האתר Vjobs מפרסם קורות חיים של אנשים מבלי ידיעתם

18.07.2008

קורות חיים באינטרנט

בתקופה האחרונה אני מרבה לדבר על המושג קורות חיים אינטרנטיים ומסביר את יתרונותיהם הרבים על פני קורות החיים הסטנדרטיים.

במקרה, או שלא, פנתה אליי בחורה (נקרא לה א', למרות שזה לא מקורי..), שגילגלה את השם שלה בגוגל ולתדהמתה מצאה אזכור שלה בעמוד התוצאות הראשון. זה לא היה סתם אזכור: דרכו ניתן היה להגיע לקורות החיים שלה שכללו את פרטי האישיים. אני תומך נלהב של פרסום קורות חיים באינטרנט, אולם לא כשאין לך שליטה עליהם, בטח לא כאשר הם מפורסמים ללא ידיעתך.

נכנסתי לאזכור המדובר של א' והגעתי למעין מנוע חיפוש בשם VJOBS, שכמו הרבה לפניו, גם הוא העתיק את הפורמט של גוגל. אלא שבעליו הגדיל לעשות: בטופס האודות הוא גאה לרשום כי VJOBS משתף פעולה עם לא פחות מאשר ענק החיפוש העולמי. נו ברור, אם הוא קנה את YOUTUBE, מה זה בשביל גוגל לקנות את VJOBS

Vjobs

נזק בלתי הפיך
VJOBS הוא אינו מנוע חיפוש, אלא אתר מסחרי המעוניין לקשר עובדים עם מעסיקים ולהיפך, ובדרך לגזור איזה קופון. זה עוד מקובל. אך אם תיכנסו לקישורים למעלה תגלו הפניה ל: קורות חיים לצפייה. לחיצה על הקישור תביא אתכם לרשימה של כ- 30 קורות חיים בקובץ WORD.

מבירור שערכתי עם חלק מהאנשים להם שייכים קורות החיים עולה כי הם אומנם שלחו את קורות החיים שלהם באינטרנט, אך בטח לא ל- VJOBS, שכלל לא פנה אליהם לאישור.

לא צריך להרחיב במילים על הנזק שיכול להיגרם לאותם אנשים.

לא הייתי צריך לבצע עבודת בילוש מסובכת כדי להתחקות אחר עקבותיו של מפעיל האתר. מצאתי אותו בקפה דה מרקר עונה לשם "יוסי משפחתי". הוא נרשם לקפה אך ורק כדי לפרסם את העסק שלו. פניתי אליו והפניתי אותו לכאן.
מחכה לתגובה.

קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.