תדמית אישית בעידן האינטרנט הסלולרי

02.08.2008

ניהול תדמית ברשת

אחד מהיסודות העיקריים למיתוג האישי בימינו הוא האופן בו מוצגת התדמית שלנו ברשת. האינטרנט בעידן ה- WEB2 הופך לפלטפורמה העיקרית עליה מתבסס הקשר שלנו עם לקוחות, חברים או קולגות. כמו כל מטבע, גם כאן יש שני צדדים. מצד אחד, בעידן הדיגיטלי יש לך את הכוח להחליט באיזה אופן להיות מוצג לעולם. מצד שני, החופשיות, הפתיחות וחוסר השליטה בזרימת המידע המהירה של האינטרנט יכולה גם לפעול לרעתך. האינטרנט יכול להוות עבורך מאורת שרצים, אך גם עולם עם אפשרויות בלתי מוגבלות לפרסום, יחסי ציבור ויצירת תדמית.

שימו לב לנתונים הבאים: כרבע ממשתמשי האינטרנט בעולם רשומים ומבקרים ברשתות חברתיות (TNS, יוני 08), ועד לשנת 2012 למעלה מ- 145 מיליון אנשים יקראו בלוגים (eMarketer, מאי 08). אולם, ההבדל העיקרי בין האינטרנט של היום לאינטרנט של המחר יהיה טמון במהירות המסרים, הכמות שלהם והשימוש בטלפון הסלולרי להעברתם.

 Twitter

דוגמא טובה למגמה זו היא הפופולאריות ההולכת והגדלה של שירות ה"מיקרו-בלוגינג" Twitter, המאופיין בהעברת מסרים קצרה ומהירה. בעידן של שיווק עצמי והעצמת הנוכחות האינטרנטית האישית, Twitter הוא כלי מצוין שמאפשר לדווח מה אתם עושים כעת ולחזק את הקשרים החברתיים שלהם ברשת. גם אם מדובר במידע חסר ערך, לפחות הקריאה לא אורכת זמן רב. מהירות כבר אמרנו?

שידורי וידאו אישיים

ההתפתחות הטכנולוגית של המחשבים האישיים, הגדלת הפס הרחב ונפחי האחסון, הפכו את ה-וידאו האינטרנטי ל"מיינסטרים". את Youtube כולנו כבר מכירים, אולם בארה"ב (וכמו כל דבר, גם זה יגיע אלינו) צוברים פופולאריות אתרים המיועדים להעברה מיידית וישירה של מסרי וידאו אישיים LiveCasting המשודרים בשיטת ה- Streaming (טעינה תוך כדי שידור).
בין האתרים המציעים שירות זה ניתן למצוא את: Justin.Tv, UStream, Seesmic, Qik ו- Kyte. אלו זרים לנו היום, אך כמו כל דבר שמתחיל לצבור תאוצה בארה"ב, אני מאמין כי לפחות חלק מהם יהיו מוכרים גם לגולש האינטרנט הישראלי. הכוח של ה-וידאו האינטרנטי הוא חזק מאין כמוהו, נוכח יכולות ה"השתלה" שלו (Embed). באופן תיאורטי, קטע וידאו יכול להיות מושתל בתוך עשרות אלפי אתרים ובלוגים – יום לאחר הפצתו.

התפתחות האינטרנט הסלולרי

שירותי ה"מיקרו-בלוגינג" ושידורי ה-וידאו האישיים הופכים למשמעותיים במיוחד כשהם נעשים באמצעות הטלפון הסלולרי. הטכנולוגיה מאפשרת לכתוב הודעות טקסט, לצלם תמונות ולשדר וידאו מהטלפון הנייד היישר לאינטרנט. גם כאן לשיטת העברת המסר יש שני צדדים: מהירות מצד אחד, אך חוסר צנזורה ואפשרויות עריכה מצד שני. נגעת- נסעת.

הגלישה הסלולרית מדשדשת מזה זמן רב. הסיבה נעוצה בעיקר בטכנולוגיית ה- WAP,  האיטית והמסורבלת – זאת מבלי להזכיר את המחיר הגבוה שחברות הסלולור נוהגות לקחת על זמן השימוש בה. אולם, היום יותר ויותר טלפונים ניידים מתבססים כיום על הטכנולוגיה האלחוטית WiFI, ומציגים על צג הסלולרי את הדפדפנים בדיוק כמו שהם נראים על צג המחשב. כך הגלישה הופכת לנוחה, ידידותית וזולה הרבה יותר.  ה- iPhone  הוא הדוגמא הטובה ביותר, איך האינטרנט המוכר נמצא על כף ידינו בכל מקום דרך הטלפון הסלולרי.

תרחיש אימים של האח הגדול? לא בדיוק

עד שנת 2012 יהיו בעולם כ- 975 מיליון בעלי טלפונים סלולריים עם מכשיר אחד או יותר (ComputerWorld, מאי 08). סקר של טלקום פייפר מגלה כי למעלה מ- 30 אחוז מהרשומים ברשתות חברתיות, ישתמשו בטלפונים הסלולריים על מנת לעדכן את כרטיסיהם, להפיץ הודעות או לשלוח תמונות.

על פי מגמה זו, בעתיד הלא רחוק את התדמית האינטרנטית שלנו נתחזק דרך הטלפון הסלולרי. וגם כאן, זה יכול לפעול לרעתינו. רק תארו לעצמכם שאתם יושבים בראיון עבודה מול מעסיק פוטנציאלי והוא (בחוסר נימוס, יש לציין) ישלוף את הטלפון הסלולרי, "יעשה גוגל" על השם שלכם ויגלה שם אזכור שלילי בפורום מסוים, או יעלה את כרטיס ה"פייסבוק" שלכם וימצא שם תמונות לא מחמיאות (בלשון המעטה) ממסיבה בגואה.

האפשרויות החדשות להעברת מסרים אישיים יכולות וצריכות לפעול לטובינו מבחינת התדמית והמיתוג האישי. אסור לברוח מהאמת, צריך לגלות שקיפות מלאה, כנות ולנטר את המידע עליכם באמצעים שונים – שגם הם נמצאים בכמויות ברשת.  Google Alert ,TweetScan ו- TrackUr הם רק חלק מהכלים שיכולים לעזור לנו לנטר את המידע עלינו בעידן הדיגיטלי החדש. ואם עוד לא "גיגלתם" את עצמכם – זה הזמן לעשות זאת. אולי תמצאו דברים שיפתיעו אתכם.

קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.