עוד חברה ל"סילוק אזכורים שליליים" – Promoters

30.12.2008

 פרומוטרס - קידום אתרים

ידיד האינטרנט שלי אילן פאר הפנה אותי לקומוניקט שהתפרסם אתמול ב- ICE המספר על עוד חברת אינטרנט המציעה שירות של הדחקת אזכורים שליליים בגוגל. מדובר ב- Promoters, חברה ישראלית צעירה בראשות המתמחה בקידום אתרים ושיווק באינטרנט, בעיקר במנועי החיפוש ובדגש על גוגל. כמו כן, מנהלת החברה קמפיינים במודל PPC במנועי חיפוש כדוגמת קמפיין AdWords של גוגל.

לאחרונה אנו עדים לריבוי חברות המציעות שירותים אינטרנטיים הנופלים להגדרה של מיתוג אישי. מגמה זו נובעת מההכרה ההולכת והגוברת כי אנו חיים בעידן של שקיפות מלאה ומאוד קל להגיע למידע עלינו. תוסיפו לזה את הבאזז התקשורתי שנוצר סביב העניין, ותבינו למה כיום זה כמעט מובן מאליו שהתפיסות והערכים שאנו מגבשים כלפי אנשים, נובעים גם (ואולי בעיקר) מהאופן בו שמנו מופיע בגוגל בפרט ובאינטרנט בכלל.

"ניקיון בגוגל" זה לא מיתוג אישי באינטרנט

רוב החברות שהחלו בשנה האחרונה להציע שירותים של הדחקת אזכורים בגוגל מגיעות מהאינטרנט המסחרי ומתחום קידום האתרים. זהו ממש מהפך, כי רק לפני 15 חודשים, כשהצעתי לחברות קידום אתרים לפתח פרויקט כזה אצלן, הן דחו אותי בטענה שאין לזה פוטנציאל מסחרי.

באופן טבעי צריך ידע של SEO כדי לשפר את האופן בו מופיע שם מותג (אדם או מוצר) במנוע החיפוש, אולם השאלה הנשאלת היא מה בדיוק מופיע בתוך האזכורים החיוביים שדחקו את השליליים. האם מה שיופיע שם ייצור אפקט אמיתי על הגולש שייכנס לאזכורים אלה? האם האזכורים האלה ייצגו נאמנה את האופן בו האדם (או המוצר/חברה) מעוניין להיות ממותג בו?

לשם כך צריך הרבה יותר מידע במנוע החיפוש. כאן צריך הבנה ביחסי ציבור, פרסום, קופירייטינג, כתיבה שיווקית ואפילו עיצוב. שירותים אלה אני לא בטוח שכל חברת קידום אתרים יכולה לספק. וכאן בדיוק נובע ההבדל המהותי בין חברות המציגות שירותים "סילוק אזכורים שליליים מגוגל" (חברות ניקיון אני קורא להן) לבין חברות למיתוג אישי באינטרנט, שמציעות סל שירותים כולל , שלא רק ידחיק אזכורים שליליים, אלא גם ימנף את האדם, המוצר או העסק.

קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.