3 שלבים בהסטוריה של השיווק האינטרנטי

16.06.2009

  מיתוג אישי

ענת אשל מ- SEOWISE הבטיחה לשלוח לי מחר פוסט אורח בנושא למה אסור למשווק אינטרנטי למתג את עצמו כ"מומחה ברשתות חברתיות".

הסיבות לכך אינן נובעות מכך שהתחום לא רלוונטי, נהפוך הוא. כיום השיווק הרשתות החברתיות (SMO) תופס את מקומו כתחום השיווק האינטרנטי המרכזי לצד קידום האתרים (SEO) והשיווק במנועי חיפוש (PPC, SEM). אז מדוע לא שווה לנו למתג את עצמו כמומחים בתחום? זה מה שיש לדן שאובל לכתוב בנושא:

6 Reasons You Shouldn’t Brand Yourself as a Social Media Expert

אבל לפני שאפרסם את הפוסט של אשל, רציתי לעשות מעט סדר בשיטות השיווק האינטרנטיות השונות. רבים מלקוחותיי מקבלים כאב ראש מכל ראשי התיבות האלה, כשבשורה התחתונה הם רוצים דבר אחד – החזר על ההשקעה (גם לזה יש ראשי תיבות – ROI…).

אז איזו שיטה רלוונטית להיום יותר מהאחרות?

עולם השיווק האינטרנטי משתנה ללא הרף, כיאה לסביבה בה הוא נמצא. מי זוכר שפעם הדרך הכי מתוחכמת לשיווק באינטרנט הייתה פרסומת קופצת בהפתעה מחלון הדפדפן ותוקעת לכם את המחשב.

פרסומות ה- Pop-Up היו להיט בסוף שנות ה- 90, אבל מאז עברו לא מעט ג'יגה בייטים בפסי התקשורת הרחבים. בעקבות ההשתלטות של Google על האינטרנט, החליף תחום קידום האתרים במנועי חיפוש (SEO) את הפרסומות, הניוזלטרים ודואר הזבל (ספאם) ככלי השיווק האינטרנטי המרכזי. ההנחה הנכונה הייתה שהתעבורה של דרך גוגל כה גבוהה, כך שמיקום גבוה של אתרבתוצאות החיפוש תחת ביטויי מפתח תחרותיים, תשפר ללא היכר את כמות הגולשים בו.

אולם נדמה שכעת גם ה- SEO עומד לאבד את הכתר לתחום שיווק אינטרנטי חדשני יותר – ה- SMO (שיווק ברשתות חברתיות). עידן ה- WEB2.0, ההתפתחות המסחררת והפופולאריות הגועשת של רשתות חברתיות ושירותים כמו FACEBOOK ו- TWITTER,  הביאו להכרה כי ניתן לנצל פלטפורמות אלה לצרכים שיווקיים. הגיוני – איפה שיש אינטראקציה בין אנשים, יש גם כסף.

וכמו בכל תחום לוהט, במיוחד אם הוא אינטרנטי, מיד קפצו רבים להכריז על עצמם כמומחים ב- SMO, עוד אפילו לפני שפתחו בלוג. לא מספיק לדעת למשוך חברים למסיבת יום הולדת, כדי להרגיש שאתם מבינים באיך לשווק ברשתות חברתיות – צריך הרבה יותר מזה.

ועל כך – בפוסט הבא.

קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.