6 טיפים לבניית מיתוג אישי על ידי פרופיל ב- Youtube

08.11.2009

 מיתוג אישי

 (לחצו להגדלה)

מי שקרא יותר משניים או שלושה פוסטים ב- Internetishi, יודע עד כמה חשוב הוידאו במיתוג האישי. אם תמונה שווה 1000 מילים, אז וידאו שווה 100 אלף. כמובן שהאפקט נוצר מהייחודיות של הוידאו, מהאיכות שלו ומהערך המוסף שהוא תורם לגולש. חשוב לדעת להעביר את המסר מול המצלמה בצורה מעניינת, ברורה ואסטתית.

הפוסט לא יעסוק באיך לעשות וידאו מוצלח למיתוג אישי. בשביל זה יש מומחים ממנו כמו לירון מור. כאן נתמקד באיך לבנות מיתוג אישי ב- Youtube – אתר שיתוף הוידאו הפופולארי ביותר, שעשה מהפכה של ממש בעולם האינטרנט. מהפכה? בואו נתרגם זאת ל-3 נתונים מעניינים:

מהנתונים אתם יכולים ללמוד על העוצמה של Youtube, על הכוח השיווקי הרב שמתלווה אליו (למרות שהאתר עצמו עוד לא מצא ממש את הדרך להרוויח) וגם על האפשרויות והיכולות של האדם הפרטי לייצר תוכן אפקטיבי בעצמו ולהפיץ אותו לעולם. בניגוד לתוכן טקסטואלי, תוכן וידאו גורם לקהל היעד אליו מופנה המיתוג לחוש קירבה והזדהות חזקים יותר עם המותג. תנועות גוף, הבעות פנים, טון דיבור ומראה חיצוני – הופכים את המותג (במקרה של מיתוג אישי – את הבן אדם) למוחשי.

אז אחרי שהשתכנעתם כי כדאי וצריך להשתמש ב- Youtube לצרכי מיתוג אישי בוידאו, לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם למתג בצורה נכונה את הפרופיל שלכם באתר הסרטונים הגדול מכולם. חשוב: לפני שאתם ממתגים את הפרופיל שלכם ב- youtube, חשוב שתחליטו ביניכם לבין עצמכם, האם המיתוג האישי שלכם נועד על מנת למתג את עצמכם כמומחים בתחומכם (או בשפת העם: גורואים), או שהוא נועד לחזק ולקשר אתכם למיתוג העסקי של הגוף אותו אתם מייצגים. בכל מקרה, העצות הבאות מופנות כלפי מי שרוצה למתג את עצמו (את השם שלו) כמומחה בתחומו.

