מיכל כרמי, מנכ"לית טריפל-טק: "חברות ההשמה בארץ לא בודקות שמות מועמדים בגוגל"

19.05.2009

 

מסתבר שבשורת המיתוג האישי באינטרנט לצרכי מציאת עבודה, עדיין רחוקה מישראל. כך עולה מדברים שאמרה מיכל כרמי, מנכ"לית חברת ההשמה "טריפלטק", לאחר הרצאתה ביום עיון בנושא "שימוש ברשתות חברתיות לצרכי עבודה", מטעם איגוד האינטרנט הישראלי. יום העיון נערך לפני שבועיים במכללה להנדסאים, שם הרצה גם נמרוד קרב על מיתוג אישי באינטרנט.

כאחת מחברות ההשמה הגדולות והידועות בארץ, מקבלת "טריפלטק" אלפי קורות חיים ביום, שמתוכן עליה למיין את מי להזמין לראיון עבודה ואת מי לא. למרות זאת, מיכל כרמי טוענת כי "טריפלטק", המתמחה בהשמה לאנשי הייטק, לא נעזרת מחפשת את שם המועמד באינטרנט  ככלי למיון ראשוני של המועמדים.

לטענת כרמי, הצורך במיתוג אישי באינטרנט (כשבסיסו עומדים האזכורים הראשונים שיש על שם המותג – השם המלא שלנו – בגוגל), עדיין לא חדר להכרה של מחפשי העבודה בישראל. וכתוצאה מכך, גם לא השפיע על אופן עבודת המגייסים. "מחפשי עבודה לא ממתגים את עצמם בגוגל, ולכן גם העובדים שלנו לא נעזרים בו ככלי לסינון", היא אומרת. "זה לא כלול בתהליך המיון הראשוני".

"זה לא כלכלי לחפש שמות בגוגל"

כרמי הוסיפה שאין הגיון כלכלי לחברות השמה בחיפוש השמות של כל אלפי הפונים אליהן, מדובר בהשקעה גבוהה של זמן וכסף מול תועלת לא ברורה. בהקשר לנתונים שהתפרסמו בארה"ב, היא טענה שפרסומים מסוג אלה הם לא תמיד אמינים. "בכל מקרה, הפרמטר הראשוני לסינון מועמדים בארץ הוא גיליון קורות החיים", טענה.

אשמח לקבל דעה של חברות השמה אחרות בנושא.

קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.