5 טיפים למיתוג אישי ע"פ סינתיה סמוט

13.03.2010

 

ידעתם שהזמן הממוצע שהאמריקאי מחזיק מעמד במקום עבודה הוא 4 שנים בלבד? הסיבה לכך היא לאו דווקא מכת פיטורים, אלא בעיקר היכולת הגבוהה של האמריקאי לקחת סיכונים ולפעול לפי רוח היזמות שמתקיימות שוק חופשי ותחרותי. לכן, המיתוג האישי לצרכי עבודה בארה"ב (וגם אצלנו) חשוב מאין כמוהו בימים אלה.

זה היה נושא הרצאתה של סינתיה סמוט Cynthia Smoot מטקסס, שחלק מהמצגת שלה מובאת לפניכם. סמוט היא שותפה בחברת האינטראקטיב  Gangway Advertising, המעניקה בין היתר שירותים של שיווק ברשתות חברתיות ומיתוג אישי באינטרנט.

1. Google Yourelf – חפשו את השם שלכם בגוגל. גם סמוט חושבת שהבסיס למיתוג האישי בימינו, הוא האופן בו השם שלנו מופיע בגוגל. חיפוש השם שלכם בגוגל, זו בדרך כלל תהיה הפעולה הראשונה שיעשה המעסיק, הלקוח או השותף הפוטנציאלי – לפני שהוא פוגש אותך. לכן, כדאי לכם לדעת מה הוא יודע עליכם.

2. Claim Your Name – יש לזכור כי השם שלכם הוא שם המותג שלכם. לכן, חשוב "לתפוס" פלטפורמות אינטרנטיות ולרשום אותן תחת שמכם. זה מתחיל בדומיין שם מלא וממשיך ברישום ברשתות חברתיות. ניתן לעשות זאת דרך הכלי היעיל – http://namechk.com/. במידה ואתם "סובלים" משם לא מבודל, שקלו להוסיף לשמכם שם אמצעי, כינוי וכו'.

3. Create Public Profiles – סמוט מתמקדת בפייסבוק (לצרכים חברתיים) ולינקד-אין (לצרכים מקצועיים). בנוסף, היא ממליצה לחפש קולגות או מובילים בתחומכם וליצור עימם קשר דרך הרשתות בהם הם מופיעים.

4. Build a Website or a Blog – בלוג הוא הכלי היעיל ביותר ליצירת תוכן והפצת מסרים. גם כאן, מי שאין לו את הרצון, היכולת את הזמן ליצור תוכן משלו, יכול להשתמש בבלוגים של אחרים בתחום על ידי תגובות מקצועיות, וכך ליצור לעצמו הכרה ושם. תוספת שלי – התגובות לא חייבות להיות מתחנפות. אם יש לכם ביקורת שלילית בונה כלפי כותב הבלוג, אל תתביישו לכתוב אותה. כמובן שיש לעשות זאת בצורה מנומסת ומדוייקת. כך כותב הבלוג לא רק יזכור אתכם טוב יותר, אלא גם עשוי להעריך אתכם יותר.

5. Populate with Fresh Content – בשביל מיתוג אישי לא מספיק רק לבנות את הפלטפורמות, צריך כל הזמן לייצר ולעדכן תוכן. כמו שבגינה, צריך לדשן ולהשקות, כך גם תוכן אינטרנטי. במקום בניית מיתוג אישי, פלטפורמה לא מתעדכנת יכולה לעשות את האפקט ההפוך.

קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.