מיתוג אישי ויזואלי: גבר מול אישה – הכל תלוי בקונטראסט

27.08.2009

מיתוג אישי

3 עובדות מסבירות מדוע לוגו על שלט חוצות יכול לקבוע מה נחוש כלפי מוצר, ומדוע תמונת פרופיל אינטרנטית ברשת חברתית יכולה לקבוע מה נחוש כלפי אדם:

  • לרושם הראשוני יש תפקיד עיקרי במיתוג בכלל ובמיתוג האישי בפרט
  • המימד המרכזי ברושם הראשוני הוא המימד הויזואלי
  • המימד הויזואלי מקנה לנו את הערכים, התפיסות והרגשות החזקים ביותר ביחס למותג

כשמדובר על מיתוג אישי, הבידול הויזואלי נוצר מתוך הטבע. נכון שיש תאומים זהים וקבוצות אתניות שהאוכלוסיה בהן נראית דומה (במיוחד עבור אלה המסתכלים מבחוץ), אבל אם יש משהו בו בני האדם באמת שונים אחד מהשני – זה המראה הטבעי כמובן. למראה הטבעי צריך להוסיף כמובן את כל האלמנטים האחרים שמבדלים אותנו ויזאולית אחד מהשני כמו סגנון לבוש, תספורת, תכשיטים, איפור וכו'.

ההבדל הכי בסיסי במראה בין אדם לחברו תלוי באופן מסורתי במינו. ידוע שנורמות תרבותיות וחברתיות מבדלות בין מראה הגבר למראה האישה, אבל הגיוני לחשוב שגם המראה הטבעי הוא שונה. האומנם? אולי זה רק בעיני המתבונן?

ההבדל הדק בין גבר לאישה

בתמונה למעלה מצורפת האילוסטרציה שיצר ריצ'ארד ראסל, עוזר לפרופסור בפקולטה לפסיכולוגיה באוניברסיטת הווארד. ראסל לקח תמונת פרופיל של אדם ושינה לה רק את הקונטראסט – כלומר את הניגודיות בין הדמות לרקע. הוא הציב את התמונה שהתקבלה מול התמונה המקורית וביקש מהסטודנטים שלו בקורס קוגניציה אנושית, לקבוע מי מהדמויות נתפסת בעיניכם כגבר ומי כאישה. הקביעה הייתה פה אחד – הדמות מימין היא גבר ומשמאל אישה. אני בטוח שהתשובה שלכם תהיה זהה.

המסקנה היא שהמוח האנושי מושפע גם מההבדלים הויזאוליים הקטנים ביותר. חלק מהתפיסות שלנו נקבעות ממעמקי המוח, מבלי שבכלל נהיה מודעים להם. אותן תפיסות יכולות לקבוע מה נרגיש כלפי מוצר או אדם באופן הגורף ביותר.

קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.