5 מיתוסים על מיתוג אישי Personal Branding

12.08.2008

"אין לי מיתומיתוסים מיתוג אישיג אישי"

מיתוג אישי

את האמירה הזאת אני שומע לא פעם, וזה תמיד מעצבן אותי מחדש. שימו לב: ברגע שנולדתם, אתם ממותגים. האמת היא, שאתם ממותגים עוד לפני שנולדתם.

 

הרי ידוע שאנחנו מקבלים בתורשה חלק מהתכונות האנושיות של אבא ואמא. סטריאוטיפים ודעות קדומות הם למעשה מכלול של תפיסות וערכים שבני אדם מגבשים על אחרים, גם לפני שהם יוצאים לאוויר העולם. ולא צריך להוסיף הרבה.

 

אולם, אחד מהעקרונות המרכזיים של המיתוג האישי הוא שאנחנו בונים ומעצבים אותו תוך כדי חיינו. לכולנו יש מיתוג אישי כי כל הזמן בוחנים ושופטים אותנו. יחד עם זאת, ניתנת לנו ההזדמנות לשנות את התפיסות לגבינו על ידי בניית מיתוג אישי חזק ואפקטיבי.

 

"במיתוג האישי יש אגואיזם"

מיתוג אישי

חוזקו של המיתוג האישי, תלוי ביכולות שלכם לעזור לאחרים. ככל שתעזרו יותר לאחרים, כך מרחב ההשפעה והנראות שלכם יגדל. ככל שתיתנו מעצמכם, כך תקבלו יותר מאחרים באופן ישיר או עקיף. כמובן שתהליך המיתוג האישי מחייב שיווק עצמי, אך אסור להיות אגוצנטריים. המסקנה היא שלתגובה של הסביבה ולאנשים אליהם אתם פונים, יש השפעה ישירה על ההישגים של המיתוג האישי שלכם.

 

"אין הבדל בין מיתוג אישי לניהול תדמית"

מיתוג אישי

תהליכים של מיתוג אישי וניהול תדמית משתלבים אחד בשני, אך הם שונים לחלוטין בהגדתם.

 

ניהול תדמית מוגדר באופן בו אתם מעצבים תפיסות אצל אחרים על ידי שינוי חיצוני. באופן קיצוני, אפשר לראות בכך תהליך מניפולטיבי, שנועד לרצות אחרים.

 

המיתוג האישי הוא האופן בו אנחנו משווקים את עצמנו על ידי חשיפה של העצמי הפנימי שלנו. היחסים עם קהל המטרה שלכם יכולים לעלות על שרטון, אם יתברר לו כי המיתוג שלכם אינו אותנטי. הישארו אותנטיים לאורך כל התהליך, זה יחסוך מכם הרבה עוגמת נפש.

 

ובאותו הקשר, אני תמיד דוגל בנונ-קונפורמיזם וגישה זו טובה לבידול האישי, אולם חשוב גם להיצמד לנורמות חברתיות ותרבותיות, גם אם הן לא עולות בקנה אחד עם מה שאני חושבים ומרגישים. הסתגלות לכללי הסביבה ונימוס בסיסיים הם חיוניים לקבלה (acceptance) שלנו על ידי אחרים – וזה משהו שנחוץ מאוד ליצירת מיתוג. כל זאת צריך לעשות מבלי לפגוע ביצירתיות וברוח היזמות.

"מיתוג אישי נועד רק למחפשי עבודה"

מיתוג אישי

גם אני חשוב שטרנד המיתוג האישי בא בראש ובראשונה מהצורך של אנשים ליצור יתרון בשוק עבודה תחרותי. אבל המיתוג האישי דורש הרבה יותר מהמוטיבציה הטבועה בנו  למצוא עבודה. למיתוג אישי צריך סבלנות, זמן, חזון, הקרבה ו (קצת) כסף. 

 

אנשים בעולם המודרני עוברים בממוצע במהלך חייהם בין 8 ל- 10 מקומות עבודה. זו אולי תכונה טובה לחפש את הטוב ביותר, אלא שאין טעם לבנות שוב ושוב מיתוג אישי. חשוב לזכור שהמיתוג האישי אינו כולל רק אלמנטים מקצועיים, אלא גם מרכיבים אישיותיים. 

 

נכון שלמיתוג האישי יש קשר הדוק לקידום קריירה, אך מדובר גם בהעצמה, ביטחון עצמי, שיפור התקשורת החברתית וערכים מוספים אחרים. באותו הקשר, אני ממליץ להיכנס ללינק הזה וללמוד את המרכיבים של המיתוג האישי: Octopus Model of Relevancy  

 

"לא כולם יכולים להפוך למצליחנים"

מיתוג אישי

ההגדרה של הצלחה היא סובייקטיבית, ואני מגדיר אותה יותר כהגשמה עצמית. כלומר: "לא משנה כמה כסף את עושה, אם אתה לא מאושר מהחיים שלך – לא הצלחת". עם הצלחה הייתה רק נמדדת בכסף ומעמד חברתי, אחוז האנשים שמרוצים מחייהם היה אפסי – וזה לא המצב.

 

הצלחה בעיני היא שילוב אופטימאלי בין הקריירה לאהבות שלכם. ברגע שתעשו למחייתכם מה שאתם אוהבים – הצלחתם. זו הוכחה להצלחת המיתוג האישי. ומכיוון שכולם יכולים לבצע מיתוג אישי, כולם גם יכולים להפוך למצליחנים. 

 

את ההשראה למאמר לקחתי מהבלוג המצליח של דן שאובל

Personal Branding Blog

 

 

 

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.