משה ביטון, לוי וכהן – קידום שם לא מבודל בגוגל

29.07.2008

אם אתם עוקבים אחרי הבלוג הזה, בטח כבר למדתם כי הבסיס למיתוג האישי באינטרנט הוא האופן בו מופיע שמכם בגוגל. מנוע החיפוש הפופולארי הוא ליבו של האינטרנט בעידן הנוכחי, ואם מישהו יחפש עליכם מידע ברשת, הפעולה הראשונה שלו תהיה הקשת שמכם ב- Google. אחד מהיסודות של המיתוג האישי, בדיוק כמו במיתוג של מוצר, הוא הבידול. והבידול האישי מתחיל עם השם המלא שלנו (שברוב המקרים, הוא גם שם המותג שלנו). "לכל איש יש שם שנתן לו אלוהים, אימו ואביו" – אבל מה קורה כשאלוהים נותן אותו שם ליותר מאדם אחד? בעיה.

 מהבחינה הזאת, השם שלי מושלם: מאור קפלנסקי יש רק אחד. לא רק באינטרנט, אלא גם במרשם האכולוסין.

האלפים שקוראים להם אבי כהן ומשה לוי, אולי שמחים בחלקם, אבל יש להם בעיה עם המיתוג האישי , שמקורה בבידול בעייתי הנובע משמם הנפוץ. הבעיה יכולה להחריף אפילו בשמות פחות נפוצים. לאחרונה פנה אליי מאמן שהתעניין במיתוג אישי באינטרנט. שמחתי לייעץ לו כי האתגר היה מיוחד היות ושמו (משה ביטון), זהה לזה של שחקן הכדורגל הזוכה לאלפי אזכורים בעשרות אתרים. משה ביטון הקואצ'ר שואף להיות ממותג בתחומו, אבל מה לעשות שהכדורגלן 'השתלט' לו על כל האזכורים של שמו בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש?

משה ביטון, לוי וכהן - קידום שם לא מבודל בגוגל

 

 3 השלבים ליצירת מיתוג אישי באינטרנט עבור שם לא מבודל

 למשה ביטון שלי וללקוחות אחרים עם בעיה דומה, אני קודם כל מדגיש שחשוב להבין כי האדם שיחפש אותם מפעיל היגיון. ובמקרה וימצא אזכורים תחת שמם, אך של מישהו אחר, הוא יצמצם או ישנה את ביטוי החיפוש שלו, לדוגמא: במקום "משה ביטון" הוא יחפש "משה ביטון המאמן" – וכך אין ספק כי הוא ימצא את מבוקשו – במידה ומשה הביטון המאמן דאג באופן בסיסי למיתוג האינטרנטי שלו.

ובכל זאת, לצורך המיתוג האישי, המצב האידיאלי הוא להפגין נוכחות גבוהה במנוע החיפוש תחת שם המותג (השם המלא), ולפניכם שלשוה טיפים שיעזרו לכם להתגבר על קשיים במידה ושמכם אינו מבודל דיו:

1. ניתוח מתחרים: הצעד הראשון הוא פשוט לדעת "מי נגד מי". בדקו את האזכורים של האנשים הממותגים בשמכם. האם הם עדכניים? באיזה הקשר הם מופיעים? האם יש דמות אחת הבולטת מעל השאר? כדי להשלים את הניתוח מומלץ שלא להסתפק רק בחיפוש הרגיל של גוגל, אלא לעשות גם חיפוש של תמונות ו-וידאו.

2. בניית אסטרטגיה: רצה הגורל והשם שלך הוא אלי אוחנה, ציפי לבני או יאיר לפיד? מדובר במקרה בעייתי מבחינת המיתוג האישי בכל האספקטים (בלי קשר לאינטרנט). במקרה כזה, מומלץ לטובת הבידול, לחשוב על שם מותג חלופי כמו הוספת שם אמצעי, שם חיבה, שם מנישואים קודמים וכו'.

3. יצירת תוכן מכוון וממותג: הדגש פה הוא גם על הכמות וגם האיכות. תחילה צריך ליצור את התוכן ולאחר מכן לקדם אותו על פי עקרונות של קידום אתרים (SEO). ניתן לעשות זאת בדרכים רבות, כשכתיבת בלוג ורישום ברשתות הן רק חלק מהן.


קטגוריות:

תגיות:

One thought on “משה ביטון, לוי וכהן – קידום שם לא מבודל בגוגל

  1. כרגיל, מעניין ומאוד אינפורמטיבי ומועיל.

    ומשום שכתבת "מומלץ לטובת הבידול, לחשוב על שם מותג חלופי כמו הוספת שם אמצעי, שם חיבה, שם מנישואים קודמים וכו'" רוצה לפרט מעט את ה"וכו'" 🙂

    * אפשר להוסיף תואר אקדמי או תואר מקצועי או דרגה וכו' (לדוגמה: פרופ' משה ביטון, עו"ד דוד לוי, רס"ר חיים כהן וכו')
    * אפשר להוסיף את השירות המרכזי שמספקים שהוא גם מילות המפתח שרוצים לקדם (לדוגמה: משה לוי – עיצוב גרפי, או: יעקב לוי מעצב גרפי)
    * אפשר להוסיף את שם העסק/האתר (לדוגמה: חיים כהן – כתומנטה)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.