3 טעויות קריטיות בבניית מיתוג אישי באינטרנט

19.03.2010

מיתוג אישי

בניית מותג דורשת זמן. אני רואה את זה עליי, על eBrand, על הלקוחות ואפילו קוקה קולה ו-Apple לא נבנו ביום אחד. המותג נבנה על ידי מערכת יחסים ארוכת טווח, יצירת אמון ותחושה בקרב קהל היעד שלך כי אתה מעניק לו משהו משמעותי, שבגללו הוא רוצה להיות קרוב אלייך.  טרנד המיתוג האישי (שהוא הרבה יותר מטרנד…) ממשיך לתפוס תאוצה במשך שנתיים וחצי מאז הבלוג הזה הוקם, ואני שם לב שאנשים רבים ממהרים למתג את עצמם, מבלי אפילו לבדוק מהו המיתוג האישי שלהם ואיזה מיתוג הם כבר מייצגים. כבר למדתם כאן שטעויות בזירה האינטרנטית – עלולות לעלות ביוקר ולפעמים אי אפשר לתקן. מה שצריך לעשות הוא כמובן ללמוד מטעויות. אז לפניכם שלוש נפוצות במיוחד בבניית מיתוג אישי באינטרנט, ולצידן עצות איך מומלץ לעשות זאת נכון:

1. קידום עצמי מוגזם

בתהליך המיתוג האישי אתם במרכז. זה אומר לספר על עצמכם, להפגין נוכחות, להתגאות בהישגים ולהבליט את שמכם, אבל זה בטח לא אומר להשוויץ. להכריז בסטטוס פייסבוק על כל עסקה חדשה או לצייץ בטוויטר על כל מכירה – זאת הגזמה. חישבו על הרשתות החברתיות באינטרנט כזירה מציאותית – כמו כנס מקצועי או מסיבת קוקטייל. מי האנשים הכי פופולריים במקומות אלה? כמובן הם אלה ששואלים, משתפים, מתעניינים ותורמים מהידע שלהם לאחרים. בטח לא אלה שכל הזמן מדברים על עצמם ולא נותנים להכניס מילה.

אז איך בכל זאת דואגים לעצמנו? ההבלטה שלכם והפגנת הנוכחות צריכה להיעשות בזירות גם בזירות של אחרים. פוסט אורח בבלוג, למשל, יכול לעשות אפקט כפול עבור מי שבונה מיתוג אישי באינטרנט – הוא גם תורם מהידע שלו אצל אחרים וגם מקבל חשיפה. מצד שני, השתמשו בפלטפורמות שלכם כדי לפרגן לאחרים מתחומכם המקצועי. גם כאן יש אפקט כפול – אתם נשארים בתודעה ומעבירים מסרים, מבלי ליצור רושם של קידום עצמי.

2. חוסר ייחודיות

אם דיברנו על טרנד, אז אחד מהמאפיינים שלו הליכה של אנשים אחרי הזרם. עידן האינטרנט החדש מאפשר לכל אחד למתג את עצמו בצורה בה הוא מעוניין. קואצ'רים, יועצים פנסיונים, דולות וכמובן מומחים לרשתות חברתיות (ולמיתוג אישי…) הם רק חלק מהרבה מקצועות "טרנדיים", שרבים מנסים לנכס לעצמם, גם אם עוד אין להם קבלות.
אם המיתוג האישי שלכם אינו אותנטי – אז אתם באמת בבעיה. אבל אני מדבר על נישה. כיום, שנתיים וחצי אחרי התחלתי למתג את עצמי כמומחה למיתוג אישי באינטרנט, אני חושב "לנשת" את המיתוג שלי לנישה צרה יותר, בעקבות האינפלציה שיש בתחום. האפשרויות שנראות לי הן "מיתוג אישי באינטרנט למחפשי עבודה", או "מיתוג אישי באינטרנט למנהלים". מציאת נישה לא חייבת להיות הגדרה אחרת של מיתוג. היא גם יכולה להיות להתבטא בייחודיות של אופן הצגת הדברים, מתודה מוסימת או שיטה חדשנית.
ואם אנחנו מתייחסים למיתוג אישי באינטרנט, אז כמובן שנישה תעזור לכם גם מבחינת מנועי החיפוש. יותר קל להיות מקום ראשון בגוגל תחת הביטוי "מומחה למיתוג אישי למחפשי עבודה", מאשר "מומחה למיתוג אישי".

