רושם דיגיטלי ככרטיס ביקור

17.10.2009

מיתוג אישי

ביום חמישי הוזמנתי להסביר על טרנד המיתוג האישי ועל תהליך מיתוג אישי באינטרנט במסגרת  ערב נטוורקינג שארגנה קבוצת "קומליין" של עדי פלאוט. "קומליין" מקיימת ערבים מסוג זה בתדירות חודשית, אליהם מוזמנים בעלי עסקים, במטרה ליצור בזמן קצר כמה שיותר קשרים עסקיים.

כמות האנשים הרבה (כ- 50) והזמן הקצר שהוקצב למשתתפים לשווק את עצמם בצורה הטובה ביותר בפני האחרים, דרשה שאפקט הרושם הראשוני יהיה חזק במיוחד. במאמר שפרסמתי בניוזלטר של "קומליין" כתבתי עד כמה חשוב הרושם הראשוני במיתוג אישי, אבל התייחסתי דווקא לרושם הראשוני הדיגיטלי – שהוא בעצם איך שהשם שלנו מופיע בגוגל

במהלך הנטוורקינג אספתי 10 כרטיסי ביקור שונים. כולם מרשימים, מכובדים, מעוצבים בסגנון המתאים לעסק וכנראה גם לאדם המייצג אותו. אבל מעבר לזה, הם לא אומרים לי כלום. כמובן ששתי דקות השיחה שהיו לי עם העשיריה, לא הספיקו לי כדי לקבל מידע מספק עליהם, אפילו במסגרת מצומצמת של רושם ראשוני. כשהסתיים האירוע דווקא זכרתי שכמה מהם עוררו בי עניין לקשר עסקי, אבל עדיין הייתי זקוק לאינפורמציה נוספת לגביהם.

מיתוג אישי

אז מה עשיתי? עיינתי בכרטיסי ביקור ואת כל השמות שהתנוססו עליהם הכנסתי לתיבת החיפוש של גוגל.

  1.  שרון בן ארי-קרני, יועצת ומנהלת שיווקית – נוכחות אינטרנטית סבירה תחת שמה בהקשרים מקצועיים, בעיקר מתוך אתרי חדשות ופורטלים. בשליטתה שתי פלטפורמות תחת שמה – בקפה דה-מרקר ובפייסבוק.
  2. יגאל לרנר, TheFilmakerנוכחות אינטרנטית טובה עם הרבה אזכורים בהקשרים מקצועיים – בעיקר באתרי חדשות. יכול גם להתגאות בערך ויקיפדי. חבל שאתר התדמית המושקע שלו אינו מקודם תחת שמו, כנראה בגלל שהוא אינו מותאם לגוגל ואין אליו מספיק קישורים.
  3. צביקה עמית, סופר ויועץ עסקי – אזכורים רבים מאוד תחת שני הטייטלים שלו. בעל כרטיס פעיל מאוד בקפה דה-מרקר ורשום באינדקסים רבים. חסר אתר או בלוג מקצועי עצמאי.
  4. עופרה ניסן, מעצבת גרפית – בעלת נוכחות אינטרנטית די דלה. גם לה יש כרטיס בקפה דה-מרקר, אך הוא אינו מעודכן. רשומה במספר אינדקסים, אך לא ניתן לראות בהם את עבודותיה.
  5. מיכל טל-פס, מנכ"ל טל נדל"ן – רק שלושה אזכורים תחת שמה בהקשרים מקצועיים, כולם מאתר מועדון הנטוורקינג BNI – שם יש לה כרטיס פרופיל. ציון רושם ראשוני דיגיטלי: 2
  6. בת-שבע מלין, מנכ"לית שבעיצובים – נוכחות אינטרנטית טובה. אתר הבית שלה נמצא במקום השני תחת שמה ובעלת כריטיס (לא מעודכן) בקפה דה מרקר. ציון רושם
  7. מאיר דולב, עורך-דין – באמתחתו רק פלטפורמה אחת בשליטה והיא עמוד בקפה דה-מרקר שמנוצל בעיקר לצרכים אישיים ולא מקצועיים. מעבר לזה, יש עוד מספר אזכורים באינדקסים שונים, אך חסרה הפגנת מומחיות כפי שנדרש מעורך דין.

 סיכום:

את הרושם הראשוני הדיגיטלי תמיד אפשר לשפר, וזה מה שהייתי ממליץ לכל מי שהשתתף באירוע. חפשו את השם שלכם בגוגל, הכניסו תוכן מקצועי תחת שמכם, וקדמו אותו בהרבה פלטפורמות שונות. העלות? רק הזמן שלכם.

מיתוג אישי

לפניכם המצגת שהעברתי באירוע:
מצגת מיתוג אישי – קומליין

3 תגובות על “רושם דיגיטלי ככרטיס ביקור

  1. מאור הי,
    שמחתי לקבל את תגובתך ואת ההארה שלך, כמובן תיקנתי וקיבלתי אותה…
    אהבתי מאוד את הרושם הדיגיטלי – יש מה ללמוד
    איך אוכל לעשות אותו בעצמי? הרי זה לא נכון לבדוק את השם שלי במחשב שאני עובדת עליו….
    לילך דרור | מגירות

  2. שלום מאור,
    המצגת שלך היתה מרתקת. הדירוג גם. נחמד להיות באמצע, ועוד בלי אתר… אם כי יש לשאוף ליותר.
    אשמח לבדוק איתך אפשרויות שיווק משותפות.
    יום טוב,
    שרון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.