באוניברסיטת אינדיאנה סטייט לומדים מיתוג אישי

12.08.2009

מיתוג אישי

בראיון שערכתי לפני שנה וחצי עם דן שאובל, ילד הפלא של המיתוג האישי, שאלתי אותו אם לדעתו מיתוג אישי יהפוך לקורס אקדמי. "למרות שהאקדמיה קצת שמרנית בנושא, זה יהפוך בקרוב לחלק בלתי נפרד מלימודי השיווק" הוא חזה. "ברגע שזה יקרה, אני אגשים מטרה חשובה בחיי".

שאובל, מומחה מספר 1 בעולם למיתוג אישי עבור דור ה- Y, יודע עד כמה חשוב להקנות דווקא לסטודנטים כלים תיאורתיים ומעשיים בתחום זה. לא רק שמדובר בנושא שיכול להעמיק את הידע של כל סטודנט לשיווק ומנהל עסקים, אלא גם אותם כלים יכולים לשמש את הסטודנטים עם צאתם לשוק העבודה. היום כל סטודנט יודע שקבלת התואר (במיוחד בתחום כמו מנהל עסקים) לא מקנה שום יתרון על פני אחרים (וזה ממש לא חשוב באיזה ציון הוא עובר).

כדי להתקבל לעבודה אפשר להסתמך על המזל והקשרים, אבל עדיף ללכת על בטוח ולטפח את המיתוג האישי. מיתוג אישי אפקטיבי הוא כלי ראשון במעלה למי שמסיים לימודים ומתחיל קריירה. אין קרש קפיצה טוב מזה לחיים האמיתיים.

לומדים במסעדה

מסתבר שבאוניברסיטת אינדיאנה סטייט חושבים בצורה דומה. זאת גיליתי לאחר שאתמול התפרסמה כתבה על תוכנית העשרה המוענקת לסטודנטים בה נלמד תחום המיתוג האישי. הלימוד נעשה במסגרת מעין מאסטר-מיינד הכולל יועצים מתחום התעסוקה והשיווק, כשהכל מתבצע סביב שולחן אוכל במסעדה.

אז נכון שעדיין לא מדובר בקרוס המקרנה נקודות בתואר. אבל במקום מרצה מעשמם וסטודנטים מפוהקים שחושבים רק איך לעבור את המבחן, הקונספט המעניין שהתחיל באוניברסיטה באינדיאנה, יכול להתברר כיעיל יותר מכל קורס סטנדרטי אחר. ועל כך יעידו הציטוטים הנלהבים של המרואיינים בכתבה.

מתי אצלנו?

Share/Save/Bookmark

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.