3. חוסר עקביות

אני נתקל בהרבה אנשים שממתגים את עצמם בצורות שונות בפלטפורמות שונות באינטרנט. – וזאת טעות. המיתוג האישי נועד בעיקר ל"עמך", לאנשים הרגילים – אני ואתה. בניגוד למותגים האנושיים הגדולים ביותר שכולנו מכירים – מייקל ג'ורדן, דייויד בקהאם, סטיב ג'ובס, אופרה ווינפרי או ביל גייטס – אנחנו צריכים "להתאמץ" יותר כדי שיזכרו אותנו. לכן חשוב להיות עקביים. להישאר עם השם המותג (שהוא בדרך כלל שמנו המלא), להישאר עם הטייטל של המיתוג, להישאר עם הצבע המזוהה איתך ולהישאר עם תמונת פרופיל אחת בכל הרשתות.
יחד עם העקביות, חשוב להקפיד על עדכון, כלומר: להחליף תמונת פרופיל שאבד עליה הכלח ואינה מייצגת איך שאתם נראים כיום, לשנות פרטים במידה והחלפתם מקום עבודה או עסק וכו'.

בוידאו: סאם מוטימאר הבריטית מהרהת בעקבות פציעתו של דיוויד בקהאם, שתגרום לו להחמיץ את המונדיאל – האם הנבחרת האנגלית תחסר את דיוויד בקהאם השחקן או את דיוויד בקהאם המותג?

תגיות:

9 תגובות על “3 טעויות קריטיות בבניית מיתוג אישי באינטרנט

  1. מסכימה לגמרי בעניין הבידול.

    כל כך הרבה מומחים למיתוג באינטרנט, אך האם הם יורדים לעומקו של עניין, כיצד למתג, מה להבלטי, כיצד יוצרים את אותה עקביות, אוטנטיות ותחושה שכשאתה אומר משהו על עצמך או על מישהו או בכלל אתה יודע מה שאתה אומר?
    מנהל בכיר לא ידבר כמו מדריך טיולים או כמו משדכת לבבות….

    כל אחד צריך למצוא את השפה הנכונה עבורו ולא רק עבור הזירה בה הוא נמצא, זו האמנות!

    מאמר מעורר לחשיבה,
    תודה רבה ושבת שלום,
    אירית

  2. יש תחושה שכל אדם שני הופך להיות למומחה …
    אני הייתי דורש לראות הישגים ודוגמאות במיתוג אישי לפני התקשרות עם משווק אינטרנטי ומישהו שטוען למומחה בתחומו.
    מאמר מעניין תודה

  3. אני מסכימה עם כל מילה שלך!
    בגלל שנורא נגיש לכל אחד לשווק את עצמו ברשתות חברתיות אז הרבה אנשים עושים זאת לא נכון, בלי מחשבה על הבידול, הלוגו,הסלוגן,התמונה,הייחודיות

    בנוסף מגזימים ומנסים למכור ובגלל שזה לא מביא תוצאות אם לא עושים זאת נכון אין עקביות..

    פוסט מצוין!
    תודה
    לירון

  4. היי

    אני מודה לך על המידע החשוב שחלקת איתנו !

    חשוב מאוד לדעת מה לעשות אך גם מאוד חשוב לדעת מה לא לעשות!

    המשך שבוע מצוין
    ממני
    אסף משולם- השף הפיננסי

  5. היי מאור,
    מסכימה איתך (ועם כל המגיבים לפני) – אנשים רבים פשוט עושים את כל הטעויות האפשריות.
    יש היום הרבה שמציגים עצמם כמומחים לאינטרנט: אנשים שפתחו לחבר שלהם פייסבוק לקיוסק השכונתי שלו (לדוגמא) ועשו איתו את כל הטעויות האפשריות, עדיין מציגים עצמם כמומחים למיתוג באינטרנט. ואפשר לראות את זה בכל תחום בחיינו – מישהו שפעם שייף עץ – הוא נגר, מי שעבד בזמן הלימודים כפקיד בבנק – הוא כלכלן עם ניסיון בבנק וכן הלאה. קשה לדעת מי אומר את האמת ומי פשוט מגזים או ממציא…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.