רויטל הנדלר, מנכ"לית אולג'ובס: "תמיד אבדוק באינטרנט שמו של מועמד לפני קבלתו לעבודה"

19.11.2009

 

לפני קצת פחות משנתיים וחצי, כשעוד הייתי מחפש עבודה מיואש, נרשמתי לשירות הפופולרי של האתר AllJobs במטרה למצוא בעזרתו את המשרה המיוחלת. ה"סוכן החכם" של אולג'ובס איתר עבורי את הצעות העבודה המתאימות לי מתוך המאגר הבלתי נדלה של אתר הדרושים הגדול במדינה. ואז, בלחיצת כפתור אחת, שלחתי את קורות החיים שלי לכל המודעות האטרקטיביות שסימנתי, וחיכיתי לטלפונים המיוחלים. ברוב המקרים חיכיתי לשווא. מהתסכול הפסקתי את המנוי לאחר זמן קצר, כי חשבתי שהאתר לא מספק את הסחורה. אולם, מיד הבנתי שה"בעיה" היא בי.

AllJobs הוא לוח דרושים משוכלל, אבל מדובר בסך הכל בכלי. משוכלל ככל שיהיה, הוא לא ישיג עבורך את משרת החלומות. הוא יקל עלייך, יפשט את התהליך ויחסוך לך זמן ומשאבים – אבל מה שיקבע אם יזמנו אותך לראיון הוא המיתוג האישי שלך. קורות החיים שלי נכתבו במקצועיות, אבל זה לא הספיק. לא הייתי מבודל משאר המועמדים למשרה, ויותר גרוע – ה"רזומה האינטרנטי" שלי, לא היה מרשים דיו. במיוחד לא עבור המעסיקים מתחום האינטרנט המסחרי – אליו רציתי להיכנס לאחר ההסבה מהעיתונות. הבנתי שכדי למצוא עבודה שווה, אני צריך לשנות גישה – ומהר.

תהליך דומה גם עבר על AllJobs עצמו. אתר הדרושים הפופולרי בישראל, ער לשינויים המתרחשים בשוק העבודה והגיוס, הבין לאחרונה שעליו לשמש לא רק כ"כלי" לאיתור משרות ושליחת קורות חיים, אלא גם כצינור להעברת מידע בעל ערך מוסף למחפשי עבודה – שהם למעשה לקוחותיו. והיום, אם תיכנסו ל- AllJobs, תגלו לא רק את מנוע חיפוש המשרות, אלא גם עשרות מאמרים עדכניים עם טיפים, עצות ומדריכים שימושיים למחפש העבודה הממוצע. אבל מה שהכי משך את תשומת ליבי היה הבלוג של המנכ"לית רויטל הנדלר.

טיפים מהשולחן של המנכ"לית

אהבתי מאוד את הגישה החדשנית של פתיחות ושקיפות המגיעה ממי שעומד בראש המערכת. הבלטת המיתוג האישי שלה כחלק מהמיתוג של Alljobs, היא צעד שיש בצידו רווח הן מהבחינה השיווקית והן מהבחינה התדמיתית. כל מי שנרשם לשירות Alljobs ומשלם את המנוי החודשי (במיוחד כשמדובר במחפש עבודה שמטבע הדברים הפרוטה אינה מצויה בכיסו) רוצה לא רק להיות סמוך ובטוח שמטפלים בו בצורה הטובה ביותר, אלא גם לדעת מי הבן אדם שבידיו הוא מפקיד את כספו.

רויטל הנדלר

לבלוג מתלווה גם קמפיין אינטרנטי ייחודי המציע לגולשים בדיקת קורות חיים בחינם. בבסיסו של הקמפיין עומד דף נחיתה עם טכנולוגיה חדשנית, ובו הגולש "מפעיל" את דמותה של הנדלר היושבת בשולחן משרדה ומקבל ממנה טיפים על קורות חיים מקצועיים ומיתוג אישי באינטרנט. התחושה שמתקבלת אצל הגולש היא שיש מישהו (ויותר טוב – מישהי) שידאג לו. ואם זאת המנכ"לית בכבודה ובעצמה – על אחת כמה וכמה.

"הרעיון לא היה לשים אותי בפרונט, אלא לתת לאנשים שמחפשים עבודה, ואולי מרגישים שהם בסוג של שוליים חברתיים כרגע, שיש מישהו שממש איתם ועבורם", מספרת לי הנדלר בראיון שערכתי איתה השבוע. "רצינו שהם יבינו שאכפת לנו, שאני איתם. משהו מאוד אישי, שנותן להם תמיכה אמיתית. כשגיתם באו אליי עם הרעיון, לא היה לי קל להתחבר לזה ברמה האישית, אבל הרגשתי שזה מה שהקהל צריך כדי להבין את המסר שלנו. אנחנו כאן, בשבילכם, ורוצים לעזור באמת".

"המשוב המקצועי שאנחנו נותנים בחינם, אינו משהו שאפשר לקחת אותו כמובן מאליו. בחודש אחד בדקנו מעל ל- 18 אלף קורות חיים והפרויקט דורש מאיתנו משאבים רבים. אבל ברור לנו, שמחפשי העבודה הנמצאים בתחרות עצומה, צריכים את השירות הזה ושירותים נוספים כמו: הדרכה לכתיבת קורות חיים, סדנת הכוונה לקריירה, אימון הכנה לראיון עבודה ועוד. אלו מהווים מעין בית ספר מזורז הנועד להגדיל את הסיכוי למציאת עבודה בעשרות אחוזים.

