5 עקרונות למיתוג אישי באינטרנט – Brand U.0 (ע"פ דייויד ארמנו)

21.02.2009


Watch Personal Branding, David Armano, Critical Mass in Chicago Convergence  |  View More Free Videos Online at Veoh.com

מומחה השיווק והאינטרנט הבלוגר האמריקאי דיוויד ארמנו David Armano העלה אתמול לרשת את הפרזנטציה שלו אותה העביר בכנס שנערך בשיקגו. ב- 20 דקות מלוטשות הוא מסביר עד כמה חשוב המיתוג האישי בימינו והחלק הגדול של האינטרנט בזה, כשהבסיס הוא האופן בו מופיע שמנו בגוגל.

בנוסף, הוא נותן את חמשת הטיפים שלו למה שהוא קורא: Effective Brand U.0  – מיתוג אישי בעידן ה- WEB2.0 ולפניכם הגישה המקומית שלי המתבססת על דבריו: אז לפניכם חמשת העקרונות של BRAND U.O

1. Be Ubiquitous – להפיץ את המיתוג במספר פלטפורמות בו זמנית. אם אתם חושבים שאתר או בלוג (טוב ככל שיהיה) יהפוך את המיתוג האישי שלכם באינטרנט לאפקטיבי, אז אתם טועים. חשוב שתהיה לכם פלטפרומה מרכזית אחת ("הבית שלכם" – האתר/בלוג), אך הכרחי להפיץ את עצמכם גם במקומות אחרים ("בתים אחרים", או "מקומות בילוי", או כמו שארמנו קורא לזה "Life Streams" – אתרי שיתוף/רשתות חברתיות/קהילות).

2. Be Social  – גם ברשת צריך להיות חברותיים. אם ניקח את זה לאופ-ליין, סביר להניח שאף אחד לא יבוא למסיבה בבית שלכם, אם לא תצאו ממנו אף פעם ולא תהיו נחמדים. אבל יותר מזה – עליכם להתאים את עצמכם למקום בו מתרחש המיתוג. כמו שתתנהגו שונה בארוחת ערב משפחתית לעומת מסיבה עם חברים, כך גם ברשתות חברתיות. ההתנהגות שלכם ב- FACEBOOK תהיה שונה מההתנהגות שלכם בקפה דה-מרקר, למשל. החוכמה היא ליצור מערכת חברתית שתייצג נאמנה את המיתוג האישי הכולל שלנו.

3. Be interesting – כבר כתבתי כאן שלא מספיק לייצר תוכן, חשוב מאוד גם שהוא יהיה מקורי, בלעדי, בעל פן אישי ועם ערך מוסף. תוכן שאין בו עניין לקהל המטרה שלכם, יהיה לכם קשה מאוד להפיץ בצורה אפקטיבית, ולכן הוא לא יעזור לכם.

4. Be Remarkable – היו קשובים, דעתנים ותנו הערות. הרבה מהמיתוג האישי מורכב מהערות שאתם כותבים על דברים הקשורים אליכם. למעשה, יש בלוגים המבוססים רק על הערות והמוכר ביותר אצלנו הוא זה של דבורית שרגל. ההערות שלה על ביצת התקשורת המקומית מקבלות משנה תוקף, בעקבות המיתוג האישי שלה כמובילת דעה בתחום.

5. Be Yourself – מיתוג אישי שאינו אותנטי יעשה לכם רק רע. במקום המרכזי בו מתקיים המיתוג האישי, האינטרנט, מאוד מפתה לטשטש, להתחבא ולהסתיר – אבל אם תנהגו כך, זה יחזור אליכם בבומרנג. ואני לא מדבר רק על מיתוג בשמכם המלא ובתמונת פרופיל אמיתית ומעודכנת, אלא על כך שכל התוכן שלכם חייב להיות נאמן לכם ולמה שאתם מייצגים.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.