מיתוג אישי למחפשי עבודה – כתבה ב"ניו יורק טיימס"

29.03.2009

 מיתוג אישי

דן שאובל, הנחשב היום למומחה העולמי הבולט ביותר למיתוג אישי באינטרנט ( Personal
eBrand), התראיין לפני מספר ימים לכתבה מעניינת על הטרנד שהתפרסמה במגזין של ה"ניו יורק טיימס".

הציטוט שלו מובא לפניכם בפוסט זה יחד עם תרגום חלקי וחופשי של שאר הכתבה שכותרתה:

Putting Yourself Out There on a Shelf to Buy

"אם לא תמתג את עצמך, גוגל ימתג אותך", אומרת שרי בק פאפרוקי, מחברת הספר The Complete Idiot’s Guide to Branding Yourself
שאמור לצאת לאור בחודש מאי. בספרה מסבירה פאפרוקי מדוע השליטה על השם שלך באינטרנט היא הכרחית בעידן הנוכחי, במיוחד מכיוון שמעסיקים פוטנציאליים בודקים שמות בגוגל. האם בתוצאות החיפוש יצוץ פרופיל הלינקד-אין שלך או שמא התמונה המפדחת מפורים.

יותר גרוע – מה יקרה אם שום דבר לא יצוץ?
טענתה של פאפרוקי היא שחוסר נוכחות אונליין היא בעצם אי-קיום.נוכחות אינטרנטית תחת השם שלנו היא הכרחית אבל יותר מכך חשוב שתהיה לנו שליטה על התוכן שרשום תחת שמנו והיכן הוא יימצא.
הצעד הראשון והטבעי הוא להירשם ברשתות הבינלאומיות הפופולאריות ביותר כיום – LinkedIn, Facebook ו- Twitter.

כשמדובר במיתוג האישי לצרכי עבודה אין טעם להסביר מדוע חשוב להירשם בלינקד-אין. (תשאלו את גילה גדעון). פייסבוק וטוויטר, בניגוד ללינקדאין, מאופיינות כרשתות חברתיות לצרכים אישיים, אולם ניתן
לנתב אותם בקלות (עם חוכמה) לצרכים מקצועיים כמו הפגנת מומחיות ויצירת קשרים (נטוורקינג).
טוויטר – כי לוח דרושים זה פאסה

בארה"ב טוויטר נחשב לכלי מקובל עבור מחפשי עבודה ומספיק להיכנס ל jobshouts.com ,twitterjobsearch.com ו- twitter.com/jobangels כדי להבין על מה אני מדבר. המיתוג האישי מחייב להיות ייחודי. זה לא פשוט, כי טבע האדם הוא "ללכת עם הזרם" ולהרגיש אחד מקבוצה. פאפרוצקי מציעה למי שמתקשה למצוא את הייחודיות שלו לחשוב על שלושה דברים שהוא
טוב בהם, שלושה דברים שיש לו תשוקה אליהם (לא כולל סקס וגלידה…) ושלושה דברים שאנשים חושבים שבהם אני טוב.

"המפתח הוא למצוא נישה", אומר דן שאובל, מחבר הספר Me 2.0: Build a Powerful Brand to Achieve Career Success שעתיד לצאת באפריל.תהליך המיתוג האישי על פי שאובל מורכב מארבעה שלבים – לגלות, ליצור להפיץ ולשמור:
1. לגלות את הנישה שיש לך תשוקה אליה ולשלב אותה עם המומחיות שלך.
2. ליצור "ארגז כלים" של מרכיבי המיתוג האישי, שצריך לכלול קורות חיים סטנדרטיים, פרופיל אינטרנטי, פורטפוליו, בלוג מקצועי ואתר אישי.
3. להפיץ את המיתוג האישי שלך באונליין ובאופליין.
4. לשמור על המיתוג האישי ולהיות עם אצבע על הדופק (עוד לא נרשמתם לגוגל אלרטס)?

בכל התהליך הזה חשוב לשמור על עקביות.

שאובל, לדוגמא, מקפיד לרשום את שמו המלא באינטרנט ובכל פלטפורמה להצמיד אליו את המונח מיתוג אישי. זה יאפשר לו להגביר את הנוכחות תחת שמו באינטרנט וגם לגרום לכך שברוב המקרים בהם יחפשו את המונח    – יצוץ שמו. "המיתוג האישי דורש בניית קהילה סביבו", אומרת ורוניקה פילדינג, נשיאת חברת Digital Brand Expressions, המספקת שירותי קידום אתרים ושיווק ברשתות חברתיות. "בהקשר של אינטרנט, בלוג או אתר זה לא מספיק. חייבים לתקשר את המיתוג האישי מול קהל מטרה.

שימו לב כי פעולה זו צריכה להיעשות בזהירות. אם תנסו "למכור את עצמכם" בצורה אגרסיבית, יפנו אליכם את העורף מהר מאוד. תנו מעצמכם ומהערך המוסף שלכם לטובת הקהילה.

באופן טבעי, המיתוג האישי מתבצע היום בעיקר באינטרנט. שם הכי קל להעביר את המסרים ולהפיץ את המיתוג בצורה היעילה ביותר. אולם חשוב לזכור כי המיתוג האישי לא יהיה שווה

הרבה אם הוא לא יישאר אותנטי באופליין. לבוש, הופעה, שפת גוף, כרטיס ביקור וכללי נימוס – הם רק חלק מהמרכיבים שמשלימים את
המיתוג האישי. "אנחנו כל כך מרוכזים באינטרנט, שלפעמים שוכחים את מה שנדרש ממנו באופליין", מוסיפה פאפרוצקי.

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>