10 חוקים לבניית מיתוג אישי חזק

02.11.2009

מיתוג אישי

1. לעולם לא לוותר!

חוק זה הוא די מובן מאליו. ויתור על המיתוג האישי שלך, יעניק יתרון למתחריך ובמקביל יגרום לך לאבד מכבודך.
לפני שאתה מתחיל פרוייקט גדול כמו עסק, או אפילו פרויקט קטן כמו בלוג, אתה חייב לברר עם עצמך שיש לך 3 דברים עיקריים: תשוקה, מומחיות, מימון או מערכת תמיכה אחרת שתגבה אותך.
במידה וחסר לך אחד מהמרכיבים, יש סיכוי שזה יגרום לך לוותר, ובמקרה כזה חבל בכלל להתחיל את תהליך המיתוג האישי.

2. האמן בעצמך כדי שאחרים יאמינו בך

הדרך הטובה ביותר לגרום לאנשים לרצות להיות בקשר מקצועי-עסקי איתך וחלק מהקהילה שלך היא לתת להם ההרגשה שאתה רוצה שהם ירגישו – שהם מאמינים בך.

3. הכר את עצמך כך שאחרים יוכלו להכיר אותך

הכלל הזה שייך לצעד הראשון בתהליך המיתוג האישי – גילוי או מציאת המותג. יש לנו נטייה לרצות להיות הכי טובים בכל דבר, אבל צמצום של האינטרסים, העוצמות והשאיפות שלנו, נצליח לתקשר טוב יותר עם אחרים בנוגע למי אנחנו ומה הערך המוסף שאנו יכולים לתרום לאחרים. אם לא תקחו את הזמן "למצוא את עצמכם", זה יוביל אתכם למצבים מביכים וחוסר יכולת להתבלט.

4. הנכס החשוב ביותר הוא האישיות שלך. השתמש בה!

זה ממש קל לטשטש את המרכיב האישיותי שלך ולחקות אחרים. גם לכם קרה שנכנסתם לאיזה אירוע או מסיבה וניסיתם בכוח "להשתלב", וזה נראה לכם (וגם לאחרים) לא טבעי? מה קורה לכם בדייטים? גם אז אתם מנסים להציג משהו שלא תואם לאישיותכם?
אם התשובה היא כן – אז חבל. בתהליך המיתוג האישי שלכם, תחשפו את הצדדים החיוביים והחזקים באישיותכם – כבר בשלב הראשון.

5. העתקה של מישהו אחר, מוכרת אותך בזול

טוב, זה כבר לא סוד שעיקרון חשוב במיתוג האישי הוא הבידול שלך מאחרים. עדיין, תופתעו לגלות שבעידן התחרותי בו אנו חיים, כולם מעתיקים מכולם – וחבל.
לאחר שמצאתם את הנישה שלכם, השתדלו למתג את עצמכם באופן הייחודי והמקורי ביותר.

6. היה עקבי עם כל דבר שאתה עושה בבניית המותג שלך

המיתוג האישי מחייב אחידות ועקביות. צבעי המותג שבאתר שלך, צריכים להיות זהים לצבעים שבבלוג שלך. הפונטים בכרטיסי הביקור, צריכים להיות זהים לפונטים על נייר המכתבים.
בין אם המותג שלך מופץ ב"אונליין" או ב"אופליין" – חשוב מאוד שהם ישדרו עקביות. הקפדה על עקביות תגרום לאנשים להיזכר בך בצורה קלה יותר ולקשר בינך לבין המיתוג שלך.

7. אתה צריך שלושה דברים כדי להצליח: תשוקה, מומחיות ותמיכה

הזכרתי זאת כחלק מהחוק הראשון, אבל מדובר גם בחוק בפני עצמו. תשוקה תגרום לכם לא לוותר, מומחיות תאפשר לכם להגשים את דרישות התפקיד או צרכי הלקוח ומערכת תמיכה תמשוך אתכם בתהליך.
בטח אתם חושבים שצריך יותר מזה כדי להצליח – אבל האמת היא שהכל יעבוד מעצמו אם יהיו לכם את שלושת המרכיבים.

8. לנקוט עמדה. אף אחד לא מתעניין בניטרלי

יש בעולם הרבה יותר דעות מאנשים. במיוחד בעם היהודי. אפשר להביע דעה, אבל צריך גם לנקוט עמדה. מה שיגרום לאנשים לדבר עלייך זה אם תהיה אדום או ירוק ולא צהוב (כמו רמזור). אם תשמור כל הזמן על נייטרליות, אנשים יחשבו שאתה חושש לנקוט עמדה או שפשוט לא אכפת לך מספיק.

9. אתה מקבל אתה שאתה נותן – תתאמץ ותראה תוצאות מדהימות

תשכחו מ- 9 עד 5. לעשות את העבודה וללכת הביתה זה לא משהו שיחזק את המיתוג האישי שלכם. תתחילו לקרוע את התחת, כי אנשים אוהבים כאלה שמגיעים להישגים בזכות השקעה. העולם המודרני מחייב אותנו לעבוד קשה יותר בגלל שיש תחרות והרבה יותר אפשרויות. יחד עם עבודה קשה, חשוב גם לדעת את המגבלות ולשמור על כך שהיא לא תפגע בבריאות או חביים החברתיים.

10. דמיין את העתיד שלך ופעל כל יום כדי לבנות אותו

תסתכלי טוב על עצמך. חשוב היכן אתה כעת (כספית,, קריירה משפחה, יחסים, וכו ') ואיפה אתה רוצה להיות בעוד חמש, עשר, חמש עשרה שנים. אם כל יום תעשה דבר אחד כדי להגיע אל המטרות ארוכות הטווח שלך, תוכל להגיע בסופו של דבר להגשימם. לפעמים זה אומר לשבת מול המחשב שעה ביום גם אחרי שעות העבודה (כמו שאני עושה בכתיבת מאמר זה)  – אבל זה משתלם.

קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.