לכל ראפר יש שם – שם מותג

03.10.2009

מיתוג אישי

אהבתי להיפהופ היא חלק בלתי נפרד מהמיתוג האישי שלי. למרות שאין קשר ישיר בין העדפותיי המוזיקליות למומחיותי המקצועית, אני תמיד בדעה שיש לתת מתן ביטוי פומבי לאהבות, לתחביבים ובכלל לכל אלמנט אישי שהוא חלק בלתי נפרד ממך.

ברגע שתחשפו צדדים באישיותכם לקהל המטרה, זה יעורר כלפיכם תחושות של קרבה והזדהות. חשיפה כזאת גם תיתן הרגשה שאתם לא עסוקים רק בלשווק את את עצמכם, אלא גם אוהבים לחלוק ולשתף באריזה השלמה של המותג שנקרא "אתה". אז הרשו לי לנצל במה זאת כדאי לכתוב לראשונה קצת על היפהופ, כחלק מהמיתוג האישי שלי ותחום המיתוג האישי בכלל.

בידול ב"סטייל"

מעבר למוסיקה, אחד הדברים שאני אוהב בהיפהופ הוא ההתייחסות של הראפרים לעצמם כמותגים. אמא שלי אומרת ש"כולם נשמעים ונראים אותו דבר". ואולי זה כך באמת נשמע ונראה למי שלא בתוך "העניין". אבל האמת היא שהראפרים מקפידים מאוד לדאוג לבידול שלהם אחד מהשני.

לכל ראפר יש את ה"סטייל" שלו שמייחד אותו מהשאר. זה יכול להיות סגנון השירה, הקול, המילים, ההופעה, הלבוש ובכלל – הדרך בה הוא מבטא את אישיותו. אבל הבסיס לבידול (כמו כל מותג) הוא השם. ואצל הראפרים לשם המותג יש תמיד משמעות מיוחדת.

10 שמות מותג של ראפרים

מעטים הם הראפרים ששם המותג שלהם הוא שמם האמיתי מלידה. שמות הכינוי (או שמות הבמה) הם חלק בלתי נפרד מתרבות ההיפהופ. חלק מהעניין נעוץ בעובדה שרוב הראפרים מגיעים מסביבה "שכונתית" (The Hood), שם נהוג להדביק כינויים לחבר'ה כבר מגיל צעיר. אבל חלק מזה גם נובע מהרצון של כל ראפר להתלבט ולהדגיש דרך השם את אישיותו ובעצם את מי שהוא. אז לפניכם רשימה לא רשמית של 10 שמות המותג האוהבים עליי בתעשיית ההיפהופ:

Snoop Dogg (סנופ דוג)

כינויים:
Snoop Doggy Dogg, Tha DogFather
שם אמיתי:
Cordazar Calvin Broadus
פירוש שם המותג:
סנופי הוא כינוי שהודבק לו בגיל צעיר בגלל שהוא הזכיר במראהו את הכלב המצויר. עם תחילת הקריירה המוסיקלית שלו הורחב השם ל- Snoop Doggy Dogg ולאחר מכן קוצר ל- Snoop Dogg וכך נשאר עד היום.
ערכים ותפיסות:
ממזריות, הומור, שמחת חיים, סקסיות, שבירת מוסכמות

Jay-z (ג'יי זי)

כינויים:
Jigga, HOV, Jigga man
שם אמיתי:
Shawn Corey Carter
פירוש שם המותג:
בשכונה קראו לשון הקטן Jazzy (לא ידועה הסיבה). השם הוא גם ביטוי של הוכרה למנטור המוסיקלי שלו Jay-O
, וגם לשם של קו הרכבות הניו-יורקי  J/Z שעצר בפרויקט מרסי, היכן שג'יי-זי גדל ונולד.
ערכים ותפיסות:
כסף, הצלחה, גמלוניות, אנדר-דוגיות, עקביות, עבודה קשה

Nas – (נאס)

כינויים:
Nasty Nas, Nas Escobar
שם אמיתי:
Nasir bin Olu Dara Jones
פירוש שם המותג:
קיצור מתבקש של השם הארוך
ערכים ותפיסות:
לוחמניות, עקשנות, הליכה נגד הזרם, חדשנות, קשיחות

Method Man (מת'וד מן)

כינויים:
Tical, Meth, Mef, Mr. Meth, Johnny Blaze
שם אמיתי:
Clifford Smith
פירוש שם המותג:
קליפורד בחר בשם במה זה כאות חיבה והוכרה לסרט אומניות לחימה משנות ה- 70 שנקרא בשם זהה. Method הוא גם כינוי למריחואנה – הסם האהוב על מת'וד מן.
ערכים ותפיסות:
מחוספסות, לכלוך, כישרון, פריצת מוסכמות, קשיחות

The Game (דה גיים)

כינויים:
אין
שם אמיתי:
Jayceon Terrell Taylor
פירוש שם מותג:
כינוי ילדות שניתן לו על ידי סבתו
ערכים ותפיסות:
שחצנות, כוח, קשיחות, מחוספסות, עמידה בקשיים, התגברות על מכשולים

Notorious BIG (נוטוריוס ב.י.ג)

כינויים:
biggie, Big Poppa, Biggie Smalls
שם אמיתי:
Christopher Wallace
פירוש שם מותג:
לא צריך להסביר – מספיק להסתכל על מימדי גופו כדי להבין למה הוא מכונה כך מגיל קטן.
ערכים ותפיסות:
שמחת חיים, הומור, נהנתנות, נצחיות, מיתוס, הליכה על הגבול, מוות

2PAC (טופאק)

כינויים:
makavely, Pac
שם אמיתי:
Tupac Shakur
פירוש שם המותג:
אחד מהמקרים הבודדים בהם ראפר משתמש בשמו הפרטי האמיתי לטובת שם המותג
ערכים ותפיסות:
לוחמנות, אלימות, אידיאולוגיה, חוסר פשרות, אומץ, התגברות על קשיים

Dr Dre (ד"ר דרה)

כינויים:
אין
שם אמיתי:
Andre Romelle Young
פירוש שם המותג:
שילוב של קיצור שמו הפרטי והוכרה לכוכב הכדורסל האגדי ד"ר ג'יי. תואר הדוקטור של "דר דרה, ניתן לו על שום מומחיותו ב"מיקסולוגיה"…
ערכים ותפיסות:
גאונות, כישרון, נחישות, פורץ דרך, עקביות, עבודה קשה

Eminem (אמינם)

כינויים:
EM, סלים שיידי,
שם אמיתי:
Marshall Bruce Mathers III
פירוש שם מותג:
במקור אמינם כונה M&M – על שם מותג סוכריות השוקולד הנודע שגם הרכיב את ראשי התיבות של שמו הפרטי והמשפחה. כשבחר שם במה, החליט להחליף לכינוי דומה פונטית.
ערכים ותפיסות:
שוני, פרובוקטיביות, חדשנות, פריצת דרך

Timbaland (טימבלנד)

כינויים:
DJ Timmy Tim, Timbo, Thomas Crown
שם אמיתי:
Timothy Zachery Mosley
פירוש שם מותג:
שילוב של קיצור שם פרטי ומותג הנעליים הגבוהות Timberland שהיה חזק באופנת ההיפהופ בתחילת דרכו המסחרית
ערכים ותפיסות:
גאונות, חדשנות, הומור, קלילות, מקצועיות, עבודה קשה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.