וזה לא מה שאתה יודע, אלא כמה מהר ובאיזו תפוצה אתה חולק את הידע שלך עם אחרים".

אני חייב להודות שלדאבוני מעט מאוד רואי חשבון בישראל דואגים למיתוג האישי שלהם. בניגוד לרופאים פרטיים ובטח שבניגוד לעורכי דין, עושה רושם שרואי החשבון מעדיפים להתחבא בין הניירות ועושים הכל כדי להתרחק מהחשיפה, גם אם זה בא על חשבון השיווק העצמי שלהם. תגידו לי אתם – כמה רואי חשבון נחשבים מותגים בתחומם? לא הרבה ,אם בכלל.
אם כבר יש מותגים, אז הם רואי חשבון רק בתואר, אך להכרה הם הגיעו ממקום אחר.

מהפך אסטרטגי בשיווק רואי חשבון

הבלוגר רון דותן ציטט במאמרו את מומחה המיתוג האישי רוב קוסטה, המייעץ בין היתר לפירמה הבינלאומית Deloitte, אחת מהגדולות בעולם בתחום ראיית החשבון. לטענתו האסטרטגיה השיווקית של רואי החשבון צריכה להיות שונה בימינו:

"לא עוד תדמית ויחסי ציבור, אלא ייעוץ והכוונה כשירות לציבור. לא עוד השתתפות מאסיבית בכנסים מקצועיים ופעולות אד הוק, אלא בניית תוכנית מגובשת המגדירה מראש אסטרטגיית פעולה לטווח ארוך ואמצעים להפצת המידע בצורה ברורה, מובנת ומעשירה"

בהתחשב בכך שעל פי תקנון לשכת רואי החשבון בישראל, חל איסור על חברי הלשכה לעסוק בפעילות פרסומית באמצעי תקשורת כתובה ו/או אלקטרונית, הרי שאין פלטפורמה יעילה וזמינה יותר מהאינטרנט והמדיה החברתית עבור פעילות מיתוג אישי או עסקי של רואי חשבון.

ארבעה יסודות לבניית מיתוג אישי באינטרנט לרואי חשבון

1. הקמת בלוג נישתי שעוסק בתחום ספציפי כמו ייעוץ מס, חישובי שכר, מניות או מיזוגים. כדאי שהבלוג יעסוק בשלושה מוקדי תוכן עיקריים:

  • מאמרים תיאורטיים
  • פוסטים המגיבים על אייטמים עדכניים, כמו: עדכונים בתקנות ה- IFRS, שינויים ביחסי הלימות ההון בין הבנקים, ריביות משתנות, עליות וירידות חדות בבורסה וכו'
  • חדשות מהמשרד, כמו: קייס-סטאדי'ס, עובדים חדשים, כנסים וכו'.

2. פרסום מאמרים רלבנטיים באתרים כלכליים, אתרי מאמרים, פורומים וקהילות

3. הקמה וניהול של דף עסקי בפייסבוק ובקפה דה מרקר (תחת שם אישי)

4. העלאת סרטוני הדרכה ביוטיוב ומצגות באתר שיתוף מצגות (SlideShare, למשל)

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.