מי יכול לעזור לי למצוא את Justgoogleme?

20.11.2008

היום קיבלתי התראה מעניינת ב- GOOGLE ALERTS תחת הביטוי "בלוג מיתוג אישי באינטרנט".

בדיוק לפני 15 חודשים, כשפתחתי את INTERNETISHI, הכנסתי למערכת ההתראות של גוגל את הביטוי הנ"ל, כדי שאוכל לקבל הודעה מיד ברגע שייפתח בלוג נוסף בתחום חדשני זה. חיכיתי שנה ושלושה חודשים ולשמחתי זה קרה כשקיבלתי הודעה שהפנתה אותי ללינק הבא: http://www.brandname.co.il/idan-shloman.php

Justgoogleme

הכה את המומחה

כמו שאתם רואים, העמוד הזה שייך לאתר אינטרנט בשם BrandName המציע שירותים אינטרנטיים של מיתוג אישי ועסקי. את BrandName אני מכיר, וגם את מי שמפעיל אותו – מקדם האתרים עידן שלומן, איתו עבדתי מספר חודשים. שלומן הוא שועל אינטרנט שמתמחה ב- SEO (קידום אתרים) ואפילייאטס (תוכניות שותפים) ועכשיו מסתבר, כפי שהוא מציג את עצמו ב- TITLE של העמוד, הוא גם מומחה למיתוג אישי באינטרנט.

מהיכרותי עם שלומן, פיקפקתי בתואר שהוא ניכס לעצמו, ובכל זאת, סיקרן אותי להיכנס לבלוג שלו ולקרוא סופסוף חומר נוסף (ואולי גם מעניין) בנושא מיתוג אישי באינטרנט. אולם להפתעתי, למרות שהוא מציג את עצמו כבעל הבלוג עם השם הקליט JustGoogleMe (בנוסף לשני ה"מיזמים" שהוא מנהל BrandName ו- Googling), לא מצאתי קישור לבלוג המדובר.

נסו לחפש את JUSTGOOGLEME Justgoogleme

חשבתי שאולי הוא שכח לצרף לינק, קורה. אמרתי ננסה לחפש את הבלוג ב- GOOGLE, כי הרי אם הבלוג עוסק במיתוג אישי באינטרנט, ועידן שלומן הוא מומחה למיתוג אישי באינטרנט, הבלוג הזה חייב להופיע גבוה בתוצאות החיפוש תחת הביטוי "מיתוג אישי באינטרנט", או לפחות תחת המותג  JustGoogleMe.

אז עשיתי JUST GOOGLE ME ל- JUSTGOOGLEME, חיפשתי וחיפשתי – אבל לא מצאתי. לא הופתעתי.

ניסיתי גם ב-JUSTGOOGLEME.COM ו- JUSTGOOGLEME.CO.IL ונכון – לא הגעתי לבלוג המדובר.

כנראה שאין בלוג כזה. במקום זה יש פה הטעיה של ציבור וניסיון לייצר אפקט מיתוג וירטואלי שאין לו בסיס או אחיזה במציאות. שלומן יודע (הוא הרי עזר לי בהקמה הטכנית של בלוג זה ועל כך אני מודה לו) ש- INTERNETISHI הוא הבלוג המקצועי העברי הראשון (וכרגע גם היחיד) שעוסק בתחום המיתוג האישי באינטרנט, או באנגלית Personal eBrand – מונח ששלומן עצמו לא הכיר, לפני שאני שכנעתי אותו שיש מונח כזה.

 מישהו יכול לעזור למאור למצוא את JUSTGOOGLEME?

בנוסף, שלומן מצהיר על עצמו שהוא מתמחה בתחום ה- SMO, אותו הוא תירגם ל"שיווק חברתי במנועי חיפוש", כשהתרגום הנכון והמוכר והמקובל על כולם (על פי אורלי יצחקי מחברת TAGADAM) הוא "שיווק ברשתות חברתיות".

ההערה האחרונה נגעה לחוסר מקצועיות, שהיא דבר מקובל ומובן. כל אחד מאיתנו, וגם אני, עושה טעויות מקצועיות ולא תמיד מדייק במונחים. אבל כשמדובר בפגיעה באתיקה, מוסריות, בשקיפות מלאה ובאמירת אמת – זה כבר משהו אחר. הנושא הזה מצדיק מבחינתי פוסט, גם אם לא הייתה לי נגיעה אישית לעניין.

אז בתור משימה לסוף השבוע אני נותן לכם אתגר בסגנון הציור השבועי לילד – לחפש את הבלוג JUSTGOOGLEME. ואם שלומן קורא את הפוסט הזה, ואני עדיין משאיר לו להנות מהספק שלא חיפשתי טוב את JUSTGOOGLEME בגוגל, אשמח אם הוא יוכיח לי שטעיתי ובאמת קיים בלוג בשם הזה.

תגיות:

7 תגובות על “מי יכול לעזור לי למצוא את Justgoogleme?

  1. מאור, תודה שהסבת את תשומת ליבי לחוסר העדכניות של העמוד שלי. בסופו של דבר החלטנו לפצל את הבלוג ל – 2 בלוגים חדשים, העמוד תוקן. אתה מוזמן לקנות את הדומיין אם השם מעניין אותך – שיהיה בהצלחה.

    בקשר למקצועיות שלי, לא הבנתי מדוע התרגום של אורלי הוא התרגום הנכון, כאשר SMO זה בכלל Social media optimization ( אופטימיזציה למדיה חברתית ) ?. ישנם מונחים כללים שהציבור הרחב מתייחס אליהם במספר אופנים, אבל זה נושא לשיחה בפעם אחרת.

