כלי חדש לניהול זהות ובאילו רשתות חברתיות להירשם

04.11.2008

ניהול זהות

לא מזמן פנה אליי לקוח שביקש ממני שאעביר לו רשימה מסודרת של כל הרשתות החברתיות בהן עליו להיות ממותג לצרכים עסקיים-מקצועיים. הסברתי לו שבזירה המקומית הרשימה היא מאוד קצרה ואפשר לספור אותה על פחות מכף יד אחת (קפה דה-מרקר, תפוז, ו- HOOK). בזירה הבינלאומית, לעומת זאת, גם שתי רגליים ושתי ידיים לא יספיקו.אנחנו מכירים בעיקר את FACEBOOK ו- MYSPACE, אבל בעולם יש עשרות רשתות חברתיות, שניתן להשתמש בהן לצורכי מיתוג אישי או עסקי. מדובר לא רק ברשתות שנועדו לשמש פלטפורמה לאינטרארקציה ביו חבריהן (Networking), אלא גם ברשתות שיתוף תכנים של מסרים, לינקים, תמונות, וידאו, מצגות, מסמכים ועוד.

VCR  – לא להירשם סתם

מבחינתי, רשתות אלה נודעו לענות על הצורך הבסיסי ביותר של מיתוג אישי וניהול תדמית ברשת  – להשיג עוד עמודים עם שליטה על שמכם (או שם המותג שלכם), שיבואו לידי ביטוי במנוע החיפוש – כך תוכלו גם לדאוג לניהול המוניטין שלכם בצורה הטובה ביותר.

על פי תיאוריה זו ניתן להניח כי "כל המרבה, הרי זה משובח". כלומר, המיתוג יהיה מוצלח ואפקטיבי ככל שהשם שלך או שם המותג שלך יהיה רשום ברשת חברתית. אז זהו, שזה לא ממש מדויק.

לא כל הרשתות החברתיות מתאימות לך או למותג שלך. ומעבר לכך, חשוב מאוד לשמור על ה-  VCR. לא מדובר בוידאו, אלא ב-

  • Volume
  • Credibility
  • Relevance

כלומר, לשמור על התהודה (להשמיע את קולכם ברשת ולא סתם להירשם בה), האמינות (לספר רק דברים נכונים אודותייך ואודות המותג שלך), וכמובן שתהיה רלוונטיות בינך לבין אופיה של הרשת החברתית שאתה נמצא בה.

 אז באילו רשתות חברתיות בינלאומיות להירשם?

700 אלף ישראלים כבר רשומים ב- FACEBOOK, וכרטיס שם הפך למעין תעודת זהות בלתי רשמית. אז לצורך המיתוג האישי באינטרנט חובה להירשם  שם – גם אם אתם לא מתכוונים לבצע שם פעילות כלשהי. מה גם שדפי הפרופילים של פייסבוק נסרקים על ידי גוגל ומקבלים ציון רלוונטיות גבוה ביחס לרשתות חברתיות אחרות. אותו הדבר לגבי LinkedIn שהיא רשת מקצועית-עסקית, שמהווה בעיקר פלטפורמה להצגת קורות חיים באינטרנט, ופחות לאינטראקציה בין חבריה – אבל עדיין, חובה!

LinkedIn, שהבינה כי היא נמצאת בקרב על הגולשים עם FACEBOOK, שינתה לאחרונה מעט את פניה והוסיפה מספר אפשרויות ואפליקציות,שבהחלט יכולות להוסיף למיתוג האישי – ולכן גם כאן חובה להירשם. בהקשר הזה אני ממליץ לכם לקרוא את המאמר שכתב דן שאובל לפני מספר ימים:

It's Time For You to Become a Master Brand Using LinkedIn

אז עם מה נשארנו?

עם לא מעט. רשימת הרשתות החברתיות ואתרי השיתוף בהם ניתן להירשם לצורכי מיתוג אישי ועסקי היא ארוכה ביותר. על מנת להקל על הממתג המתחיל אני מצרף עבורכם קישור לכלי חינמי שיצא לאחרונה המאפשר לנו לעקוב אחרי הרישומים שלנו באתר ה- WEB2.0. אם אתם רק מתחילים למתג את עצמכם, אני מציע לכם להקפיד להירשם כל פעם באותו שם משתמש – זה יקל לכם על ניהול הזהות בצורה משמעותית.

לכלי קוראים UserNameCheck והוא מאפשר לכם בצורה פשוטה מאוד לגלות איפה נרשמתם ואיפה לא. כך גם תוכלו להכיר את כל הרשתות החברתיות ואתרי השיתוף בעיקריים למיתוג אישי.

קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.