ממחפשת עבודה למנהלת עסק ששווה מליונים

הנדלר, 35, היא סוג של מטאור בנוף המנכ"ליות הדי מצומצם של ארצנו. את הרעיון של AllJobs היא הגתה במהלך טיול לדרום-אמריקה, לפני ששבה לארץ רק כדי למצוא את עצמה בסטטוס של מחפשת עבודה. ב- 2003 האינטרנט כבר היא די מפותח בישראל, אבל לוחות הדורשים עדיין היו נחלתם של העיתונות המודפסת. לאולג'ובס, שהוקם באותה שנה, היה חלק מרכזי במהפך. היום מדובר באתר ששווה מליונים , עם  מאות אלפי גולשים בחודש, ששולחים ממנו עשרות אלפי קורות החיים למגייסים ומעסיקים.

כאחת שבוודאי נחשפה לכמות עצומה של קורות חיים, מהי הטעות הנפוצה ביותר שאת נתקלת בה?

"יש אינסוף טעויות נפוצות. המרכזיות: רובנו לא מבינים במה אנחנו באמת טובים. יש לנו תפיסת מציאות מעוותת על מה שאנחנו עושים בתפקיד ועל היכולות שלנו. ללא "מראה" מקצועית קשה, מאוד לכתוב קורות חיים בראייה אובייקטיבית, ומתוך מקצועיות. השילוב בין חוסר שחצנות לצניעות יתר, אינו פשוט לנו כבני אדם. גיליתי שכשאדם אחר כותב עבורנו את קורות החיים, במיוחד אדם מקצועי המבין בגיוס, התוצאה משמעותית טובה יותר.

כמעסיקה, האם את בודקת בגוגל בפרט ובאינטרנט בכלל שמות של מועמדים לעבודה לאחר קבלת קורות חיים?

"תלוי בתפקיד. אם מדובר בתפקיד מיוחד, או בכיר – אז בהחלט בודקת. אם זה תפקיד רגיל, אני בודקת באינטרנט רק אחרי ראיון עבודה. בכל מקרה אבדוק לפני קבלתו של האדם לעבודה. קשה לי לשים את האצבע בדיוק איך המידע הזה משפיע על החלטתי, אבל כך אני מקבלת תחושה לגבי האישיות של האדם".

קורות החיים ייהפכו ל"תיק עבודות" ראיינתי לפני מספר חודשים את מיכל כרמי , מנכ"לית חברת ההשמה טריפלטק, שטענה בפניי כי חיפוש שמות של מועמדים בגוגל הוא אינו חלק מתהליך המיון אצלם. האם את חושבת שכך גם הדבר בחברות השמה אחרות? ובכלל – האם לדעתך מגייסים בארץ נעזרים בכלים של ה"ווב 2" על מנת למצוא ולסנן מועמדים לעבודה?

אני חושבת שכל הנושא הזה עדיין בחיתוליו, אבל הוא הולך ותופס תאוצה בהדרגה, לאו דווקא כאמצעי סינון, אלא יותר כאמצעי ל"הד האנטינג".

האם את מרגישה שכיום מחפשי העבודה שמים דגש על בידול קורות החיים שלהם מהשאר?

"היום התחרות קשה מתמיד. ישנם מאות קופצים על כל משרה. הלכה למעשה, אם אתה לא יוצא לעולם חיפוש העבודה עם ידע עמוק על התהליך, הסיכוי שלך להצליח מאוד קטן, גם אם אתה מאוד מוכשר ועם הרבה קשרים. מחפש העבודה צריך להיות במיטבו: בקורות החיים, בראיון העבודה, בנטוורקינג ובמיתוג האישי – וגם לאסוף הרבה סבלנות ואופטימיות".

מה את אומרת על הטענה ש"רזומה זה פאסה"? האם קורות החיים הסטנדרטיים עתידים לחלוף מהעולם? ואם כן – מה יחליף אותם?

"אני מאמינה שבעוד 5 שנים, לכל אדם במדינת ישראל יהיה רזומה במאגר. המעסיקים יחפשו אותו – והוא רק יעדכן באיזה סטטוס הוא נמצא. הרזומה של העתיד יהפוך להיות עשיר יותר ממה שאנחנו רגילים היום ויכלול סוג של "תיק עבודות" שיכיל פרסומים, קישורים, הפניות שמעידות עליי, בלוג וכו'".

מעבר להיותך למנכ"לית ולטייטל המקצועי. איך היית מגדירה את המומחיות שלך או את הנישה שלך ביחס למנכ"לים אחרים של חברות דומות?

"אני חושבת שיש לי הבנה טובה היום מה נדרש כדי להקים עסק מכלום, ואת היכולת הזו כולל האמונה שזה אפשרי אני מקווה להעביר לאחרים. בנוסף לזה, לאחר 6 שנים של חיבור ישיר למחפשי עבודה ולאנשים ששואפים להגשים את הפוטנציאל שלהם במלואו, אני יודעת היום לכוון אנשים בדרך שלהם, ולמצוא את ה"ניצוץ" הזה שיוביל אותם להצלחה".

קטגוריות:

תגיות:

One thought on “רויטל הנדלר, מנכ"לית אולג'ובס: "תמיד אבדוק באינטרנט שמו של מועמד לפני קבלתו לעבודה"

  1. ובכל זאת. אול גובס לקחו את הצעות הדרושים של כולם, אורטל מנפאור חבר ועוד ורכזו אותם אצלם. רעיון מעולה, אבל איך לומר בעדינות?!?!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.