סתיו זילברשטיין על מיתוג אישי באינטרנט – במקצוענים

24.04.2010

לפני מספר ימים צלצל הטלפון במשרד ולקוחה שלי הייתה על הקו. קולה נשמע מדוכדך: "עשיתי טעות מפגרת. דחיתי בקשה להשתתפות במקצוענים". היא סיפרה לי שהתחרטה, אבל זה כבר היה מאוחר – התחקירנית כבר סגרה עם מומחית אחרת באותו תחום, שהיא למעשה המתחרה שלה, מה שרק הגביר את תחושת האכזבה.ל"מקצוענים" כבר לא יזמינו אותה.

כששאלתי מדוע דחתה את ההצעה הראשונית, היא השיבה לי כי הרגישה שעדיין "אינה מוכנה" להופיע בטלוויזיה. בקיצור, חוסר ביטחון.

מאור קפלנסקי

אין כמו המקצוענים למיתוג אישי

יכולתי להבין אותה. יש לי לקוחות שמתקשים לשחרר וידאו אינטרנטי כשהם מדברים לעצמם מול המצלמה, אז על אחת כמה וכמה כשמדובר בהופעה בטלוויזיה. עבור מי שאינו מנוסה להופיע מול קהל, הופעה טלוויזיונית בתוכנית טוק-שואו יכולה בהחלט להרתיע. החשש נובע בעיקר מההיבט ה-ויזואלי וה-ורבאלי. מכך שהם לא ייראו אותו ולא יישמעו טוב. לעיתים קרובות החשש הזה כלל אינו במקום ונובע בעיקר מחוסר ביטחון או מביקורת עצמית גבוהה מדי.

תוכנית המקצוענים ותוכניות אירוח אחרות שאינן שייכות לפריים-טיים (כמו תוכניות בוקר, או תוכניות בערוצים מקומיים), הן פלטפורמה נהדרת לממותג המתחיל. אם ההופעה לא הייתה טובה (וזה בהחלט יכול לקרות), תוכלו להתנחם בעובדה שלא הרבה ראו אותה. אם היא הייתה טובה, אפשר להשתמש בקטע הוידאו ולהפיץ אותו באינטרנט בהיקף מאסיבי – ומשם יגיע הרייטינג.

מעבר לזה, אולי אין דבר ממתג יותר מהופעה טלוויזיונית כמומחה אורח – ולא משנה באיזה ערוץ ומה אחוזי הרייטינג. זו גם הסיבה שאני לא חשבתי פעמיים כשהזמינו אותי להתארח בתוכנית לפני 9 חודשים.

לכן, העצה שלי, היא כמובן בשום אופן לא לוותר על הצעה להופיע בטלוויזיה כמומחה – גם אם אתם לא בטוחים בעצמכם וזאת הפעם הראשונה. לקפוץ למים – תהיו חייבים בכל מקרה.

המיתוג האישי של סתיו זילברשטיין

מי שקפץ למים לפני מספר שבועיות הוא סתיו זילברשטיין מנכ"ל דוראן – קידום אתרים. כמוני, גם הוא הופיע ב"מקצוענים 10" ודיבר על שיווק בעזרת מיתוג אישי באינטרנט. אהבתי מאוד את העובדה כי הוא הדגיש את הצורך לשתף בידע לצורך מיתוג אישי (גם אם מגלים קצת סודות…).

ביקשתי מסתיו זילברשטיין לציין 6 דרכים בהם הוא ממתג את עצמו, וזו הייתה תשובתו:

1. כתיבת כתבות מקצועיות ופרסומם בעיתונים אינטרנטיים מגוונים

2. הופעה בטלוויזיה

3. הפצת הידע של דוראן באופן חופשי באינטרנט ללא חשש במטרה לעזור לאנשים באמת

4. פעילות בבלוגים מקצועיים רבים על ידי תגובות והפניית קישורים לדפים מגוונים אודותיי ברשת

5. יצירה ועדכון פרופילים בקהילות שונות, גוגל באזז וערוץ ביוטיוב

6. פרגון לקולגות ויצירת מערכות יחסים המבוססות על חברות ולא על עסקים

3 תגובות על “סתיו זילברשטיין על מיתוג אישי באינטרנט – במקצוענים

  1. נותן ח"ח לאחי הגדול על ההופעה הזו:

    דגש על מיתוג אישי:
    חשוב לזכור , שמיתוג אישי זהו תהליך .. תהליך ארוך שבסופו אחרי תקיפה ממוקדת מכל החזיתות , טלויזיה , עיתונים , מגזין אינטרנטי , בלוג בעל חשיפה גבוהה, אתרי חדשות אינטרנטיים , מאמרים בעלי ערך מוסף לגולש. ורשתות חברתיות , ניתן למתג את עצמנו חיובית על גבי הרשת. במיוחד בתחום כמו שלנו זה חשוב ביותר.

  2. שבוע הספר העברי 2010 מתקיים תחת הסיסמה "כולנו ילדים של הספרים" וכוללים מגוון אירועי חוויה ותרבות לקהל הצעיר. בין האירועים לילדים במהלך שבוע הספר: שעות סיפור, הצגות ותיאטרון בובות על פי ספרות מופת ישראלית לילדים ונוער, מתחמים תיאטרליים, מתחמי משחק ועוד.
    ירידי "שבוע הספר העברי" נערכים בערים: ירושלים; חיפה; באר שבע; כפר סבא; ראשון לציון; רמת גן; חולון; פתח תקוה; נתניה; הרצליה; מודיעין ובישובים רבים נוספים לרבות ישובי עוטף עזה, שדרות ובגבול הצפון.
    יריד שבוע הספר העברי בעיר שתל אביב יתקיים השנה בין התאריכים
    2 ליוני 2010 לבין ה- 12 ליוני 2010. ימים א'-ה' בין השעות 18:00 עד 23:00,
    יום שישי סגור. מוצאי שבת, מצאת השבת ועד 24:00. הכניסה חופשית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.