ניהול מוניטין בגוגל ושמירה על התדמית ברשת בקמפיין בחירות

10.09.2008

זוכרים את תעמולות הבחירות של פעם? איך אפשר לשכוח את "הגשש החיוור" שנתרמו לקמפיין העבודה, ומנגד את ספי ריבלין שהסביר למה כדאי להיות ליכודניק. ישבנו (חלקנו) מרותקים למסך, ובעיקר אהבנו לראות איך שני הצדדים יורדים אחד על השני. היום משקלה של הטלוויזיה בתעמולת הבחירות הולך ופוחת. זה לא רק בגלל שהיום יש לנו מאות ערוצים עם תוכניות מעניינות הרבה יותר מאשר צפיה ביריבים פוליטיים מתגוששים, זה גם, ואולי בעיקר, בגלל שיש לנו היום אינטרנט.

האינטרנט הוא מהיר, נגיש לכל אחד וכמעט אינו נתון לצנזורה. תכונות אלה מקבלות משנה תוקף בעיצומה של מערכת בחירות רווית יצרים.

בעידן של היום – כל אחד יכול להיות עיתנואי ולהביע דיעה. האינטרנט מוצף בבמות של דיונים – קהילות, רשתות חברתיות, פורומים ובלוגים. מצד המועמד לבחירות, פלטפורמות אלה יכולות לשמש קרקע להפגנת נוכחות ולהפצת מסרים לקהלי יעד. מצד שני, אותו זרם מידע חופשי, מהיר ופתוח, יפעל לרעתו כאשר תומכי יריביו ומתחריו יביעו את דעתם, שמטבע הדברים לא תהיה חיובית כלפיו.

אבל לא צריך להתרגש.

לא כל טוק בק מוביל לפגיעה אנושה בתדמית המועמד ולהפסד בבחירות. ממש לא. מסרים רבים נעלמים במעמקי ים המידע המציף את האינטרנט והם נטולי השפעה לחלוטין. אז לאיזה מסרים יש השפעה? אילו מסרים יכולים להשפיע על תדמיתו של המועמד? אילו מסרים אינטרנטיים יכולים להשפיע באופן משמעותי בתוצאות הבחירות?

התשובה לכך מרוכזת במילה שהפכה מזמן למותג שכולנו מכירים: גוגל!

מנוע החיפוש הפופולארי מהווה כיום את הצומת העיקרית לחיפוש המידע ברשת. 90 אחוז מהגולשים בישראל מחפשים מידע באינטרנט דרך גוגל. הכל נקבע על פי ה- Personal eBrand a (המיתוג האינטרנט האישי) שלכם. אם יריביכם הפוליטיים ירצו לפגוע בתדמיתכם, הם יחפשו את האזכורים שיש לכם (או לשם רשימתכם) בתוצאות החיפוש. במידה ואזכורים אלה יהיו שייכים לפלטפורמות פתוחות בהם ניתן להגיב (בעיקר פורומים וטוקבקים בפורטלים חדשותיים), אזי סביר להניח כי הם ינצלו זאת כדי לכתוב את דעתם השלילית עליכם. היעדר הצנזורה, האווירה החופשית של האינטרנט והאפשרות להפיץ מסרים בצורה אנונימית, מהווים קרקע פוריה לזירת השמצות ולכלוכים  – ולא יהיה אף אחד שיישאר נקי.

eBrand

אז איך מפחיתים את הנזק?
ראשית, ניתן להפחית את הנזק באופן משמעותי אם המועמד הפוליטי ידאג לתדמית האינטרנטית שלו מבעוד מועד. וזה אומר ליצור כמה שיותר עמודי תוכן רלוונטיים לשמו באתרים שונים הנתונים לשליטתו. זה יכול להיות אתר רשמי, בלוג מקצועי, פרופילים ברשתות חברתיות כמו קפה דה-מרקר, FACEBOOK, דפי נחיתה, עמודים באתרי שיתוף מולטימדיה (YOUTUBE, FLICKR), מאגרי מאמרים (Articles, Reader) ועוד. את אותם עמודים יהיה עליו לקדם תחת שמו (או שם רשימתו).

ככל שעמודים אלה יהיו ותיקים יותר, כך גוגל יעריך אותם יותר – לכן מומלץ מאוד לפתוח בקמפיין ניהול תדמית ברשת, לפחות שלושה חודשים לפני מועד הבחירות. במידה והמועמד עשה את עבודתו כמו שצריך, זה ישתקף היטב בתוצאות החיפוש. במקרה כזה, העמוד הראשון יכיל עשרה עמודים ממותגים ומקודמים תחת שמו, והכי חשוב – השליטה עליהם תהיה שלו! וכך, גם אם המתחרים ירצו להביע את דעתם עליו בעמודים אלה, זה יהיה רק תחת אישור. כל מועמד פוליטי ששמו חשוב לו, יכול להבין לבד שניהול מוניטין במנועי החיפוש הוא הכרחי!

קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.