גם בקנדה חושבים: השם שלך בגוגל משפיע על הקריירה

28.02.2009

online reputation management carrer.jpg

אני טוען זאת לא מאתמול – ניהול מוניטין מקוון ומיתוג אישי באינטרנט, חשובים היום לא פחות (ואפילו יותר) מכל טופס קורות חיים סטנדרטי.
תודעה זו עדיין לא חדרה לשוק מחפשי העבודה, למגייסים ולחברות ההשמה בישראל, אך בארה"ב כבר מייחסים מזמן חשיבות עליונה לאופן בו השם של המועמד מופיע בגוגל. מסתבר שגם בקנדה.

מגזין האינטרנט הקנדי Computer World Canada, ראיין לצורך כתבה בנושא מספר מגייסים מענפי האינטרנט, המחשבים וה- IT. יחד עם חוות דעתם של מומחים מתחום ה- Social Media, מהכתבה עולה מסקנה ברורה: עידן ה- WEB2.0 מחייב אותנו להתייחס למה שיש תחת שמנו באינטרנט  – אחרת יהיה לנו קשה מאוד למצוא עבודה. להלן ציטוטים נבחרים:

נוכחות אינטרנטית

"מייד אחרי קבלת קורות החיים, הדבר הראשון שכל מגייס עושה, זה לחפש את שם המועמד בגוגל", אומר מייקל או'קונור קלארק, סגן נשיא ב-Thornley Fallis חברת PR ואינטרנט קנדית. "זוהי כמעט אינסטינקטיבית". "תוצאות החיפוש של Google חשובים במיוחד עבור מחפשי העבודה בענף ה-IT" , היא מוסיפה. "כי בתחום הזה מצפים שלמועמד תהיה נוכחות אינטרנטית" .

שקיפות
"מעסיקים מחפשים שקיפות", אמר ג'ון קרסון, יועץ Social Media ב- Echo Communications. "לכן מומלץ למועמד שלא להתחבא מאחורי התהילה של החברה. הוא חייב להפיץ את המומחיות והכישרון המקצועי שלו באופן אישי תחת שמו".

אזכורים שליליים
"המוניטין המקוון ברשת, יכול להיות ההבדל בין קבלה לאי-קבלה של המועמד למשרה נחשקת", טוען דייב ווילמר מנכ"ל בפועל ב- Robert Half Technology. "הדבר מקבל משנה תוקף בעיקר בקרב עובדים מתחום טכנולוגיית המידע, מהם מצפים שיהיו ערים לאופן בו שמם מופיע בגוגל ושידעו לנצל את הכלים האינטרנטיים כדי למתג את עצמם. כל אזכור שלילי, יעלה דגל אדום ובאופן מיידי עלול לפסול את המועמד מקבלה לעבודה".

הפרדה בין המקצועי לאישי
"אנשים רבים עושים הפרדה ברורה בין חייהם המקצועיים לאישיים, אבל באינטרנט זה סיפור אחר", אומר איגור אברמוביץ' מנהל ענף ב- Robert Half Technology. "ההפרדה הופכת להיות מטושטשת, ולכן חשוב להקפיד על פיקוח וניטור המידע אותו אנחנו מעוניינים שיקבלו עלינו. גם אם המידע שמתגלה אין בו כדי להזיק לתדמית המקצועית שלנו, המגייסים יתרשמו מהמיתוג האינטרנטי האישי של המועמד וישוו אותו לזה של האחרים – ולפיו יקבלו את ההחלטה אם להעסיקו.

כל מה שיש עלייך ברשת – משפיע
"לצערי, אני לא חושב הרבה אנשים מבינים עד כמה רעיונות או מילים שלהם המתפרסמים תחת שמם ברשת, יכולים להשפיע על מעסיקים פוטנציאליים", אומר צ 'אק המילטון, מנהל תוכנית למידה וירטואלית ב- IBM קנדה. "דיונים בהם השתתפת, קבוצות אליהן הצטרפת, או תמונות שפרסמת, יכולים להשפיע על ההחלטה".

גם כרטיס פייסבוק
"גם אם לכאורה יש בקרב מעסיקים בעיה מוסרית או אתית ב"חיטוט" בכרטיסי מועמדים בפייסבוק, הם עדיין עושים זאת ולו בכדי לקבל עליהם תחושה לפני שהם מגיעים לראיון עבודה", טוען נייג'ל וואליס, מנהל המחקר ב-IDC קנדה.

התדמית האינטרנטית היא חלק מהתדמית הכללית
"רוב האנשים מודעים מאוד למוניטין שלהם בעולם החיצון – איך אני לבוש, האם אני מגולח, המכונית בה אני נוהג, הפלאפון בו אני משתמש, אז זה רק טבעי מבחינתם לשים דגש על התדמית שלהם המוצגת אונליין", אומר פאולו פאסקיני, מנהל מחלקת קשרי לקוחות במיקרוסופט קנדה. "העניין הוא שהרבה אנשים לא עושים את זה".

קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.