רון קרייטלר – הראיון המלא

17.01.2009

ב- 19 בספטמבר פרסמתי ב- INTERNETISHI – מיתוג אישי באינטרנט את סרטון הוידאו ה-ויראלי של רון קרייטלר – הילד הכי אשכנזי בעולם. הסרטון שעלה לרשת באותו יום הפך לקאלט בעיקר בזכות הילד החנון הקטן בן ה"9 וברבע, כמעט", שסיפר לירון לונדון בתוכנית "עלי כותרת" משנות ה- 70 על פעילותו כיו"ר אגודת הילדים.

יום אחד גולש אלמוני החליט להעלות ל- FLIX את הקטע, שכנראה היה שמור בקלטת JVC בבוידעם 30 שנה, ל- FLIX. – והשאר היסטוריה. באותו רגע רון קרייטלר הפך ל"ווב-סלב". הסרטון עבר ממחשב למחשב וזכה לאלפי צפיות בפורמטים שונים. וכך קרה שפריט שכוח אל מהארכיב המאובק של הערוץ הראשון הפך בבאזז מטורף לסחורה הכי חמה באינטרנט ולהערכתי עשרות אלפים צפו בסרטון.

רון קרייטלר
מה שאני אוהב בבלוג שלי זה שכל פעם כשאני כותב פוסט עם שם של בן אדם או מותג, הוא מגיע לעמוד הראשון של גוגל באופן מיידי תחת חיפוש אחר שם אותו מותג (או שם בן אדם). ,תראו את האנליטיקס: רק דרך הביטוי המדויק "רון קרייטלר" הגיעו אליי 2244 כניסות ב- 5 חודשים. וזה מבלי לחשב את אלה שכתבו את שם המותג בווריאציות שונות ומשונות, כמו: "הילד של ירון לונדון", "ילד בן 80", ילד כאפות", "ילד סבתא פולניה", סתם "ילד חנון" ו- "הילד הכי אשכנזי בעולם" הגזעני.

הילד הכי אשכנזי בעולם כבר לא ילד

אז מה השתנה כעבור 30 שנה?  מצטער לאכזב אתכם, לא הרבה השתנה. בניגוד לסרטים האמריקאיים, רון קרייטלר בן ה- 38 לא הפך למלך הכיתה. החנון נשאר חנון. זה לא ממש מזיז לו: "אני לא נעלב שקוראים לי חנון. לא, אני לא נעלב", הוא טוען.

גם אתם חיפשתם את רון קרייטלר בגוגל?

קרייטלר, הוא פסיכולוג בהשכלתו,ש חוקר כיום תחום חדשני ושנוי במחלוקת שניקרא קוסמולוגיה. זהו תחום שמצוי אי שם על קו הגבול בין פסיכולוגיה לפיזיקה, חקר המודעות, תהליכים קוונטיים במוח (אם לא הבנתם את הפסקה החנונית הזאת, תבקשו חנון שיתרגם לכם…).
אהבתי את הגישה הפתוחה עם ההומור העצמי של קרייטלר בראיון, ובמקרה הזה מבחינתי הילד החנון הוא הדבר הכי COOL שיש. קרייטלר נהנה מרגעי התהילה, אך טוען שפרסום ושיווק עצמי באינטרנט בכלל לא מעניינים אותו. "אני מתוך עיקרון לא עוסק במיתוג עצמי באינטרנט, כשמצ'פרים אותי בכוכבים אני לא מתלהב וכאשר שמים לי כוכבים אדומים, אני לא בוכה בפינה".

רק שקרייטלר לא הבין כנראה שהתכוונתי לכך שהמיתוג האישי באינטרנט נבנה לעיתים בלי שליטה – כמו במקרה שלו. ירצה או לא ירצה – הוא ממותג ב"ילד הכי אשכנזי בעולם".

רון קרייטלר גוגל

להיות "ווב-סלב"

קרייטלר, תלאביבי שורשי, נשוי לאישה מקסימה בשם מיכל ויש לו שני ילדים יונתן ותמרה בני 6 ו-4 בהתאמה. מספר על רגעי התהילה: "מיד אחרי שהסרטון עלה לרשת קיבלתי כל מיני הזמנות לראיונות. עדיין עוצרים אותי אנשים ברחוב, אומרים שראו אותי בטלויזיה או קראו עלי בעיתון. אני משתדל להיות נחמד לכולם".
אז אלה שראו אותך באינטרנט פוגשים אותך עכשיו ברחוב?

כן, זה לפעמים קצת מעיק. אבל באופן כללי אני אוהב אנשים, ובמיוחד אוהב לדבר עם אנשים. אני חושב שאני יכול לתת להם משהו מעצמי ואני גם מרגיש שאני מקבל מהם הרבה מאוד. מכל אחד אפשר ללמוד משהו. לא תאמין כמה חוכמת חיים יש לאנשים, גם לכאלה שעולמם שונה מאוד משלך, אולי דווקא מהם. כך שכאשר אני מדבר עם אנשים שאינני מכיר בכלל, אני משתדל ללמוד מהם, ולהחכים מחוכמתם.
ובאינטרנט – זה לא מעליב אותך שקוראים לך "ילד כפות" או "הילד הכי אשכנזי בעולם"?

מה פתאום? לאחרונה חנון זו מחמאה. מאוד טרנדי להיות חנון. ככה שאין לי ממה להיעלב.

אז אתה לא סובל מרגעי התהילה הנוכחיים שלך?

מי שמעמיד את עצמו באור הזרקורים, צריך לגדל עור עבה. אם אני יוצא לזירה הציבורית, אני צריך להיות מוכן שילעגו לי, יצחקו עלי ויקראו לי גם בשמות גנאי. זה חלק מהעניין. אם אני לא מוכן לקבל את העוקץ, אין לי זכות ליהנות מן הדבש. ובכן, במקרה הנוכחי אין לי ממה להיעלב אבל גם אילו קראו לי בכינוי פחות מחמיא, הייתי מקבל זאת בהבנה.

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.