  1. בחירת שם משתמש: לצורך מיתוג אישי חשוב להשתמש בשם המותג שלנו (בדרך כלל השם המלא) כשם המשתמש. בחירת שם המשתמש יוצרת עבורנו אוטומטית כתובת Youtube ייחודית, לדוגמא: http://www.youtube.com/DalitAvital. מומלץ להשתמש באותיות ראשיות גדולות על מנת שתהיה הפרדה ברורה בין השם הפרטי לשם המשפחה. זיכרו כי לאחר בחרתם את שם המשתמש (USER) לא תוכלו לשנות אותו יותר. שם משתמש הוא מרכיב בסיסי ביצירת מיתוג אישי ברשתות חברתיות וכדאי שהוא יהיה עקבי בכולם, לדוגמא: http://www.facebook.com/DalitAvital, http://www.twitter.com/DalitAvital וכו'. השתמשו בכתובת ייחודית זו כשתרצו לקשר מהאתר, מהבלוג, מחתימת הדואר ואפילו מכרטיס הביקור – לתוך ערוץ ה- Youtube שלכם.
  2. בחירת מאפייני פרופיל: הפרופיל כולל שני מרכיבים – תמונה ומידע אישי. עבור התמונה ניתן לבחור כברירת מחדל סקרין-שוט (תמונת מסך) מהוידאו האחרון שעלה לערוץ. אני ממליץ על תמונת פרופיל קבועה (AVATAR) שמלווה אתכם גם ברשתות האחרות. במידע האישי על תקמצו בפרטים וכמובן לא לשכוח את כתובת האתר (או הבלוג) הראשי שלכם כולל ה- http:// לפני.
  3. עיצוב הערוץ: לנושא זה אולי צריך להקדיש פוסט נפרד, אבל באופן כללי ניתן לומר שיש לשמור על צבעי המותג שלכם (במערכת החדשה של Youtube יש מספר סטים מוכנים). ניתן גם להוסיף תמונת רגע, אך חשוב לבדוק שהיא מותאמת לכל המסכים ובכל הרזולוציות. אם יש לכם מעצב אינטרנט מקצועי, הוא יידע איך לשלב את הרקע בתוך התבנית של הערוץ (שאינה ניתנת לתזוזה או לשינויים).
  4. כותרות ותגיות העמוד: אבל הקפדה על סעיף זו חשובה מאוד מבחינת מנועי החיפוש וגוגל בראשם (שכידוע קנה את יוטיוב). לקדם סרטוני וידאו בגוגל זה עוד נושא שדורש פוסט נפרד, אבל נפשט ונאמר כי חשוב מאוד שגם בכותרת וגם בתגיות הערוץ ישולבו שם המותג (שם המותג) וביטוי מפתח. לדוגמא: נוגה ויזל עו"ד פלילי.
  5. מודולים: בממשק החדש של youtube ניתן "לשחק" עם המודולים ולהחליט מה להוסיף ומה להוריד מהערוץ. אם מטעמי פרטיות למשל, אתם לא רוצים שהפעילות האחרונה או שהתגובות לסרטונים שלכם יוצגו בערוץ, ניתן לבטל זאת.
  6. וידאו פתיחה: ברירת המחדל של הערוץ היא הצגת הוידאו האחרון שהעליתם כוידאו פתיחה. ברוב המקרים כדאי להשאיר אופציה זו כברירת מחדל, כך הערוץ מקבל את מימד העדכניות (כמו בלוג). אולם לעיתים יהיה לכם חשוב לקדם סרטון אחד יותר מאחרים, אז במקרה כזה כדאי לבחור אותו כזה שיופיע כוידאו הפותח. במקרה כזה, זכרו לא להשיאר אותו ב-וידאו פותח לתקופת זמן ממושכת, כי במקרה כזה הוא יגביל במעט את החשיפה לסרטונים החדשים שלכם.

מבטיח פוסטים בהמשך על:

  • איך ליצור סרטון וידאו אפקטיבי למיתוג אישי
  • איך לקדם סרטונים ביוטיוב

קטגוריות:

תגיות:

6 תגובות על “6 טיפים לבניית מיתוג אישי על ידי פרופיל ב- Youtube

  1. פוסט שבא בזמן הנכון, ומציג מעולה את הנושא של שימוש בערוץ יוטיוב. סרטון וידאו מדבר אל הקהל בדרגות שלא ישתוו לפוסט רגיל או פורום. הוא מייצר אלמנט של "קרוב לבבות" ותחושה של הכרות. אני יכולה לספר על לקוחה שלי:יהלומנית אשר מוכרת כעת יהלום בשווי של כ-6600$ .http://tinyurl.com/y8e3qma
    בדף המכירה של המוצר שילבתי 2 סרטוני וידאו ואפשר לראות איך ללא ספק סרטון המציג את המוכרת מדברת על המוצר מביא אפקט של אמינות "שבירת קרח" ,תחושת "הכרות", עם המוכר העוזרים לגשר על מחירו של המוצר וכה חשובים לדוגמא במסחר אלקטרוני ברשת.(הלינק תקף עד תום המכירה). סופ"ש נעים . גילה גדעון http://gilagideon.co.il

  2. הסרטונים של היהלומנית בהחלט מגדילים את אפקט המכירה. הייתי ממליץ לך לשלב בסרטון (תוך כדי זה שהיא מדברת), תמונה סרוקה של המסמך המאשר את שוויו של היהלום.. כי איך שזה עכשיו – רואים שיש, אבל לא רואים מה כתוב שם

להגיב על פני לבטל

האימייל לא יוצג באתר.