שיא כניסות לפייסבוק במהלך חג המולד

06.01.2009

מיתוג אישי

רק לפני מספר שבועות דווח כי הרשת החברתית פייסבוק גדלה בכ- 600,000 משתמשים ביום. אז אם זה לא היה מספיק, פורטל האינטרנט CNET מדווח כי פייסבוק קבעה שיא חדש של כניסות בערב חג המולד.

במהלך חודש נובמבר, פייסבוק היוותה 1.42% מכלל תעבורת האינטרנט בארה"ב. ב- 24 בדצמבר, ערב חג המולד, פייסבוק הגיעה לשיא חדש של 2.18% נתח שוק יומי. זה אולי נראה מעט, אבל 100 מיליון גולשי אינטרנט בארה"ב מעידים על כך שמעל שני מיליון אמריקאים ביקרו בערב אחד בפייסבוק – וכך הנתון הופך למרשים ביותר.

לפי CNET, רייטינג דומה היה לפייסבוק גם בבריטניה, שם לרשת החברתית היה נתח שוק של 4.65 אחוזים בחג. במילים אחרות, אחד מכל 22 גולשים בריטיים ביקר באותו יום בפייסבוק.

ומה גרם לכך שדווקא בערב ח המולד כל כך הרבה גולשים נכנסו לפייסבוק? אולי זה מזג האוויר ואולי זה השעמום של החופש. תיאוריה נוספת היא שדווקא החג המשפחתי הבריח צעירים רבים אל המחשב כדי להימלט משיחות המשפחה המעיקות והמביכות. התיאוריה שלי היא שאחרי ארוחת החג המשפחתית דווקא המבוגרים ביקשו מהצעירים להראות להם במחשב מה זה ה"פייסבוק הזה שכולם מדברים עליו".

ועכשיו ברצינות: כל מי שחושב שפייסבוק היא רשת חברתית המאופיינת בעיקר בצעירים משועממים שמחפשים להעביר את הזמן וליצור קשרים וירטואליים לא מחייבים – אינו טועה. אבל אי אפשר להתעלם מהפופולאריות האדירה של הרשת. ומי שרוצה לבנות מיתוג אישי אפקטיבי, חייב למצוא את הכלים שיאפשרו לו להעביר את המסרים במהירות, לתפוצה הרחבה ביותר של קהל ממוקד. ואין דרך לעשות זאת טוב יותר מאשר בפייסבוק.


קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.