ארבעת השלבים בבניית מיתוג אישי

15.11.2009

מיתוג אישי

1. מצא:
זה אולי נשמע לכם פשוט ומובן מאליו, אבל זהו הבסיס של הבסיס. בדרך כלל, המיתוג האישי שלנו מורכב משניים:

  • מי אנחנו
  • התשובה לשאלה מה אנחנו עושים

בתוך מי אנחנו אפשר להכניס את השם שלנו (שהוא גם שם המותג), את האישיות שלנו, את תכונות האופי המיוחדות שלנו, המראה החיצוני, סגנון הלבוש, הדיבור, ההליכה וכו'.
התשובה לשאלה "מה אנחנו עושים בחיים", היא לא תמיד ממה אנחנו מתפרנסים, אלא מה הטייטל בו אנחנו רוצים להיות ממותגים. מי שהפרנסה והמיתוג שלו משתלבים למקשה אחת, יכול להיות שמח בחלקו.
כשבוחרים את הטייטל המיתוגי שלנו צריך לעשות זאת בחוכמה ולהבין שזה אומר לדבוק בו לאורך כל התהליך. הטייטל צריך להיות מספיק נישתי ומבודל, אך גם כזה יכול לתת ערך מוסף. והכי חשוב: לפני שאתם מכריזים על עצמכם כ"מומחים ל…", בידקו שאתם באמת כאלה. המיתוג האישי חייב להיות אותנטי לכן לא יהיה זה נכון לקשור לכם כתרים שאינם שלכם.

2. צור:
כאן מגיע השלב בו צריך להשקיע את מירב המאמצים והזמן. כבר כתבתי פה שמיתוג אישי אינו דורש משאבים שהם מעבר ליכולתו של האדם הפרטי הממוצע. בטח לא משאבים פיננסיים. זה נוגע גם ליצירת ערוצי התקשורת להעברת המסר.
לשמחתינו, האינטרנט בעידן ה- WEB2.0 מהווה פלטפורמה מצוינת ליצירת אותם ערוצים והאפשרויות הן כמעט בלתי מוגבלות. אתר תדמית, בלוג מקצועי, ערוץ Youtube, פורומים וקהילות, אתרי מאמרים, פייסבוק, קפה דה -מרקר, טוויטר ו- Linkedin – כולם פלטפורמות (חינמיות במהותן) שדרכם תוכלו להעביר את המסר בצורה אפקטיבית. איך עושים זאת? תשובה מורכבת שתוכלו לקבל אם תקראו את 500 הפוסטים בבלוג הזה..
אין מיתוג אישי בלי אינטרנט, אבל חשוב גם לא להזניח את יצירת ערוצי התקשורת ב"אופ-ליין" – כרטיסי ביקור, ניירות מכתבים, הופעות מול קהל ואפילו השלט שתלוי על דלת המשרד. כולם צריכים להיות עקביים ואחידים כחלק מהמיתוג האישי שלכם.

3. תקשר:
עכשיו זה הזמן להשתמש בכל מה שיצרתם כדי לאפשר לאנשים לדעת שאתם קיימים. התקשור חייב להיות עקבי ודו צדדי. אף אחד לא יקשיב למה שיש לכם להגיד, אם אתם לא תקשיבו לאחרים. כן, זה אומר לענות לכל אימייל, לכל תגובה בפוסט ולכל טוויט. מספיק שתזניחו אדם אחד מתוך קהל המטרה שלכם, וזה יכול להרוס לכם את כל המיתוג האישי (לא רק בעיניו, אלא גם בעיני האנשים שהוא יספר להם על כך).
חשוב לעשות את התיקשור גם בפלטפורמות (בערוצים) שלא אתם יצרתם, כמו: טור בעיתון, הופעת אורח בקורס, פינה בטלוויזיה וכו'. חשוב לזכור כי התקשור אינו מופנה רק לקהל לקוחותיכם, אלא גם לאנשים מתחומכם ("הבראנז'ה"…), ולאנשי תקשורת ועיתונאים – שיכולים להכניס אתכם חזק למדיה המסורתית.

4. שמור:
לכאורה, זהו החלק הקל. המיתוג האישי כבר נבנה ורץ כמו שצריך – עכשיו נותר "רק" לשמור עליו. אולם, גם בשלב זה יש עבודה ויש צורך להקדיש לו תשמות לב. ראשית, חובה מבחינתכם להיות עקביים עם העברת המסרים. שנית, אתם חייבים לעדכן את המיתוג. בין אם זה אומר להחליף תמונת פרופיל שאבד עליה הכלח, או קורות חיים ופרופיל מקצועי שאינם רלוונטיים לכם כיום.
בשלב זה גם נכנס עניין ניהול המוניטין. בצעו מעקב אחר עקבי ותמידי על האופן בו השם שלכם מופיע באינטרנט, כך שתוכלו לדעת תמיד להגיב לשינויים (לטובה או לרעה) במיתוג האישי שלכם. תכניסו לראש לעשות את כל המאמצים על מנת לשמור על שליטה בעשרת בתוצאות הראשונות בגוגל תחת שמכם.

קטגוריות:

תגיות:

5 תגובות על “ארבעת השלבים בבניית מיתוג אישי

  1. הי מאור.
    מסכים בהחלט. הייתי מוסיף גם:תהנה. מאחר ובסופו של דבר, המיתוג האישי הוא תהליך לא פשוט ולעיתים אף מייגע אך הוא בהחלט יכול וצריך להיות חוויה עבור מי שמיישם אותו…

  2. שלום לך מאור,
    כתבה מבורכת סוף סוף אנשים יבינו כמה זה חשוב מיתוג אישי באינטרנט, ואני כותבת זאת מנסיון אישי,(למרות שלא ציינת את שמי בין האנשים הממותגים).
    אנימברכת אותך ואת החברה שלך עלו והצליחו.
    בברכה אהובה פסח,
    מעצבת וילונות.

  3. יופי של פוסט מאור – תודה

    הייתי מתעכב בעיקר על שלב 3 – עשייה, עשייה ועוד פעם עשייה, אני נתקל באנשים רבים שחושבים שמדובר כאן בקסם כלשהוא !

  4. איזה פוסט נפלא ונדיב
    מה שנשאר הוא לעשות…
    ומסתבר, שלמרות הידע שמחולק בנדיבות
    המון בעלי עסקים קטנים- בינוניים מתרחקים מליצור לעצמם מיתוג אישי באינטרנט בגלל שאיכשהו נוצרה לתהליך הזה הילה של "תובענות".
    יצירת מיתוג אישי דורשת דבקות ועקביות. היא אינה תובענית או זוללת זמן יקר אם מנהלים את המהלך הזה בצורה מובנית שחוזרת על עצמה.
    תודה מאור על התרומה האמיתית שלך בתחום.

    קרן

  5. תודה על המידע המעניין.
    מיתוג אישי בעידן ה web2.0 הוא חשוב אבל ניתן גם לחפש עבודה באמצעים יותר "מסורתיים" כגון לוחות דרושים באינטרנט.
    באתר jobnet ניתן למצוא משרות במגוון תחומים וכן מידע אודות החברות המפרסמות משרות באתר.
    http://snipr.com/tk3kw

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.