יובל דרור והמיתוג האישי הדבילי של אליזרין וייסברג (zroob – זרוב)

03.06.2009

לא אהבתי את הפוסט המתנשא של הבלוגר יובל דרור בו הוא ירד על המיתוג האישי של ZROOB הלא היא אליזרין וייסברג – ה"ווב-סלב" הורודה בעלת הבלוג הממותג ZROOB.COM.

לדרור יש פינה קבועה בבלוג הנקראת "הפואטיקה של…", בו הוא בוחר בפינצטה ציטוטים נבחרים מאושייה כזו או אחרת וכך מעמיד אותה באור מגוחך. זה ציני וגם משעשע כשהוא עושה זאת על מנחם בן או רני רהב, אבל כשהוא הקדיש את הפינה כדי לרדת על ההבנה של ZROOB באינטרנט וברשתות חברתיות, זה יצר אצלי סלידה אינטרנטית מהאיש אותו אני רק מהרשת לא באופן אישי.

דרור התייחס לסרטון בו התראיינה ZROOB עם שותפה דור גרבש לצורך קידום מפגש ה- ZROOBCON (מחר, 16:00 רח' המנור 16, ת"א) בו ירצו השניים (יחד עם תומר ליכטש ואסף פרץ) על מיתוג אישי ברשתות חברתיות. את השאלות שאל הבלוגר ניב קלדרון לבוש במכנסיים קצרים על ספסל בגן משחקים בצורה הכי לא פורמלית שיש. ואולי זה מה שגרם לדרור להחליט כי ZROOB היא זו שתככב הפעם בפינתו הקבועה.

מותר להיות מותג "דבילי"

בפוסט דרור ירד על התשובות הקלולסיות של אליזרין בראיון, וכך ניסה להציג אותה באור מגוחך. אז נכון שהתשובות היו לשאולת היו פשטניות ואף דביליות, אבל מה שדרור לא הפנים זה שזה בדיוק מה ש- ZROOB רוצה לשדר. בראיון עצמו היא אפילו אמרה: "האג'נדה החברתית שלי דוגלת בדביליות" – אז צריך יותר מזה?

לאחר מכן הוסיפה במעין התנצלות ש: "לחברה ולבנאדם בתור ערך מותגי זה לא בהכרח מתאים אבל זה משהו שעושה לך טוב לנשמה".  אז סלחי לי ZROOB, אבל בן אדם יכול למתג את עצמו כ"דביל" ואין בזה שום דבר רע. לא רק בריטני ספירס עשתה מזה קריירה ומליונים. שלא תטעו, צריך להיות חכם מאוד כדי למתג את עצמך דבילי בצורה אפקטיבית.

עומקה של הרדידות הורודה

הפוסט התפתח לדיון רב עם משתתפים עם עשרות תגובות ושלי ביניהן. אני חושב שדרור הרגיש שאין זה ראוי כי קלולסית כזרוב תרצה בפני קהל על איך עושים מיתוג אישי ברשת. הרי הרצאה כזו יכול להעביר רק בלוגר רציני – כזה ש- EMC מזמינה אותו לכנסים בניו יורק על חשבונה במלונות פאר ובמחלקה הראשונה. אז הרשה לחלוק עמך – גם זרוב יכולה, ואפילו צריכה להעביר הרצאות בנושא.

דרור – אתה טועה. כמותג אינטרנטי עצמאי מוכר, משפיע וייחודי – היא לגיטימית ביותר להרצות במפגש מסוג זה. הבלוג שלה, הן מבחינת התוכן והן מבחינת העיצוב, מציג סטנדרטים שעוד לא נראו פה – ושווה ללמוד ממנו גם אם הוא עוסק בנושאים הנראים לך רדודים ומשדר דביליות ורודה.

 הקנאה והתסכול של דור ה- X

אתה יובל דרור, בדיוק כמוני, יליד דור ה- X, וככזה לא היו לך את אפשרויות המיתוג האישי שיש לאליזרין בגיל 22, ואולי מכך נובע תסכולך ותחושת הקנאה שלך. האמת, שגם אותי זה מתסכל לראות ילדות מקימות "חברות" ועושות עסקים, כשאני בגילן רק רציתי לנקות את הראש משירות סדיר מתיש. אבל התסכול שלי נובע בגלל שחבל לי שלא נולדתי בתקופה הנכונה, ולא בגלל שאני חושב כי אני יותר טוב מהן. אני משוכנע שאליזרין ושאר המרצים באותו מפגש יצליחו להעביר ליוצרים את המסר כי היום כל אחד יכול לבטא את עצמו באינטרנט לצרכי מיתוג אישי וקידום קריירה – אפילו אם הוא עושה זאת בצורה דבילית ומתפאר במחשוף נאה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.