המיתוג האישי (הלא קיים) של תמי הרספטר – בקיצור, Wtf?

10.07.2009

 תמי הרספטר

ריח לא נעים עלה באפי כשערוץ 10 חשף הערב את דבר מינויה של תמי הרספטר ליועצת ראש הממשלה לענייני מיתוג המדינה. והסירחון הוא דווקא לא בגלל שתמי הרספטר (במקרה, או שלא במקרה…) היא חברתה הקרובה של שרה נתניהו. 

עוד לא הספקנו להתרגל לכך שממתגים אנשים, ועכשיו כבר ממתגים מדינות. שלא תטעו – אני האחרון שיזלזל בצורך זה. לעומת כל הציניקנים, אני באמת חושב שיש להתייחס גם למדינה בצורה שיווקית. הערכים והתפיסות שיגבשו אנשים בעולם כישמעו את השם "ישראל", או כשיראו את דגל הכחול-לבן, בוודאי וישפיעו עלינו הן בהקשר המדיני והן בהקשר הכלכלי. על כן זה מחייב שמישהו מקצועי ייעץ לראש הממשלה בנושא – אפילו כ"פול-טיים" ג'וב.

תמי הרספטר? WTF?

השאלה היא האם תמי הרספטר מתאימה לתפקיד חשוב זה. האמת שאני לא יודע. ולא סתם אני לא יודע. חסר לי מידע.

נסו לחפש את השם של תמי הרספטר בגוגל וחוץ ממספר אזכורים, שבאופן לא מפתיע, קשורים לאייטם המדובר, לא תמצאו עליה כלום. לא אתר, לא בלוג, לא וידאו, לא ידיעה, לא תמונה, לא מאמר ואפילו לא טוקבק. לחצו על תמונת המסך כדי שתוכלו לראות את מצב תוצאות החיפוש הנוכחי תחת ההביטוי "תמי הרספטר" – זאת בהנחה שאלו ישתנו בצורה משמעותית בימים שלאחר פרסום פוסט זה.

תמי הרספטר

המסקנה: תמי הרספטר לא הייתה קיימת בגוגל (כלומר, באינטרנט) – עד אתמול. ב- BING, אגב, היא עדיין לא קיימת.

תמי הרספטר

תתפלאו, אבל גם היום יש שמות שהם אלמונים מבחינת גוגל. זה יכול להיות הגיוני כשמדובר בנהג אוטובוס, פקיד בנק או עוזרת בית. זה בטח לא הגיוני כשמדובר במי שאמורה להיות מומחית לשיווק, ושעל פי לשכת ראש הממשלה, באמתחתה שתי תעודות תואר שני וניסיון כפרסומאית בכירה בלשכת הפרסום הממשלתית.

תמי הרספטר לא מתאימה

אז לא שאני מפקפק באמינות הלשכה, אבל נראה לי הרבה יותר ממוזר שתמי הרספטר לא טרחה להפיץ לעולם את מומחיותה בכל שנות הקריירה שלה. יותר מוזר הוא שאף אחד לא התייחס אליה באינטרנט.

כבר כתבתי פה לא פעם שהיום אין מיתוג אישי בלי אינטרנט. כבר כתבתי פה לא פעם שהבסיס למיתוג האישי באינטרנט הוא האופן בו השם המלא (שם המותג) מופיע בגוגל. ומכאן – ברגע שאינך מופיע כלל – אין לך מיתוג אישי. ואם אין לך מיתוג אישי – אתה בטח לא יכול למתג מדינה.

אז עכשיו אני בעצם כן יודע – תמי הרספטר לא מתאימה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.