פוסט אורח: ריקי כהן על מיתוג אישי אופליין ועיצוב תדמית

30.12.2009

מיתוג אישי – זהו שם המשחק בימינו, ויריית הפתיחה היא התדמית- המראה החיצוני שלך. אבל איך התדמית באה לידי ביטוי ביצירת המיתוג, ואיך ניצור את התדמית הנכונה בכלי השיווק המרכזיים?

מותג הנו צירוף של תכונות ותועלות פונקציונאליות ורגשיות אשר השילוב ביניהן מתחיל ליצור ערך בעיני הצרכן. מותג הוא ה"חוויה" שהאדם, המוצר או החברה מציגים, בעוד שהתדמית היא רק אספקט אחד של מיתוג- האספקט החיצוני שמציג את המותג והחשוב ביותר. אנשים המתעסקים במיתוג מפתחים תדמית במטרה ליצור את הרושם שהמותג מתקשר למוצר או לשירות בעלי מאפיינים מיוחדים. לכן צריך להתייחס אל התדמית כאל הצגה, לפחות בתחילה.

בכל בוקר יש לקום וללבוש בגדים בהתאם למי שהולכים להציג להם, ולדאוג שהתדמית תהיה אמיתית ונאמנה למקור, נאמנות לאישיות ולעצמיות של האדם.

התדמית אמורה לשקף את אותם חלקים בעצמך שאתה רוצה לשדר לעולם ולכן אמינות בתדמית היא הכרחית. התדמית, בין אם אנו מציגים אותה בברושור, פרסום בעיתון, באינטרנט או בתקשורת הכתובה והלא כתובה היא בשליטתנו. אם אנו רוצים שהרושם שיתקבל הוא שאנחנו ומה שאנו עוסקים בו אמינים ובעלי ייחוד, עלינו לשים דגש על מראינו החיצוני בכל עת, ובמיוחד בצילום המופיע ליד שמנו.

תמונה מקצועית המצולמת על ידי צלם מקצועי שולחת את המסר הנכון.

מספר טיפים לפני הצילומים:

* דברו עם הצלם על התדמית אותה תרצו להקרין, מאד חשוב שיהיה לכם מושג לגבי התמונה שתרצו.
* עור הפנים תמיד נראה במיטבו לאחר מנוחה ושתיית מספיק מים,
* קרם גרגירים ולחות לעור יעזרו למראה באופן משמעותי.
* גם לגברים מומלצת מעט פודרה למניעת מראה מבריק של הפנים.
* אל תחביאו נמשים או צלקות, זהו ייחודכם, ואנשים שמים לב וזוכרים את השונה.
* תספורת- לעולם לא ביום הצילום אלא שבוע לפני, לפחות.
* למי שצובעים- לצבוע לפני ולא לגלות שורשים.
* למי ששערם יבש וחסר חיים- מומלץ ללכת למספרה ולטפל.
* טיפוח- יום לפני כדאי לקצוץ שיערות באף ובאזניים, ולגלח את הפנים והעורף.

 בחירת הבגדים הנכונים היא חשובה ביותר:

* יש לבוא עם בגדים העולים בקו אחד עם התדמית אותה אתה רוצה להקרין,
* צבעים אחידים וכהים מומלצים יותר, המנע מחולצות בהירות, הדפסים, נקודות ופסים.
* חולצה- התאמה מוחלטת צריכה להיות בכתפיים ובצוואר, החלק העליון של הגוף משמעותי ביותר בצילום.
* שימו לב למידת הבגד והתאמתו למבנה הגוף כמו אל נקיונו וגיהוצו.
* לגבי הצוואר, צורת V תאריך אותו וצורה עגולה תקצר אותו.

הגבול שבין התדמית העסקית לאישית מיטשטש. ולבעלי עסק קטן, או אנשים שהם העסק-  כדאי לקחת בחשבון את נושא המיתוג האישי ואת התדמית באופן רציני ולהשקיע בהם במיוחד.
עוד על מיתוג אישי אופליין ועיצוב תדמית – באתר של ריקי כהן

קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.