5 סיבות מדוע משרדי ממשלה צריכים להיות פעילים בזירות ה- Web2.0

21.11.2009

 מיתוג אישי

ביום שני הרצאתי בפני מנהלי אתרים ממשלתיים על WEB2.0. לכאורה, לא צריך להיות קשר בין כל מה שמייצג הממסד לבין מה שמייצג האינטרנט המודרני.

אבל דווקא בגלל הקוטביות בין השניים, יש חשיבות עליונה לכך שמנהלי אתרים כמו אלה של משרד התיירות, התעסוקה, בנק ישראל ובטחון הפנים יפנימו כי אנחנו נמצאים בעידן של פתיחות ושקיפות מלאה – והם חייבים להיות שותפים אליו וליטול בו חלק. וזה מה שניסיתי להעביר בהרצאה.

אני חייב להודות שמנהלי האתרים היו בתחילת ההרצאה מעט סקפים לגבי הגישה שלי, אבל בהמשך הם הבינו כמה כוח טמון במדיה החברתית, וכיצד הם יכולים לרתום את כל הכלים של ה- WEB2.0 לטובתם.

במהלך ההרצאה העלינו יחד מספר סיבות לצורך המדיה החברתית וה- WEB2.0 ולפניכם 5 מהם:

1. שיפור תדמית על ידי שיתוף גולשים:
לצערינו, ברוב המקרים, משרדי הממשלה סובלים מדימוי נחות בקרב הציבור, שחלקו נובע מכך שהוא חושב כי הממסד "אטום". שיתוף תוכן גולשים תוך יצירת שיח ודיון, יכול לשפר לאין ערוך דימוי זה.

2. קידום מוצרים או שירותים:
אין לכם מה להרים גבה. גם למשרדים הממשלתיים יש צורך בקידום של מוצרים או שירותים מסחריים במהותם, לדוגמא: בתי מלון (משרד התיירות), תחבורה ציבורית (משרד התחבורה), או דירות (משרד השיכון והבינוי). האסטרטגיה השיווקית של קמפיינים מסוג אלה, מחייבת את המשרדים הממשלתיים להשתמש באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט.

3. קידום אינטרסים או אג'נדות:
חיסכון במים וחשמל, מניעת עישון, מחזור בקבוקים – אלו רק דוגמאות למדיניות או אג'נדות שעל אותם משרדים לקדם. קמפיין ברשתות חברתיות שמורכב מבסיסו בתוכן המופץ בתדירות גבוהה במספר פלטפורמות ומזמין גולשים ליטול בו חלק, יכול בהחלט לעזור לקידום אינטרסים מסוג אלו.

4. שימוש בכלים האינטרנטיים לצרכי העברת מסרים מהירה:
בטח אל יפתיע אותכם לשמוע שכל כתבי הפלילים לא רק מחוברים עם הביפר למסוף המשטרתי, אלא גם לערוץ ה- Twitter של המשטרה המצייץ על אירועים שקורים בזמן אמת. חשוב מכך, כלי כמו טוויטר יכול לשמש גולשים בזמן מצוקה (במידה וכמובן יש להם הרבה עוקבים) ולהוות מעין אלטרנטיבה למוקד 911, כמו שמתחיל לקרות עכשיו באנגליה.

5. איתור וניטור מידע:
ואם כבר דיברנו על טוויטר, יש צורך גבוה עבור אותם משרדים ממשלתיים להגיע לכל מידע רלוונטי לגביהם המופץ ברשת. ומהר. לשמחתם, יש היום מספיק כלים טובים המאפשרים לאתר ולנטר מידע במהירות וביעילות, כמו: Google Alerts, RSS, או טוויטר.

לחצו כאן על מנת להוריד את מצגת ההרצאה, שבסופה גם נגעתי בתחום המיתוג האישי:

קטגוריות:

תגיות:

One thought on “5 סיבות מדוע משרדי ממשלה צריכים להיות פעילים בזירות ה- Web2.0

  1. צודק צודק.
    תגובה בנאלית, אבל מתברר שמה שנראה לנו בנאלי,נראה לארגונים וגופים מסוימים כחדשני ופורץ דרך.
    מקווה שהמסר הופנם וכך תהיה עוד הרבה עבודה לכולנו…..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.