ניהול תדמית ברשת – 4 כלים חיוניים (וחינמים)

30.09.2008

ניהול תדמית ברשת

שירותי המיתוג האישי וניהול התדמית צוברים לאחרונה פופולאריות ודרישה רבה בישראל. אלה שחברות המציעות שירותים אינטרנטיים מסוג זה, נוטות לפעמים להתבלבל בין שני המונחים, שמקורם באנגלית הוא :Personal Branding ו- Reputation Management.

 לקוחות הפוטנציאליים הפונים אליי בבקשות לשירותים אלה נחלקים לשניים: אלו שמעוניינים במיתוג אישי באינטרנט (Personal eBrand) פונים אליי מתוך צורך לייצר לעצמם נוכחות באינטרנט ולהפגין מומחיות שתמתג אותם באופן מסוים (בעיקר לצרכים עסקיים מקצועיים). מנגד, אלו המעוניינים בניהול תדמית ברשת, לרוב פונים אליי מתוך צורך לדחוק אזכורים שליליים ממנוע החיפוש. את האזכורים השליליים אני מדחיק על ידי יצירת נוכחות אינטרנטית ממותגת (תחת שם הלקוח, או שם המותג שהוא מייצג). פעולה זו מדגישה גם את ההבדלים וגם את הקשר ההדוק בין השניים.

על מנת לנהל את המוניטין ולשמור על השם האדם (או שם המותג) יש באינטרנט מספר כלים חינמיים נגישים לכל אחד שיאפשרו לעשות זאת בצורה אפקטיבית.ניהול תדמית ברשת

Google Alerts
אחת הסיבות הטובות לעשות חשבון ב- Google זה שירות ההתראות אותו הוא מציע. זהו שירות יעיל מעצם העבודה שגוגל לא רק מוצא (כמעט) כל מילה ברשת, אלא ש(כמעט) כל מי שמחפש מידע ברשת, עושה זאת דרכו. תוכל להגדיר את הכלי כך שיישלח לך במיידית כל עמוד חדש שגוגל סורק תחת שמך, שם המותג שלך או של מתחריך. קחו בחשבון שלגוגל יש מחזוריות סריקה מסוימת, כך שאם נכנס לאינטרנט דף חדש עם שמכם, תקבלו על כך התראה בזמן, אך לא ברגע שזה קורה.

Technorati.com
בארץ עדיין לא השתרש השימוש בטכנוראטי, שירות שהוא בעצם מנוע חיפוש והתראות של בלוגים. אולם לאור ריבוי הפופולאריות שצוברים הבלוגים המקצועיים, כדאי גם להירשם ל Technorati.com, כך שהמידע המופץ בבלוגים הקשור לתחום העסק שלך ובמיוחד כזה שיש בו אזכורים לשם המותג שלך או של מתחרייך, יגיע אלייך בצורה מיידית ומסודרת.

 Backtype.com

גם בקטייפ הוא שירות חדשני שבוודאי אינו מוכר לרבים בארץ. בעזרת כלי ניטור מתוחכם, תוכלו לקבל התראה מיידית אפילו אם מישהו הזכיר את שמכם רק בטוקבק. גוגל לא אינו נותן ציון רלוונטיות גבוה לעמודים שבהם מופיע שכמם רק בטוקבק, לכן יכול להיות שתפספסו טוקבק זה או אחר. כלי זה טוב מאוד למותגים גדולים (אנשים או מוצרים), שמדברים עליהם הרבה ונמצאים בכותרות.

 Twitter – search.twitter.com
מנוע החיפוש של TWITTER (רשת חברתית של שיתוף מסרים מיידיים) ישלים מעטפת של כלים שיעזרו לכם לשמור על השם ברשת. גם השימוש ב- TWITTER אינו נפוץ כיום בישראל, אך לאור מגמת חיזוק ההתמזגות בין הסלולרי לאינטרנט, אין ספק שגם כל מה שעובר דרך TWITTER חייב יהיה לעבור דרך מסננת.

בוידאו: ילד הפלא דן שאובל מסביר על כלים למיתוג אישי באינטרנט

 

תגיות:

One thought on “ניהול תדמית ברשת – 4 כלים חיוניים (וחינמים)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.