    מאור עוד מספר אי דיוקים שיש אצלך בפוסט :

    1. לא עבדת איתי, אלא עבדת אצלי – יש הבדל, אתה יודע.
    2. בקשר לאינטרנט אישי, לא עזרתי לך להקים את הבלוג, זה התבטא ביותר מזה. בקניית הדומיין, האחסון, ההתקנה וההסברים שנתתי לך – אין צורך לגמד את הטובה שעשיתי לך ( ללא תשלום ).

    אני גם מתכנן להציג בקרוב מספר בעיות שקורות בתחום המיתוג באינטרנט, אשמח לקבל את התייחסותך הרצינית לנושא בעתיד הקרוב.

  2. יפה שהחלטת בעקבות הגילוי שלי לפצל בלוג (שלא היה קיים) לשני בלוגים חדשים (שעדיין לא קיימים) בנושא מיתוג אישי באינטרנט.

    בתור מומחה למיתוג אישי באינטרנט אתה צריך להיות מודע למה שכתוב בעמוד האודות שלך ושיש חשיבות גדולה לנושא של שקיפות מלאה.

    לכן אל תפרסם בעמוד אודותיך בלוג שאינו קיים, ובטח אל תכתוב שהוא הראשון בתחום. מקווה שגם בנושא זה למדת לקח חשוב.

    ובקשר להערות שלך:
    1. נכון, עבדתי אצלך (או עבורך), אם כל כך חשוב לך תואר הבוס. אתה צודק, טעות סמנטית שלי.
    2. בקשר להגדרה העברית של SMO, אני אפנה לפוסט זה את אורלי יצחקי בתור מומחית בתחום, כדי שתסביר טוב ממני למה ההגדרה המדויקת היא "שיווק ברשתות חברתיות". בכל מקרה, כמובן שלא מדובר בתרגום אחד לאחד כמו שאתה עשית, אחרת SEO לא היה קידום אתרים אלה "אופטימיזציית מנוע חיפוש"

  3. כל מה שאתה טוען היה יכול להיות נכון, אם באמת הייתי קונה את הדומיינים אתמול. אבל שניהם נקנו ב- 12-11-2008.

    הבלוגים הם אכן ראשונים בכך שהם מתמקדים באנשים/עסקים בלבד – בלי פרסומות והתנגחויות אישיות אחרות.

    1. טוב, נקרא לזה טעות סמנטית.
    2. התרגום של SEO, זה אופטימיזציה למנועי חיפוש ולא מה שציינת.
    אבל כמו שציינתי, זה נושא לשיחה אחרת.

    מאור אני מבין שאתה מתוסכל מזה שיש עוד אנשים חוץ ממך שעוסקים במיתוג אישי – זה המצב, אתה יכול להתרגל לזה או שאתה יכול לחפש איך להכפיש בקטנות. ברור לי באיזו גישה בחרת.

  4. בלי קשר לתאריך שקנית את הדומיינים, את השינוי בעמוד אודות עשית רק אחרי שפרסמתי פוסט זה על מצג השווא שלך – ועל התיקון הזה אני אומר לך כל הכבוד

    זה עדיין לא מסביר מדוע פרסמת שיש לך בלוג אחר בשם JUSTGOOGLEME והגדלת לעשות כשאר הגדרת אותו כבלוג העברי הראשון בנושא מיתוג אישי באינטרנט (מזל שעשיתי תמונת מסך).

    הבלוג הזה (ואני יודע שאתה מקפיד לקרוא אותו) לא עוסק בהתנצחויות והאשמות אישיות. תקרא את 200 הפוסטים שפרסמתי ותגיד לי מה אתה חושב. לפוסט הספציפי הזה הייתה לי נגיעה אישית ולכן הייתי חייב לציין את המעורבים בעניין. אתה ידעת שברגע שתכתוב על בלוג שאין לך ותכריז עליו כ"בלוג העברי הראשון בנושא" – לא תהיה לי ברירה, אלא להגיב על כך. זה היה חוסר מקצועיות מצידי אם לא הייתי מגיב.

    תאמין לי שאני ממש לא מתוסכל מה שעוד אנשים עוסקים חוץ ממני במיתוג אישי באינטרנט. ההיפך. כשהחדרתי את הטרנד לישראל זאת הייתה השאיפה שלי, למרות שבתחילת הדרך היו הרבה (ביניהם אתה) שפקפקו בפוטנציאל ובנחיצות של התחום. מה שהפריע לי היה כאלה שלקחו חומרים שלי וניכסו אותם לעצמם ובעיקר כאלה שלקחו לעצמם תארים לא להם מבלי לשמור על שקיפות מלאה.

    ממליץ לך לקרוא את הפוסט הבא ולצפות בסרטון – תוכל ללמוד ממנו הרבה.

  5. בתור אחת שעוקבת אחר התחום המתפתח מזה תקופה לא קצרה – אני יכולה להעיד שלפני מאור קפלנסקי – אני לא שמעתי על התחום של "מיתוג אישי" באינטרנט בישראל. מבחינתי לפחות, אתה ה-סמכות בתחום, אני גם מתרשמת שאין לך בעיה לפרגן למתחרים ולכן בויכוח הזה שבין שניכם כאן – עידן יצא קטן ואני רק יכולה לשער שזה בא מקנאה ירוקה. מאור, עלה והצלח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.