תחרות: לאיזה סלב אתם דומים?

06.02.2010

 מיתוג אישי ויזואלי

ברובד השטחי ביותר, המיתוג האישי מורכב משם המותג שלנו (בד"כ שמנו המלא, חוץ מריטה, סופרמן וכיו"ב…) + האריזה החיצונית (כלומר, החזות הויזואלית, או במילים אחרות – איך שאנחנו נראים).

כידוע, מיתוג אישי מתחיל בבידול, ובכל מה שקשור לשם המלא, רובינו נהנים משם מותג מבודל (חוץ מאבי לוי, משה כהן ודומיהם), כלומר: אין הרבה אנשים בעלי שם מלא זהה.

העניין הוא שדווקא האריזה החיצונית, לא תמיד מבדלת אותנו. פועלים זרים מסין, שחקני NBA שחורים, או להבדיל חרדים ממאה השערים, נראים לחלקינו במבט ראשון אותו דבר – ולא בגלל גזענות או גישה סטראוטיפית. בדרך כלל ריחוק ותפיסה אסוציאטיבית – הם אלו שגורמים לנו לראות בהם "גוף אחד". בטח גם לכם יצא להיתקל במשפט "בוא'נה, אתה מה-זה מוכר לי ", ממישהו, שגם אחרי פשפוש עמוק בהסטוריה שלכם, לא תגלו מאיפה הוא מכיר אתכם. ואני לא מדבר על אחים, לא כל שכן – תאומים זהים.

אני דומה לבקהאם או לבירדסלי?

אבל מה שהכי מרתק אותי ב- "מיתוג אישי ויזואלי לא מבודל", הוא הדמיון בינינו לבין מפורסמים. יש כאלה שעשו (ועושים) מזה קריירה, אבל בדרך כלל זה סתם כיף להשתעשע עם המחשבה שאתה דומה לבקהאם.

כן, זה מה שפעם האקסית שלי אמרה לי. אני צחקתי וסיפרתי לה שדווקא בתיכון היו קוראים לי "בירדסלי", לא בגלל כישורי הכדורגל שלי, אלא בגלל הדמיון ביני לבין שחקן העבר של נבחרת אנגליה פיטר בירדסלי. בירדסלי היה שחקן מוכשר ששיחק בליברפול ונבחרת אנגליה, אבל הוא גם נבחר פעם ל- 11 הכדורגלנים המכוערים בכל הזמנים. אז איך זה שאני דומה גם לבקהאם היפיוף וגם לבירדסלי?  אולי בתמונה למעלה טמונה התשובה…

תחרות: לאיזה סלב אתם דומים?

חשבתי לפתח את העניין, בעקבות טרנד שרץ חזק בפייסבוק בשבועות האחרונים, בו משתמשים מחליפים את תמונת הפרופיל לסלב שדומה להם.

על כן אני פותח תחרות בפייסבוק בה במשך חודש ימים יספרו גולשים מי ה"סלב" שהכי דומה להם ויזואלית (לא חייבים לשנות תמונת פרופיל…). לכל גולש כזה אצמיד תמונה של סלב לצידו. התמונה שתקבל הכי הרבה "לייק" , תזכה את הגולש באחד מ- 3 הספרים הבאים:

  • ME2.0 של דן שאובל – על איך לשדרג קריירה על ידי מיתוג אישי אונליין
  • Career Distinction של וויליאם ארודה – על איך לבדל את עצמך לצורכי קריירה
  • Crush It של גרי ווינרצ'אק – על איך להפוך את התשוקה שלך למזומנים

 

לינק לתחרות:

לאיזה סלב אתם דומים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.