5 סיבות מדוע בלוג מקצועי טוב מאתר תדמית

21.05.2009

בלוג מקצועי

גם לפני עידן ה- WEB2.0, עסקים וחברות מסחריות גילו את כוחו של האינטרנט ככלי שיווקי. אולם אז הסתפקו בהקמה וקידום של אתר תדמית המורכב מעמוד בית ועמודי תוכן סטטיים. היום מבינים שהשיווק באינטרנט צריך להתפזר על רשת רחבה של פלטפורמות. ולא רק זאת – הפלטפורמה המרכזית חייבת להיות דינמית ומעודכנת. במילים אחרות, בלוג.

אולי כבר תפנימו? בלוגים הם הרבה יותר מיומני רשת עבור בנות טיפש עשרה. חברות מסחריות, ארגונים, פוליטיקאים, בעלי עסקים ועצמאיים – כולם גילו את הפוטנציאל השיווקי הגלום בהם. אז מדוע עדיף בלוג מקצועי על אתר? אנסה לענות על כף יד אחת.

1. קל לשווק

בניגוד לדעה המקובלת בעבר, היום מבינים שפירוטכניקה של גרפיקה וצלצולים, לא תעזור לשיווק אתרכם. האריזה עדיין חשובה, אבל מה שישווק את האתר שלכם זה תוכן. דרך בלוג יהיה לך הרבה יותר קל לשווק את עצמך ברשתות החברתיות ובזירה האינטרנטית. ברגע שאתה מציע "מתנה" (תוכן מעניין, עדכני וייחודי) בתמורה לביקור בבית שלך, אל תתפלא לגלות הרבה אורחים דופקים לך בדלת.

2. קל לנהל

אם אמרנו שבלוג שמה שישווק את הבלוג שלכם זה תוכן, אזי בלוג הוא הבית הכי טוב לתוכן. כל כך פשוט לנהל ולעדכן אותו. שילוב תמונות וסרטוני וידאו נעשה כלאחר יד. והערך המוסף? כמובן יכולת האינטראקציה עם הגולשים. פתאום תגלו שהגולשים ש"נפלו" עליכם במקרה ממנוע החיפוש, נרשמו לבלוג שלכם ב- RSS והפכו למבקרים קבועים.

3. קל לקדם

מי שאומר לכם ש"גוגל אוהב בלוגים", לא מוכר לכם אשליות. בלוגים מקודמים בגוגל כי האלגוריתם שלו נותן ציון רלוונטיות גבוה עבור פלטפורמה המתעדכנת בתדירות גבוהה – ורק בלוגים מתאימים לכך. זכרו כי כל פוסט יוצר קישור (או עמוד), כך שתדירות עדכון שבועית של הבלוג תספק לכם מעל 50 עמודי תוכן בשנה – ותראו לי אתר תדמית ממוצע (ותיק ככל שיהיה) עם מספר כזה. כמות התוכן המצטברת תביא אליכם גולשים בלתי צפויים ממנועי החיפוש תחת ביטויי זנב ארוך.

4. קל למתג

המיתוג מתחיל בבידול. באופן טבעי, ברגע שתפתחו בלוג, יהיה לכם את הבידול ההתחלתי מהקולגות שלכם, ולו רק מהסיבה שלכולם יש אתר ורק לכם יש בלוג (בינתיים…). על מנת לחזק את המיתוג האינטרנטי שלכם, יש לבחור לוגו, פונטים, צבעים ולהטמיעם בעיצוב. והכי חשוב – למקם את הבלוג על פלטפורמה עצמאית! בלוג על רשת חברתית הוא מיתוג = 0.

5. קל לכיס

כן, בלוג זול יותר מאתר. זו כמובן הכללה, אבל ברוב המקרים זה נכון. הסיבה לכך היא שבלוגים בדרך כלל בנויים על תבניות ומערכות ניהול תוכן בעלות קוד פתוח ומשותפות לכל. אז נכון שחשוב לתת דגש על איבזורים נוספים ולהשקיע במיתוג ובעיצוב של הבלוג, אבל זה עדיין לא מגיע למחירים שחברה ממוצעת לבניית אתרים תגבה מכם עבור בניית אתר מעוצב וממוותג מהיסוד.

לסיכום: בלוג עדיף על אתר – מבחינת עלות ומבחינת יעילות


קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.